Hoeveel kost NHB Deurne per jaar??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Hoeveel kost NHB Deurne per jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:37

jah, maar wie kan tegen woordig nog zeggen dat je van je hobby je werk maakt... Neem nou politie, wie schrijft er nou voor zijn lol een bekeuring, kan je mij niet wijsmaken.. Wie doet er voor ze lol administratieve werkzaamheden, ik niet hoor...

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:36

in het 3e en 4e jaar hoef je niet meer intern, maar ja als je elke ochtend om 7 uur op stal moet zijn en je woont niet in de buurt word dat knap lastig!
de houderij kan overigens kiezen voor intern of extern gedurende de hele opleiding, alleen deze opleiding is er niet meer(alleen voor de leerlingen die er al begonnen zijn die maken het af), horse en health is hier voor in de plaats gekomen en op deze opleiding ben je maar 2 a 3 dagen per week op school dus zit je sowieso niet intern

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:07

luxket schreef:
jah, maar wie kan tegen woordig nog zeggen dat je van je hobby je werk maakt... Neem nou politie, wie schrijft er nou voor zijn lol een bekeuring, kan je mij niet wijsmaken.. Wie doet er voor ze lol administratieve werkzaamheden, ik niet hoor...

Ik ben anders aan het studeren voor een hele leuke baan hoor!
Ik heb al in de paarden gewerkt en ben blij dat ik vroeger Deurne niet heb gedaan want ik merk nu dat ik het heel tof vind voor de hobby maar het ook leuk vind om over andere dingen dan paarden te kunnen praten. Plus het voordeel dat ik op een andere manier geld kan verdienen in die tijd dat ik herstellende ben na met een rotklap van een paard gevallen te zijn.

Ik wilde ook naar Deurne maar wij konden het niet betalen en ik wilde het eigenlijk om een eigen stal te beginnen - alsof we daar geld voor zouden hebben
Achteraf ben ik blij want het diploma staat helemaal niet meer zo goed aangeschreven als vroeger en ik heb zonder 4 jaar zoveel geld erin te pompen exact hetzelfde werk gedaan als ik had kunnen doen met Deurne. Ik heb wel ORUN 1e fase gedaan en zou graag de 2e en 3e ook nog doen als ik weer een geschikt paard heb.
Ik zie het voordeel van Deurne niet meer zo in nu, hoewel het me nog wel leuk lijkt om op een 'paardenschool' te zitten (toch een beetje Pennydroom he). Als je wat concoursen rijdt met je paard zodat je enigszins op niveau zit en je solliciteert wat rond bij de goede stallen kun je zonder diploma net zo ver komen.

Maar nu dus een reguliere HBO-opleiding en het paardrijden en lesgeven voor ernaast. In de paarden heb ik het eigenlijk wel weer gezien, beroepsmatig dan.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:06

flowerxxx schreef:
5800 euro en dan nog 800 voor een schoolpaard???!!!

Mijn god wat achterlijk en dat voor een mbo opleiding! Een hbo opleiding kost 1450 per jaar!! Volgens mij is een gewoon mbo iets van 1300/1400 euro per jaar. Voor het geld van 1 jaar deurne kan je ook 4 jaar studeren aan het mbo of hbo. En dat voor een opleiding waar je een onderbetaalde baan mee krijgt.

Reken maar niet dat je dit van je studiefinanciering kunt betalen. Je moet een giga lening opnemen of ouders hebben die zo gek zijn (en in bezit van een portemonnee) dat ze dit willen betalen.

Typisch geval van zonde van je geld! Ik zou kijken naar een andere paardenopleiding of nog beter een brede dierenopleiding.

Alle paardenopleidingen zijn vrij duur vind ik.
Ik wil aankomend jaar Veterinaire Natuurgeneeskunde gaan studeren, dat is een HBO opleiding van 5 jaar waarbij je 1 dag per week naar school gaat, en ruim twee dagen thuis studeerd, en daarvoor betaal je ook zo'n 3000 per lesjaar, het wordt niet gefinancieerd en je hebt daarbij ook geen recht op een ov-kaart

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:36

Citaat:
Ik wil aankomend jaar Veterinaire Natuurgeneeskunde gaan studeren, dat is een HBO opleiding van 5 jaar waarbij je 1 dag per week naar school gaat, en ruim twee dagen thuis studeerd, en daarvoor betaal je ook zo'n 3000 per lesjaar, het wordt niet gefinancieerd en je hebt daarbij ook geen recht op een ov-kaart

Maar toch kun je in deze branche een betere boterham verdienen dan in de paarden.
Dus in mijn ogen ook makkelijker je studie aflossen(als je dat geld zou lenen).

Verder is deze branche lichamelijk minder zwaar dan werken op een stal.
Als je lijf het op 35 jarige leeftijd laat afweten ben je nergens.

Paardensport is nog steeds een onderbetaalde baan.
Daar zou eens wat aan gedaan moeten worden.
helemaal als je weet wat voor geld er in om gaat. Er worden tonnen geboden aan paarden maar het personeel een beetje knap betalen is er niet bij......schande vind ik dat.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:57

Cowgirl schreef:
Citaat:

Maar toch kun je in deze branche een betere boterham verdienen dan in de paarden.
Dus in mijn ogen ook makkelijker je studie aflossen(als je dat geld zou lenen).

De bedoeling is wel dat ik voornamelijk met paarden ga werken, ook al wordt je all-round opgeleid.
Maar inderdaad, het is toch anders dan op een stal werken.
En als je je werk goed doet valt er waarschijnlijk ook meer mee te verdienen.