kluisters: goed of slecht idee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Re: kluisters: goed of slecht idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:42

nou ik neem gewoon een lange touw mee en dan hou ik mijn paard wel vast.

En mocht ik in de toekomst echt zulke lange tochten gaan maken dat ik echt een uur wil stoppen, dan neem ik wel zadeltassen mee met een lint om een stukje af te zetten waar hij kan staan. En dan nog zou ik erbij blijven zitten; gewoon lunchpakketje mee en toezicht houden op de graaskunsten van mijn paardje, haha.

Kluisteren heeft niet mijn voorkeur, maar als je je paarden er thuis rustig mee laat kennismaken en ze er geen problemen mee lijken te hebben, ach waarom niet; een uurtje met die dingen om vind ik niet 'zielig'. Maar zoals ik al zei; heeft niet mijn voorkeur, en mijn paard krijgt ze dus ook niet om!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:56

Kluisteren is toch met een voor- en achterbeen aan elkaar vast? In Zuid-Spanje zag ik het veel en de paarden daar liepen er rustig mee te grazen. Wat ik veel erger vond was dat ezels met beide voorbenen (strak) aan elkaar werden gebonden zodat ze alleen maar rond konden "hoppen".
Ik zou trouwens ook een touw tussen twee bomen hangen en daar een soort "rail" van maken voor je paard(en). Lijkt me toch wat paardvriendelijker.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:50

Je kan ook kluisteren door alleen de voorbenen aan elkaar te verbinden dmv. hobbles of zo iets. Die kunnen van touw, leer of nylon zijn. Je hebt ze ook met een bontvoering.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:55

ff plaatjes gezocht...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:04

ik vin die kluisters maar niks..
ik loop wel achter me paard aan dan als hoij wil grazen

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:46

Op vakantie in frankrijk hadden de paarden gewoon hun halster onder het hoofdstel aan, daar zat ook een heel lang touw aan die tijdens het rijden om hun hals was geknoopt. In de pauze kon je deze touwen los halen en om een 'grote' boom binden of aan zo'n lang touw dat ze gespannen hadden. Ging altijd goed.