Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

paars schreef:bij mijn kieffer zijn de eerste 2 van een soort kunststof aan elkaar genaaid. Dat vormt een soort V. Die loopt in de punt uit in een gewoon leren singelstoot. Ik heb dus 3 singelstoten en gebruik ze daardoor alledrie en de druk van het zadel wordt mooi gelijkmatig verdeeld. Ik heb het 2e hands gekocht, en het was al zo.
gelukkig hoefde ik al snel niet meer op te zadelen maar werd dat voor me gedaan
en mocht ik mopperen als ze het fut hadden gedaan
Doe je hem vast aan de eerste 2 zit hij meer tegen de voorbenen, sommige paarden krijgen hier last van, dus kan je de singel op de laatste 2 bevestigen zodat de singel wat verder naar achter ligt. Ik vind dit wel een logische verklaring,
) heeft wel 2 singelstoten, mijn nieuwe zadels hebben er idd wel 3.
Splinter schreef:Vroeger leerde ik ook de eerste en de laatste,
totdat ik er tijdens een stage achterkwam dat het gewoon voor de singelligging isDoe je hem vast aan de eerste 2 zit hij meer tegen de voorbenen, sommige paarden krijgen hier last van, dus kan je de singel op de laatste 2 bevestigen zodat de singel wat verder naar achter ligt. Ik vind dit wel een logische verklaring,

Djilan schreef:Bij het zadel dat ik nu heb heb ik die lussen niet eens nodig. De dekjes blijven perfect liggen...
Zelfs een 100% wollen babydekentje bleef er dubbel gevouwen goed onder liggen (alles in de auto geladen behalve een zadeldekje en dat dekentje lag nog in mijn auto
)
) Cassidy schreef:Waar ik met mijn pet niet bijkan is dat iemand een ander uitlacht omdat hij de stoten anders gebruikt dan een ander?