mijn schetlander veulen breekt steeds uit *help*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Re: mijn schetlander veulen breekt steeds uit *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:44

Brennie schreef:
Heb ook eens een shetlander op stal gehad, maar mijn draden zijn daar niet op berekend, die zijn veel hoger, dus heb ik haar aan een stik gezet, werkte perfect, kon ze toch vrij rondlopen, maar net niet onder de omheining heen.

Voor een veulen niet bepaald gezond, gezien bij deze alle gewrichten nog sluiten en groeien moeten. Aan een stik kunnen ze alleen rondjes lopen, wat funest is voor groeiende beenderen.

Vertel mij wat over uitbrekende shetten, ik heb ook zo'n weilandhoudini, 4 draden met een hoge spanning en hij piept er nog tussenuit.
Probleem is meestal dat ze pas tegen het draad aan zitten als ze er al half tussen zitten, de stroomstoot die ze dan krijgen is dan voldoende om te schrikken en juist vooruit te springen i.p.v achteruit te deinsen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:54

Die ervaring heb ik ook, ze lopen een stukje, dan krijgen ze de stroom op de schoft, of zelfs nog later, schrikken en rennen door. Na een paar keer hebben ze het door, je schrikt een beetje, maar kan daarna heerlijk vreten.

Ik heb de wei flink ingewikkeld met stroom rondom, met vier draden dichtbij elkaar, zodat er amper een hoofdje tussendoor kon. Dan flink stroom erop en dat heeft redelijk gewerkt.
Zodra de stroom minder werd of even uit was, dan kon ik hem weer ergens ophalen

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:47

ellepel schreef:
halstertje omdoen met een uitstekend stukje ijzerdraad eraan.
als hij dan bukt komt het ijzerdraadje tegen de stroomdraad en dan voelt hij het wel!

vaak is t gewoon te weinig stroom hoor, bij echt goede spanning blijven ze er wel erachter..

wij doen kettinkje om hun hals, daarna nooit meer problemen (wel lage draad gebruiken)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:10

pubelia schreef:
ik heb schrikdraad apparaat inclusief accu voor 152 euro

Het gaat niet om het apparaat maar de hoeveelheid ah (ampere).

Als je een 9 volt batterij koopt met 120 ah weet ik zeker dat hij er enti meer door gaat

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 14:36

ik zal eens zo snel mogelijk op de doos kijken hoeveel ampair het is.
het probleem van het uitbreken is nml dat ik er nog een haflinger veulen bij heb, en als die shetlander eruit klapt die haflinger veulen in paniek raakt...

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:45

Wij hebben gewoon houten palen met gaas er om heen, werkt perfect!
M'n shet is nog nooit ontsnapt, gewoon omdat het simpel weg niet kan en niet lukt