Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

luxket schreef:jah, maar wie kan tegen woordig nog zeggen dat je van je hobby je werk maakt... Neem nou politie, wie schrijft er nou voor zijn lol een bekeuring, kan je mij niet wijsmaken.. Wie doet er voor ze lol administratieve werkzaamheden, ik niet hoor...
flowerxxx schreef:5800 euro en dan nog 800 voor een schoolpaard???!!!![]()
Mijn god wat achterlijk en dat voor een mbo opleiding! Een hbo opleiding kost 1450 per jaar!! Volgens mij is een gewoon mbo iets van 1300/1400 euro per jaar. Voor het geld van 1 jaar deurne kan je ook 4 jaar studeren aan het mbo of hbo. En dat voor een opleiding waar je een onderbetaalde baan mee krijgt.
Reken maar niet dat je dit van je studiefinanciering kunt betalen. Je moet een giga lening opnemen of ouders hebben die zo gek zijn (en in bezit van een portemonnee) dat ze dit willen betalen.
Typisch geval van zonde van je geld! Ik zou kijken naar een andere paardenopleiding of nog beter een brede dierenopleiding.
per lesjaar, het wordt niet gefinancieerd en je hebt daarbij ook geen recht op een ov-kaart

Citaat:Ik wil aankomend jaar Veterinaire Natuurgeneeskunde gaan studeren, dat is een HBO opleiding van 5 jaar waarbij je 1 dag per week naar school gaat, en ruim twee dagen thuis studeerd, en daarvoor betaal je ook zo'n 3000 per lesjaar, het wordt niet gefinancieerd en je hebt daarbij ook geen recht op een ov-kaart
Cowgirl schreef:Citaat:Ik wil aankomend jaar Veterinaire Natuurgeneeskunde gaan studeren, dat is een HBO opleiding van 5 jaar waarbij je 1 dag per week naar school gaat, en ruim twee dagen thuis studeerd, en daarvoor betaal je ook zo'n 3000 per lesjaar, het wordt niet gefinancieerd en je hebt daarbij ook geen recht op een ov-kaart
Maar toch kun je in deze branche een betere boterham verdienen dan in de paarden.
Dus in mijn ogen ook makkelijker je studie aflossen(als je dat geld zou lenen).