Nieuwe (leren)rijlaarzen of toch weer chaps???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Re: Nieuwe (leren)rijlaarzen of toch weer chaps???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:21

Ik heb ook een paar stevige stampers (om het zo maar te noemen) Afbeelding Ik kan echter wel de standaard maten chaps aan. Ik heb een paar chaps en een paar op maat gemaakte petri's Anky. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met lederen laarzen fijner kan rijden dan met chaps. Tis ook maar net wat je zelf wilt.
Mijn chaps laten ook een beetje het leven en ik heb ook al na zitten denken over die lederenchaps....
Wat betreft die dikke kuit in een laars, vind ik juist meevallen. Ik vind dat je dat juist bij chaps goed kunt zien. Een lederen laars verbloemd dit een beetje. Net wat een ander al zei, vaak zie je pas dat iemand dikke kuiten heeft als ze laarzen uitheeft. In ieder geval succes met de toekomstige aanschap (wat het dan ook mag worden)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 08:48

Haai haai,

ik wacht nu even op de chaps die besteld zijn in de winkel. Misschien kan ik die standaardmaat wel aan, geen idee.

Voor mij zijn die leren chaps geen optie, ik rij met dr. Martens en dat vind ik niet staan bij elkaar. Dus dan moet ik ook nog nieuwe schoenen en dan heb ik liever laarzen.
Ik weet het echt niet, chaps is makkelijker en als ze standaard zijn, is het goedkoper. Maar als ze op maat gemaakt moeten worden, vind ik laarzen mooier. Leren chaps met schoenen is wel makkelijk. En met rijden maakt het me niet echt uit. Met schoenen rijden vind ik ook niks....

Ik weet het echt niet, vooral de financiën zijn een beperkende factor.....misschien moet ik even alle voor- en nadelen opschrijven....

Nog meer meningen please!!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:04

Nieuwe schoenen en leren chaps zijn toch echt wel een heel stuk goedkoper als op maat gemaakte laarzen. Voor mijn schoenen was ik 80 euro kwijt en mn chaps 90 En die schoenen heb je ook nog wel in een iets goedkopere prijsklasse (heb voorheen met schoenen van 30 gulden gereden en heb die zeker 6 jaar gehad) Als je opmaat gemaakte laarzen wilt van een beetje goede kwaliteit loop je al richting 250/300. Ik wilde dat namelijk zelf ook maar ben toen toch voor de leren chaps gegaan.

gewone chaps kun je niet met leren laarzen vergelijken en zijn volgens mij ook niet op maat te maken

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 11:46

Op maat gemaakt laarzen zijn er vanaf 150 euro....dus ongeveer net zo duur als jouw optie.
Gewone chaps zijn ook op maat te maken...zeiden ze in de winkel.
Dus nog ff doordenken en afwachten.....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:17

Denk dat je van op maat gemaakte laarzen van 150 euro niet te veel moet verwachten dat is echt heel goedkoop voor opmaat gemaakte laarzen, denk niet dat dat lang mee gaat

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:48

Er wordt gezegd dat ze bij normaal gebruik ong. 4 of 5 jaar meegaan. Ik rij maar 1 keer per week, dus ze zullen toch minstens 3 jaar mee moeten gaan.
Tuurlijk weet ik dat je voor dat geld geen superkwaliteit kan verwachten, maar dat hoeft voor mij niet.
Ik heb al eens een paar dure laarzen op maat laten maken en die waren bij de winkel verkeerd opgemeten. Na een half jaar en veel blauwe plekken heb ik ze maar in een hoekje gezet en er nooit meer naar gekeken. Dus voor mij geen dure laarzen meer.

Dit leek me dus een goede oplossing, maar chaps zijn ook erg makkelijk in gebruik.

Ik denk dus nog verder en als er iemand ervaring heeft met laarzen van van Huet....laat je horen!!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:29

hahaah ik hoor mee:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 13:54

Volgende week donderdag heb ik een afspraak en ga ik bij van Huet langs om even te kijken misschien gelijk te laten meten!!!!
Wordt vervolgd dus.....

