kosten van vrachtwagen klein rijbewijs?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Re: kosten van vrachtwagen klein rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 12:13

ik vond de prijzen anders aardig hoog maar dat komt omdat ze allemaal vrij nieuw zijn
ik ben meer op zoek richting oudere zeg maar

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:26

marloezzke schreef:
kijk eens op www.nuyts.nl

mijn vader maakt deze vrachtwagens, het zijn hele mooie omgebouwde vrachtwagentjes, waar je zelfs met je B rijbewijs 2 paarden op mag vervoeren omdat ze ontzettend ligt zijn. de prijs is niet heel erg hoog maar ik zou echt niet weten hoe het zit op gebied van verzekeringen e.d.

succus ermee.

Voor de prijs van 1 zo'n wagen, kan ik mijn ouwetje heel wat jaar op de weg houden...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:28

nelis schreef:
ik vond de prijzen anders aardig hoog maar dat komt omdat ze allemaal vrij nieuw zijn
ik ben meer op zoek richting oudere zeg maar

Ik zou een oudere, opeknapte kopen voor 5 a 6.

Of, als je een goed adres hebt een oudje van 2 a 3 en daar dan wat geld instoppen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:42

Ik heb samen met een vriendin een tweepaardsvrachtwagentje. De kosten voor wegenbelasting zijn 401,- per jaar met kwarttarief. Toevallig net de rekening gehad. Verzekering weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar komt overeen met wat eerder geschreven is. Wij delen de kosten en voor ons is het ideaal.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:57

Wij hebben besloten om na nu 1 1/5 jaar ermee te hebben gereden onze 2-paards vrachtwagen te verkopen.

Je rijdt niet altijd rond met een veewagen dus hadden we ernaast een klein autootje.

Wij hebben alle kosten van de auto en de veewagen bij elkaar opgeteld (verzekering/brandstof/wegenbelasting enz) en kwamen tot de konklusie dat we voor het zelfde geld 1 goede, grote auto kunnen rijden.
Voor woon-werk verkeer hebben we geen auto nodig, Pim loopt naar zijn werk en ik ga met openbaar vervoer omdat ik midden in Rotterdam werk en de metro stopt zowat in kantoor.

We hebben dus een bus met dubbele cabine gekocht waar ook een trailer achter kan en tevens ideaal is voor pim als hij gaat duiken.

groetjes
marijke

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:43

Wij zijn ook (rustig aan) op zoek naar een tweepaardsvrachtwagen die met B gereden kan worden. We hebben een trailer + auto die mag trekken en allebei een E, maar willen we op pad met twee paarden dan moet er veel geregeld worden (andere auto + trailer). We zijn goedkoper uit als we de auto + trailer inruilen op een vrachtwagentje + andere auto die niet hoeft te trekken, dan op een auto die meer mag trekken + een tweepaardstrailer.

@Nelis: Heel er goed opletten wat het laadvermogen is, verkopers doen er erg makkelijk over maar als er iets gebeurd of je wordt aangehouden en je staat met twee op de wagen en je laadvermogen is niet toereikend heb je echt een probleem. Veel wagens vallen bij ons al af als we het nummerbord even intikken op de site van de RDW . Als je genoeg hebt aan het laadvermogen rond de 1000 kilo omdat je maar 1 paard mee wilt nemen, dan heb je meer keus.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 13:47

ja marijke in jouw geval ben je beter uit dan
maar mijn mannetje en ik hebben beide een auto nodig voor ons woon werk verkeer.
dus vandaar dat ik nu ben gaan rekenen als we de jeep weg zouden doen
@ziolette ik heb maar een paard maar misschien wil mijn zoontje in de toekomst ook aan de pony's dus dan zou er misschien nog een pony bij komen
maar je kan gewoon kentekens invoer en bij de rdw?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:13

nelis schreef:
@ziolette ik heb maar een paard maar misschien wil mijn zoontje in de toekomst ook aan de pony's dus dan zou er misschien nog een pony bij komen
maar je kan gewoon kentekens invoer en bij de rdw?

Yep, voertuiggegevens opvragen en dan een kenteken invoeren. Dan rollen alle gegevens van de wagen eruit, incl. laatste APK-datum en geldigheid daarvan. Die pony van je zoontje is er voorlopig nog niet, vermoed ik zo , dus dat laadvermogen is dan nog niet zo belangrijk.

Wij willen echt met 2 KWPN-ers op pad kunnen van zeg gemiddeld 600kg en dan heb je gewoon minimaal 1400 kg laadvermogen nodig.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:02

nee maar je moet het er al vroeg in stampen he bij die kleintjes
stel je voor dat ie eerder een voetbal ziet door zijn vader..haha

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:07

hmmm..ik wil het juist andersom. Laat zoonlief maar voetballen, scheelt een hoop kosten en in de tijd dat pa en zoon naar voetbalwedstrijden gaan, kan ik mooi zelf wedstrijden rijden

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:32

nee joh
lekker samen spannen met zijn 2 en tegen papa...
hihi

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:58

het was maar een sugestie , het is maar net waar je naar op zoek bent toch.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:13

Beter wat laat dan nooit, kijk goed uit je doppen bij "vracht"wagentjes op klein rijbewijs. Of ze kosten de hoofdprijs, of ze zijn zo rot als een mispel en meestal beide. Daarnaast betaal je de hoofdprijs om ze te rijden, met de nieuwe belastingregels, kijk maar: http://www.belastingdienst.nl/common/dl ... bestel.pdf en zijn ze bijna standaard overbeladen.
Ik heb al vijftien jaar een vrachtwagen (5600kg MTM) en die doet het fluitend. Ding is oud genoeg, verzekering is goedkoop (200 euro) en het jaarlijks onderhoud loopt ook wel los (700 euro gemiddeld). Zelfs al was ie niet oud genoeg, dan ging ik voor die 61 euro per kwartaal ook niet moeilijk doen. Ik heb 2200kg laadvermogen, dus met twee paarden geen probleem.
Dat rijbewijs, ach iedereen klaagt hier steen en been over E-rijbewijs, nou C is dus echt een fluitje van een cent.