Is het lelijk als je iets te lang voor je pony bent?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:06

ik vind jullie niet te lang hoor!!
je moet toch plezier hebben met je pony?
behalve als je een kakker bent dan.
ik heb er zon hekel aan dat iedereen zegt dat je te groot bent.
als je op een mega groot paard rijd, is het dan wel goed?? nee dan kan je ook niet goed aansporen als je nauwelijks onder het zadle uitkomt.
ik ben 1.68 en ongeveer 48 kilo reed op de manege op een slanke pony van 140.
oke ik ben dara wel wat te groot voor maar nog geen reden dat iedereen dat gaat zeggen. die ppony kan me heus wel dragen en ik reed daar lekker op.
gaat het tegenwoordig met paardrijden alleen maar om hoe mooi het uitziet? net zon voorbeeld: ff zagen gaaat ie zogenaamd aan de teugel in de krul dus.
altijd hoor ik iedereen zeggen ben je niet te groot , die is te groot, bla bla.
ik zette hier eerst een pony die ik kon kopen, nou wat een leuke reacties kreeg ik toch ahum, van: ben je niet te groot? is ie niet te klein?
ik ga nu een pony waarschijnlijk kopen van 1.39, heel slank. nog niet op gereden, maar die pony is pas 3, dus word nog wat groter en een stuk breder. nu kom ik daar onderuit, maar ik weet nu al dat als ik die pony met mij erop hier neer zet alleen maar van die domme reacties krijg dat ik te groot ben.
zowat iedereen moet ook altijd de duurste spullen hebben. alleen maar kieffer en al. paardrijden worden zo echt een kaksport.
Frusty

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:18

ik vind je niet te groot.. ik word zelf 1.75 ongeveer en heb een pony van 1.49 (dun)
maar wat interesseert mij dat? zolang je maar niet voor het mooie gaat en het er nog gewoon redelijk uit zien, een jaartje geleden reed ik op een pony van 1.25 dat ging ook nog

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:06

carlosje schreef:
ik ben nog net iets groter voor car dan kim bij fleur(wat trouwens prima staat) Het is inderdaad( Percy) dat je elke keer je been op moet trekken en ook iets meer naar achteren, want anders kan je er niet bij Frustymet buitenrijden vind ik het veel minder erg dan in de bak, logisch, natuurlijk!

Ja inderdaad is het met buitenrijden niet zo erg. Maar elke keer je benen op moeten trekken als je een poging tot dressuur doet is behoorlijk irritant.

En het is niet omdat dat ik een kakker ben hoor Boogiegirl, ik vind het gewoon niet prettig rijden. Als ik thuis rij ziet niemand me dus daar hoef ik me niet voor te schamen Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:19

Persoonlijk vind ik te klein minstens even erg.. Niks zo vervelend als een klein ruitertje dat op een pony van twee maten te groot is. Heeft hetzelfde effekt als een kind van 10 met maat 45 schoenen..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:15

Dat moet je maar niet in mijn profiel kijken Joost, mijn dochter heeft namelijk de spreekwoordelijke maat 45 aan schoenen Haha!
Maar het is een superpony voor haar en dat was het belangrijkste.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:37

Ik heb nu net een nieuw paard die is 1.64 en behoorlijk slank gebouwd. Ik ben zelf tegen de 1.80 aan en ook slank.
Ik zit nu wel anders op dit paard dan op mn expaard van 1.70 die ook wat groffer gebouwd is.
Ook steken mijn benen er ietsje onderuit. Maar t klikt gewoon tussen ons, t is niet opvallend en t heeft amper invloed om de hulpen e.d.
Dus daar heb ik m mooi niet voor laten staan. Lachen
Dus zolang t jullie rijden niet belemmerd en je benen niet over de grond slepen Haha! gewoon lekker doorrijden en m niet verkopen.