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:11

Jammer dat je zegt dat de mountain horse laarzen niks voor je zijn, Zit elastiek en een rits in en je hebt ze in kuit; normaal en wijd.
Ik weet niet welke kuitmaat je hebt?
Maar ik heb de sportive rijder als je dan kuitmaat wijd pakt heb je nog verschil tussen a en b:
a: kuitmaat: 39-41
b: kuitmaat: gaat tot de 45cm

En zo heel duur zijn de laarzen niet.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 08:35

Mountain Horse zijn rond de 200 euro....en mijn kuitmaat is rond de 50 ofzo. Ik heb ze al een keer gepast in de winkel en ik kom gewoon heel veel ruimte te kort.
Dus dan kom ik met mijn pootjes al snel in de op maat gemaakte laarzen. Niet erg hoor, maar ik moet er ff op wachten.

Ik ga volgende week gewoon kijken of ik ze mooi vind. Zo ja, dan laat ik ze maken....het is wel supernetjes en het rijdt lekker.

Nog mensen die laarzen van van Huet hebben, ben benieuwd wat je er van vindt!!!!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:05

zit wel lekker? ik hoor heel vaak van niet nl

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 14:34

Goed, ff een update.

Ik ga niet naar van Huet, maar ik heb vorige week donderdag me laarzen laten meten in Amstelveen. Een hele aardige dame die dat al jaren doet.
Over ong. 4 weken zijn ze klaar, zwarte laarzen met en rits...helemaal op maat gemaakt!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:36

en de prijs?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 14:57

Rond de €180,-. Minder dan 200 euro dus, meer wilde ik er ook niet aan uitgeven...

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:28

O dat is netjes, dat je toch onder je maximum zit

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 08:36

Zeker, anders had ik het niet gedaan hoor. Dan had ik gewoon nieuwe chaps gekocht. Maar nu krijg ik weer laarzennnnnnn......jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Laatst bijgewerkt door Nadia op 04-10-05 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:36

Ik heb nieuwe leren chaps in bestelling met leren jodpurs van petrie.
Voor de laarzen van Petrie kwam ik meer richting de 500 euro uit.
Nu ben ik 220 kwijt ongeveer.
Ik heb ook een hele brede kuit.
Ze zijn in bestelling, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 08:16

Update......

ik ga vanmiddag me nieuwe laarzen halen . Ze heeft ze dinsdag gekregen en ik heb vandaag pas tijd om ze te halen. Netjes binnen die 4 weken.....nu nog hopen dat ze passen.
Ik ben nog steeds bang dat ze niet goed gemeten zijn, net als me vorige paar. Dus vanmiddag.....spannenddddddd!!!!

Ik hou jullie op de hoogte!!

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:15

Nou hopen dat ze passen!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:27

Idd hopen .. Ben benieuwd !

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 08:49

Ze passen!!!!!!
Ze gaan natuurlijk nog moeilijk aan en uit, maar dat komt wel. Ze zijn echt mooi geworden.....alleen de bovenkant vind ik nog niet helemaal mooi, maar die zakt nog en moet nog naar me been vormen.
Ben helemaal blij!!! Ze passen en ze zijn mooi. Nu nog inlopen....erg pijnlijk, maar ik heb er gister wel al mee autogereden. Het is best soepel leer, dus ik kon m'n enkel al goed bewegen gister.
Het uitdoen ging bijna niet, dus ik ga nu ff een laarzenuittrekker kopen. Ik moet er nog 1 ergens hebben liggen, maar weet niet waar. Dus maar een nieuwe, ik doe ze niet eerder aan dan dat ik zo'n apparaat heb anders moet ik er straks mee slapen...

tallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:00

Weten jullie of het staat als je er rubberen jodphurs onder doet??? (onder de leren chaps dus)
Mag dit zoiezo officieel op wedststrijden???