Hoe vaak rij jij??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Hoe vaak rij jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:27

Ik rijd elke dag.
Op de dagen dat ik moet werken rijd ik de paarden 's avonds in de les (heb de lessen zo gepland, omdat in de winter de rijhal van onze vereniging 's avonds altijd bezet is en dan rij ik dus mee in de les).

Met beide paarden maak ik een afwisselend programma door de week heen:
Met de Jazz merrie: dressuur trainen, 1 keer per twee weken springen, het bos in relaxed en het bos in en trainen op overgangen en longeren.

met de Fries van mijn man (die hij aangespannen rijdt en ik ook en die hij onder het zadel rijdt en ik ook) gebeurt door de week heen het volgende (soms door mij, soms door mijn man dus):

rijden onder het zadel: trainen dressuur, het bos in relaxed, het bos in trainen op overgangen, het bos in duurtraining, het bos in intervaltraining

Aangespannen: trainen dressuur (minimaal 1 keer per week), het bos in duurtraining, het bos in...hindernissen oefenen, waterbak etc, het bos in relaxed (op zondag met picknickmand en familie)
En ook nog regelmatig trainen aan de (dubbele) longe met dit paard..

Het schema is eigenlijk twee-wekelijks wat we met de paarden doen. Rondom wedstrijden willen er nog wel eens accentverschuivingen zijn.

Beide paarden hebben 1 rustdag in de week...dan wordt de ander meegenomen naar les...en mag er eentje thuisblijven...

Kortom..wij zijn heel fanatiek en zijn er serieus en weloverwogen mee bezig. Onze Fries is dan ook in topconcitie...bij de meeste Friezen meot je daar toch wat meer voor doen, dan bij andere paarden. Het is leuk om te merken dat die van onz op de sloffen de marathon uitloopt, terwijl sommige andere paarden het onder uit hun tenen moeten halen. maar nogmaals...daar investeren wij dan ook in.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:30

4 - 5 keer per week.

Meestal op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag . Als ik niet veel huiswerk heb, ga ik ook wel eens op dinsdag .

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:29

ik rij meestal 5x (dressuur) in de week waarvan 2x les (1x prive en 1x groeps en 3x zelf trainen in de bak

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:36

Ik rij vijf dagen in de week, longeer 1 keer in de week en Maare heeft een dag vrij.

AllejandroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:16

Ik hoef nog niet te rijden, heb een twenter.
Ben gewoon lekker dingen met 'm aan 't doen en zie wel hoe 't wordt als ik em ga beleren.

Iig niet vaker dan 3/4x per week hoor, hijs nog jong zat

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:36

Ik rijd 3 x in de week op Parouscha.

kelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:56

Ik probeer elke dag te rijden, soms lukt het niet vanwege school en de paarden krijgen 2 x per week vrij en voor de wedstrijd spring ik met de ene want dan word hij lekker los van, en in het weekend rij ik concours.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:12

ik rijd 5 x in de week 1x longeer ik en die andere dag spelen we wat. of heeft ze rust

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:25

hoi hoi

4x in de week rijdt ik me paarden..waarvan 1x springen
en de ene week met parcourtje en de andere x wat enkele hindernissen...
1x in de week longeer ik ze
1x in de week lekker spelen
1x in de week lekker vrij..

maar min of meer hebben ze 2 dagen in de week vrij.. met spelen bedoel ik dingen oefenen op stal en het vertrouwen nog beter maken door in de bak allemaal dingen neer te leggen en hun beetje rondleiden enz..
want ik rijdt alleen maar verschillende jonge paarden en daar doe ik lekker rustig aan mee...

en ze er klaar voor zijn gaan we ook buitenrijden 2x in de maand.

in t begin rijdt ik ze maar 15 min per x..
maar ik wel altijd een rijpaard dat wel goed klaar zodat ik me rijden zelf op peil kan houden..maar t is iedere x eeen andere maar dat is bij een handelstal nu eenmaal..

zeg ma als de een goed is klaar gaat ie weg maar dan is de ander war ik tijd terug mee begonnen was weer klaar en zo telkens weer..zo blijft alles op peil voor me zelf..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:35

Ik rij alleen wanneer ik zin heb

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:28

Ik rij 3/4 keer in de week. 2/3 keer op mijn bijrijdpaard, 1 keer op de rijvereniging.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:31

Ik rij 2 keer les in de week, 1x priveles en 1x manegeles en rij daarbij nog 2x in de week. En in de vakanties natuurlijk elke dag

Hee roelke, jij ook hier!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:49

Ik rij 7 dagen in de week, meestal ook alle dagen dressuur, mijn paard vind het niet erg, leuk zelfs, en soms ga ik ook naar het bos of strand. We hebben ook een park bij stal dus daar ga ik soms even uitcrossen.

