In het donker buitenrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: In het donker buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:41

Ik vrees dat ik komende winter wel zal moeten. Doordeweeks ben ik aangewezen op de avonden i.v.m. werk en dan is het al donker. Mijn paard is herstellende van een peesblessure en zoals het er nu naar uitziet, kunnen we vanaf begin december weer aan de slag. Veel stappen om mee te beginnen natuurlijk, op harde bodem en niet in een zware manegebak. Maar om nou tig rondjes om de stal te gaan sjouwen... Dan ga ik toch liever de weg op.

Die knipperlampjes van de Action heb ik inmiddels ook aangeschaft, een reflector voor aan de staart zit eraan te komen en ik heb zo'n reflecterend hesje. Nu nog wat ruiterverlichting (wit naar voren, rood naar achteren) en iets om de benen en dan moet het lukken. Het enige nadeel is dat hier door sommigen vrij hard wordt gereden over de binnenweggetjes. Maar ik zorg er gewoon voor dat ze me van een kilometer afstand al zien.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:16

Wij hebben het een keer gedaan met een groep. Maar ik moeten zeggen dat ik het niks von. Zo in het donker door het bos..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:39

Na zonsondergang is bij ons het bos verboden gebied, ik zou ook niet durven, veel te bang dat ik iets engs tegenkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:11

ik rij wel buiten in het donker, mijn pony krijgt dan rode bandages om met reflectie, ik heb een knipperlampje met reflectie om mijn arm of laars, en nog een reflectie band om mijn laars én reflectie hesje voor als het helemaal donker is

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:13

een advies aan iedereen die met reflectiemateriaal in het donker de openbare op gaat: zet eens een ander op je paard en ga zelf in de auto zitten en rijd je paard tegemoet en achterop, dan kan je zelf zien hoe goed (of slecht) zichtbaar je bent.......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:34

Yup, dat ben ik idd van plan te gaan doen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:39

ik heb gister nog in het donker gerede...
ik heb sinds gister echt een super knal oranje shabrak(beetje in de trant van glow in de dark) gemaakt was echt super me hele shabrak was in het donker t zien..zelf heb ik ook nog een vesje en lampjes voor om me rijlaarzen en been flappen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:40

want ik reed samen met nog iemand anders en die vond me shabrak geweldig t gaf om t maar makkelijk te houden licht omdat hij zo fel was en in de trant van glow in de dark... dat ze zelf ook z.oiets had van dat moet ik ook hebben voor in het donker...
ik was goed zichtbaar...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:43

volgens mij moet t lukken, alleen moet je er denk k wel voor zorgen dat je paard goed zichtbar is voor de andere weggebruikers
*en natuurlijk nie in t donkere bos gaan rijden met allemaal konijnenholen verstopt... is zo lastig om je paard daar weer uit te moeten vissen *

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:26

ik rijd altijd in het donker hoor.
de bak is s'winters meestal niet te rijden, en aangezien beide merrie's drachtig zijn, is een buitenritje meestal wel lekker.

ik rijd dan zo:

paard alle 4 benen reflectie
staart reflectiebandje
hals lint

ik hesje
lampjes aan mn laarzen
lampjes aan mn armen
en ik heb 2 reflectie riempjes om mn armen (2 dingen dus met ruimte er tussen)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 02:14

zelf rijd ik vaak met schemer ..(man thuis die op kleine kan passen..)
mijn paard heeft iig reflecterende banden op haar benen en zeer binnen kort komt daar de fluoriserende deken ,et fluoriserende staart "buisje "bij

je ziet er danecht al van geruime afstand

ik rijd al met een voortuig dus een fluoriserend voortuig erbij vind ik voor mijn paard niet kunnen maar wel de fluoriserende delen die ik op het hoofdstel kan doen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:13

De laatste week was het enorm lekker weer nog, dus ben ik samen met een vriendin en onze 2 paarden na het werk elke dag het bos in geweest (we wonen aan de rand van het bos). Wij maken dan toch al snel een buitenrit van 1 1/2-2uren en komen dus in het schemer / donker terug. Ik ben zelf nachtblind dus alleen in het donker op pad gaat echt niet Wij doen de paarden wel 4 reflecterende banden om de bandage`s en hebben zelf reflecterende hesjes aan. Echte lampjes hebben we niet maar ik las net dat die bij de action te koop zijn dus ik ga daar zeker kijken!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:41

Ik vind dat het ligt aan een aantal dingen:
- Op wat voor weg rijd je dan
- Op wat voor paard rijd je dan
- Heb je de juiste spullen?

Ik vind dat het best kan, mits je een betrouwbaar paard hebt, voldoende reflectiemateriaal en een rustig paard.
Zelf heb ik het nog nooit gedaan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:45

Wat ik niet lees, maar heel prettig is: zet een hoofdlampje op!

De autoos zien je echt beter daarmee en je hebt zelf ook wat licht ,zodat je niet in een konijnen hol stapt.

Maar de meeste paarden letten echt zelf wel goed op of ze nergens in stappen hoor, paarden kunnen hartstikke goed zien in het donker!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:57

ik rij ook in het donker, soms is het juist heel gezellig om juist s avonds te gaan buitenrijden.

wij hebben ook heel veel spullen in de kast, vestjes, reflectiebanden, lichten, noem maar op.
wij gaan dus altijd als kerstboom

nee hoor, ik zorg ervoor dat ik verlicht ben en dan vind ik het wel mooi geweest

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 16:54

Heel erg bedankt voor al jullie reacties en tips over verlichting ben er een heel eind mee opgeschoten