Op stal, nu al deken op?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Re: Op stal, nu al deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:01

Die van mij staan al dagen met dekens. Als het 's nachts onder de 15 graden wordt, krijgen ze al een deken op. Dus de afgelopen tijd hebben ze wel vaker een deken opgehad. De afgelopen nachten had ik ze een ongevoerde regendeken op met daaronder nog een fleece deken. Overdag gaat die onderste deken er dan onderuit, als het warmer wordt. Op die manier hou ik ze redelijk dun in het haar.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:10

Is het zo dat wanneer ze nu al ietsjes dikker in het haar lijken te worden je te laat bent met het opleggen van een dek??

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:38

Bij mij op stal vind iedereen het nog te warm voor een deken. Die van mij staat sinds gister met een zomerdekentje. En iedereen verklaart me voor gek. En zeggen dat het veelste warm er nog voor is. Ik zelf vind het al behoorlijk fris worden s'nachts. En mij lijkt dat een dun katoenen dekentje geen kwaad kan. Maar volgens hun wel. Dus ik twijfel heel erg.

CooLLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:20

Lieve mensen waarom een deken om als het paard van zichzelf al zn persoonlijk dekentje heeft=de vacht!Laat die vacht lekker dik worden en hij heeft zn eigen deken,door er een deken op de gooien krijgt tie het juist koud zou je niet denken he je gooit hiermee de haren plat die hij juist als afweer omhoog stuwd en de warmte mee vast houd in zn lichaam!En over de regen daar heeft de natuur zelf ook wat opgevonden =de vetlaag dan druipt de regen erzo van af of hij gaat rollen in het zand en daarmee blijft tie droog;de regen komt zo niet op zn huid!
En de mensen die onzin praten ow word me paard in de winter te nat rijd hem dan niet zo nat of stapp hem goed uit tot tie droog is vat ie geen kou,maarja daar moet je wel tijd voor maken he
Dus mensen niet roskammen dat paard daarmee haal je die vetlaag dus weg:-(En laat dat paard lekker buiten lopen in plaats hem stalarrest te geven

KIjk voor verdere info www.paardnatuurlijk.nl
Wel of geen deken?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:43

Ik heb niet de mogelijkheid om mijn paard 24 uur 365 dagen buiten te laten lopen. Hij staat daar naast vol op in het werk. En ik heb niet de mogelijkheid om hem 3 uur uit te stappen voor dat hij droog is.
Hoe kan ik dat dan het beste oplossen?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:18

felicity schreef:
Ik heb niet de mogelijkheid om mijn paard 24 uur 365 dagen buiten te laten lopen. Hij staat daar naast vol op in het werk. En ik heb niet de mogelijkheid om hem 3 uur uit te stappen voor dat hij droog is.
Hoe kan ik dat dan het beste oplossen?

Scheren en een goede deken aanschaffen..
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 20-09-05 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:21

CooLLady schreef:
Lieve mensen waarom een deken om als het paard van zichzelf al zn persoonlijk dekentje heeft=de vacht!Laat die vacht lekker dik worden en hij heeft zn eigen deken,door er een deken op de gooien krijgt tie het juist koud zou je niet denken he je gooit hiermee de haren plat die hij juist als afweer omhoog stuwd en de warmte mee vast houd in zn lichaam!En over de regen daar heeft de natuur zelf ook wat opgevonden =de vetlaag dan druipt de regen erzo van af of hij gaat rollen in het zand en daarmee blijft tie droog;de regen komt zo niet op zn huid!
En de mensen die onzin praten ow word me paard in de winter te nat rijd hem dan niet zo nat of stapp hem goed uit tot tie droog is vat ie geen kou,maarja daar moet je wel tijd voor maken he
Dus mensen niet roskammen dat paard daarmee haal je die vetlaag dus weg:-(En laat dat paard lekker buiten lopen in plaats hem stalarrest te geven

KIjk voor verdere info www.paardnatuurlijk.nl
Wel of geen deken?

Sorry maar dit vind ik echt bull als je wedstrijd/fanatieke ruiter bent..
Mijn word elke dag geroskamt en krijgt elke dag na het rijden een warm water douche (zonder zeep ofzo) om al het zweet van hem af te douchen, daarna gaat er een lekker dekentje op in de winter om hem warm te houden zonder zijn teddyberen vacht en mag hij lekker naar bed in zijn ruime stal..

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:40

mijn paard staat 42/7 op de wei, en snachts krijgt ie nu een ongevoerde regendeken op.
ik vind het veel te koud snachts om nat te worden.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:10

Die van mij loopt overdag buiten, en heeft nu sinds een week een ongevoerde regendeken op. Dit is vooral omdat hij vorig jaar ontzettend dik in de vacht zat en we dus moesten scheren. Hij werkt veel en zweet dus ook flink, aangezien ik niet de mogelijkheid heb om uren uit/droog te stappen is het voor mij (en het paard!) gewoon fijner als hij niet zo machtig dik in zijn haren zit.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:15

linie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:27

ik heb de deken alleen op als ze weer kotm van les en heel erg gezweet heeft anders vind ik eht niet zo nodig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:47

Hier heb ik een centraal topic gemaakt over dekens. Verder staat in de faq een heel stuk over dekens

Daarom gaan alle lopende dekentopics op slot dus ook deze.