wat vinden jullie van een hulsebos-zadel?????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: wat vinden jullie van een hulsebos-zadel?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:28

Geweldig!!! Ik stap met rugpijn op en kom er zonder weer af.
Mij ruggenwerfel loopt iets scheef,maar op dit zadel zit ik recht en gaat mijn rugpijn weg. ik moet zeggen dat mijn rug im het alge,meen beter is geworden sinds ik dit zadel heb.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:33

k ga mee met marije1984

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:31

Ik wil nooit meer een ander zadel! Ik vond de prijs erg meevallen als je het vergelijkt met andere merken en de service was prima.
En het zadel ligt prima op mijn paard en het zit zooo lekker...

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:40

anita schreef:
Ikzelf heb de WB4 met lange wrong. Ik ben over het zadel wel tevreden. Het ligt op mijn ene paard heel goed en de ander iets minder dat is wel jammer.
Jura welk type Hulsebos heb je besteld?

Ik weet eigenlijk niet meer welk type, ik dacht ook de WB4. Die van mij heeft een halve wrong, maar wel dik, zodat ik met mijn knie veel vrijheid heb. Ik keek net naar de foto's van Or, die ik 1,5 jaar heb gereden, en zag dat het eigenlijk hetzelfde zadel is (zo op het oog), ook met diezelfde wrong (alleen een halve inch kleiner)! Terwijl ik dat helemaal niet meer wist. Hier een paar foto's van mij en Or en zijn zadel toen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:58

Aan de buitenkant kan ik t verschil tussen de WB3 en de WB4 niet zien. Zijn identiek aan elkaar. Alleen t zwaartepunt ligt bij de 3 aan de voorkant, en bij de 4 aan de achterkant.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:42

tja needje,je zegt het zelf al:ik kreeg ook een leenzadel die niet past!!!waarvoor heb je dan een leenzadel??? en volgens mij werdt er gevraagd naar ervaringen met een hulsebos.Dat van mij is ook een ervaring ,anders werd er wel gevraagd naar positieve reacties.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:41

Er zijn genoeg paarden die hun hele leven met een niet passend zadel lopen, en die er nooit (zichtbaar!) last van krijgen. En ze gaan er van uit dat je niet al die weken niet gaat rijden. Zo zou je er iig nog op kunnen stappen. Toevallig hebben wij net paarden die dat niet aankunnen. Maar ik vind dat t je eigen verantwoording is om dat zadel te gebruiken. Als t op maat gemaakt zadel maar helemaal goed ligt. Misschien had t nieuwe zadel wel goed gelegen en geen problemen veroorzaakt als t paard eerst helemaal "goed gemaakt" was.
Maakt mij niet uit of je tegen Hulsebos bent of niet. Dit zou ik met elk soort zadel zeggen. Ik hoor genoeg negatieve ervaringen, maar omdat mijn eigen positief zijn, ga ik daar van uit.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:13

Heerlijk! Ben er helemaal verliefd op. Ik heb een dressuurzadel (bruin met zwart) van kalfsleer, een hele zwarte en een springzadel. Heb eigenlijk nooit meer klachten van m'n rug of van doorrijden! Ik heb ook hoofdstellen ervan, erg fijn leer en lekker soepel!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:35

Ik vind het leuk om zoveel positieve reacties te lezen! Niet dat het uitmaakt of ik aan een Hulsebos begin, want ik volg toch wel mijn eigen verstand en gevoel. Over ieder merk hoor je goede en slechte ervaringen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:46

Ik heb een hulsebos springzadel. Ik ben er super tevreden mee en het zit als een huis. Ik heb mijn zadel al minstens 6 jaar.

Het ligt op mijn pony ( 98%ox) en mijn paard perfect. Ze hebben ook iets aan mijn buikflap veranderd zonder dat het geld kostte.

Mijn pony kreeg last van zijn schouder en met de Hulsebos heeft ie er nooit meer last van gehad.

Ik heb juist minder goede dingen over Daaleman gehoord. Wat niet wil zeggen dat het slechte zadels of onkundige mensen zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:28

Wat ik al zei, iedereen heeft andere ervaringen, en dat is met elk merk, en met elke zadelmaker!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:05

Heerlijke zadels Ik heb er een dressuurzadel van en het zit & ligt als gegoten

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:12

Heb al 4 jaar een Hulsbos en ik heb moeite om in ANDERE zadels te rijden, ik zit zo geweldig goed in mn Hulsebos, zou geen andere meer willen. Heb een paar maanden geleden mn zadel compleet nieuw laten vullen, omdat ik dat al een paar keer had laten bijvullen en ze komen 'm heel netjes thuis afleveren en op maat maken. Als er iets mee is, lossen ze dit heel netjes op.
Voor mij is een Hulsebos perfect. Mijn zadel is nu 6 jaar oud en ziet er nog uitstekend uit!