hoe (ouder) hoofdstel weer lekker soepel en mooi zwart maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsuuuh

Re: hoe (ouder) hoofdstel weer lekker soepel en mooi zwart m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:07

wat ik heb gedaan met een hoofdstel dta al een poos niet gebruikt was?

ik heb een emmer gevuld met water en daar wat lederolie door gegooid, me hoofdstel helemaal uit elkaar gehaald en in het emmertje gedaan (het zag er wel heeeeeeeeel vies uit want de olie lost niet op in het water maar het water word er wel vettig van duss) de dag erna heb ik het er weer uit gehaald en helemaal ingewreven met een droge doek, daarna heb ik het nog ingevet met zwarte leervet, toen heb ik em in elkaar gezet en een dagje laten drogen, hij was egt super mooi geworden!!!!!iedereen dacht dat ik een nieuw hoofdstel had

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 14:14

allemaal super bedankt voor jullie reacties, ik heb het dus in sla gemeng met zonnebloemolie gedaan. Hangt nu te drogen zeg maar. Ik vindt het wel heel vet het trekt er niet echt in...
Moet ik het verder invrijven met een droge doek dan?

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 14:15

Ilsuuuh schreef:
wat ik heb gedaan met een hoofdstel dta al een poos niet gebruikt was?

ik heb een emmer gevuld met water en daar wat lederolie door gegooid, me hoofdstel helemaal uit elkaar gehaald en in het emmertje gedaan (het zag er wel heeeeeeeeel vies uit want de olie lost niet op in het water maar het water word er wel vettig van duss) de dag erna heb ik het er weer uit gehaald en helemaal ingewreven met een droge doek, daarna heb ik het nog ingevet met zwarte leervet, toen heb ik em in elkaar gezet en een dagje laten drogen, hij was egt super mooi geworden!!!!!iedereen dacht dat ik een nieuw hoofdstel had

met water?? Daar droogt je leer toch juist van uit? Of wordt het dan weeer verzadigd door de olie die erdoor heen zit? En olie stoot water toch af

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:42

Citaat:
met water?? Daar droogt je leer toch juist van uit? Of wordt het dan weeer verzadigd door de olie die erdoor heen zit? En olie stoot water toch af

neehj het droogt niet uit als je het niet langer dan 24 uur laat staan hoor en ik denk idd ook dat het water verzadigd word door de olie, water stoor ook idd olie af maar ik weet ook niet HOE het kan maar het water word vet door dat er wel olie in zit!!!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 20:51

okee, haha