Merk ik aan hem dat hij wat sloom is krijgt hij vrij, en dan heb ik de volgende dag weer een bommetje onder mijn kont.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:35

Ik rijdt 2x in de week. Probeer na ziekte weer een beetje in conditie te komen, maar het valt zwaar tegen (zoals je kunt lezen in mijn eigen topic daarover...)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:13

Ik rijd 1x per week op de manege, 1x per week op mijn verzorgpony dan dan meestal ook nog 2x per week op de westernstal...dus ongeveer 4x per week..maar dat verschilt wel es...en ik heb helaas geen eigen paard maar ik vind dat ik toch behoorlijk vaak rij...

little_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:18

ik rijd meestal 6 keer per week en maandag (na concours) is meestal een rustdag.
mijn paard staat tot dat het kouder word 24/7 buiten..

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:44

maandag: dressuur
dinsdag: dressuur
woensdag: springles of wat basiswerk[dressuur]
donderdag: vrij
vrijdag: meestal lesdag [dressuur ]

zaterdag en zondag:
1 dag concours, andere dag meestal een rit maken en anders vrij

en met vrij bedoel ik dan of lekker een paar uurtjes in de wei of longeren...
maar ipv ''vrij'' maak ik ook vaak een lange stap rit om lekker tot rust te komen

* zo ziet mijn week er meestal uit het is niet zo dat ik echt op me kop ga staan als ik op maandag echt een keertje niet kan rijden
maar dit is toch wel de week planning voor bij me pony *

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:47

Ik rij 4 à 5 keer per week 3 keer dressuur, 1 keer springen en dan 1 keer longeren of buitenrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:48

2 keer per werk, nl. op zaterdag en zondag. Doordeweeks longeer ik beide meestal ff, en in het weekend ga ik met Tess graag op pad met de kar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:28

Nu ze op de wei staan rijd ik zo'n 3x per week (eigenlijk 6x, want ik heb 2 pony's )
Als het te koud/nat word staan ze weer veel op stal en dan rijd ik 5x per week waarvan 1 of 2x per week een buitenrit. De andere dagen longeren of los/wandelen/grondwerk etc...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:53

jornajulia schreef:
Ik rij 2 keer les in de week, 1x priveles en 1x manegeles en rij daarbij nog 2x in de week. En in de vakanties natuurlijk elke dag

Hee roelke, jij ook hier!?

Jep ik ook hier.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:58

Nu arlinde een wond heeft, rij ik niet.. *kan niet*

En als ze genezen is begin ik eerst weer rustig, en bouw het dan op tot dat ze weer op op houdig niveau zit.. zegma en dan rij ik zo'n 3 keer in de week.
School:
Winter: zo'n 3 keer
Zomer: zo'n 4/5 keer

Vakantie:
Winter: Zo'n 4/5 keer
Zomer: Zo'n 6 keer

Maar ik rijd in het weiland, ze hebben geen bak En als het weiland dus niet rijbaar is, kan ik dus ook niet rijden! Dan ga ik meestal een buitenrit maken, of een wandeling ofzo

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:08

meestal elke dag,maar niet elke dag het zelfde paard
ligt er aan hoe ik met mijn tijd zit zo kan het zijn dat ik een dag heb dat ik er 3 rijdt maar het kan ook zo zijn dat ik er maar 1 rijdt. dat ligt echt aan de tijd(ivm studie en werk)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:27

Ik rijd zo'n 4 a 5 keer per week. Ligt eraan hoe ik me voel. Als ik niet rijd, longeer ik, en na de wedstrijd heeft hij altijd 1 of 2 dagen vrij. Meer rijden kan ik niet met mn rug en is gelukkig ook niet nodig!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:46

Ik rij mijn paard 5x per week, we trainen wel dressuur maar met lekker weer gaan we die 5x wel het bos in. Dan rijden we afwisselend dressuur maar ook wel lekker lange teugel en rond stappen. Dat buiten rijden bevalt mij zo goed, mijn paard loopt er lekker ontspannen door, het is afwisseling en minder eentonig dande bak rond sjouwen. Ik merk wel dat we door t buiten rijden en serieus bezig zijn we in grote sprongen vooruit gaan.

Volgend jaar maken we mijn nu 2,5 jarige merrie klaar, dan zal ik het rijden wat meer moeten verdelen over 2 paarden, mijn 3e paard wordt door mijn vriendin gereden. Dus misschien verandert het aantal keren rijden nog wel...