haha Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
haha
ik heb beslist. het is een ongevoerd,dus zo verschrikkelijk warm zal ze het er nu wel niet meer onder krijgen zeker?
ShannaY schreef:Nee overdag een paard uurtjes de dekens af kan geen kwaad, maar ik ga niet de ene week een zomerdeken op leggen, de andere week 200 grams, en oh kijken het zonnetje schijnt deze week, dan doe ik maar weer zijn zomerdeken om. Als hij eenmaal een 200 grams op heeft gaat hij niet lager. Hij is er immers al aan gewend, en zweet ook niet meer wanneer het even warmer word.
Mijn paard heeft vorig jaar in het toppunt van de winter een 450, een 300 en een 250 opgehad.
quandor schreef:arme paarden.en deken op met dit weer.die van mij krijgt niet eerder een deken op als het vriest.niks slechter dan een paard zijn eigen weerstand te ontregelen.

Citaat:Mijn paard gaat in een hoekje van de paddock staan als hij het koud heeft, gooi ik er een extra deken op dan is hij weer fris en fruitig. Als jouw paard schopt bij het dekens opleggen dan ligt het misschien wel aan de manier waarop je ze opgooit

ShannaY schreef:Citaat:Mijn paard gaat in een hoekje van de paddock staan als hij het koud heeft, gooi ik er een extra deken op dan is hij weer fris en fruitig. Als jouw paard schopt bij het dekens opleggen dan ligt het misschien wel aan de manier waarop je ze opgooit
Je moet mijn paard eens blij kijken als ik met een extra dekentje aan komen zetten als hij weer eens met zijn haartjes recht overeind staat. Jij kunt net zo goed helemaal geen deken gebruiken, hij moet het met die ene deken doen, en de rest zoekt hij zelf maar uit? Laat het hem dan helemaal lekker zelf uitzoeken, en belemmer hem daar niet in. Klopt, een paard is prima in staat zijn eigen vacht te regelen, maar hij denkt niet bij zichzelf, ik ben veel in training mijn haren moeten kort blijven.
quandor schreef:
dat stal uit schoppen was bij het idee van.....
als het vriest leg ikbij mijzelf ook een extra deken op.en dus bij mijn paard ook.dunne 200 gramms en hij heeft altijd heerlijk berevachtje.en hij heeft het nooit koud.zoals die van jullie
buiten is het wel ongeveer dezelfde temperatuur dacht ik (zo'n 16-17 graden)
quandor schreef:als het eenmaal vriest krijgt ie zijn deken op totdat het niet meer vriest.hij gaat dan niet meer af.totdat het een week of 2 niet meer vriest.dan gaat die af en blijft ie af(tenzij het na een maand nog heel hard gaat vriezen).
Tuhan schreef:waneer denken jullie dat ik mijn paard het beste kan scheren, het is de eerste keer en hij begint nu te verharen en heeft dus een ongevoerd regendek op
MeiaLuna schreef:quandor schreef:als het eenmaal vriest krijgt ie zijn deken op totdat het niet meer vriest.hij gaat dan niet meer af.totdat het een week of 2 niet meer vriest.dan gaat die af en blijft ie af(tenzij het na een maand nog heel hard gaat vriezen).
Ik citeer...![]()
je spreekt jezelf een beetje tegen,niet?
ik open een topic met de vraag welk deken ik nu ga opleggen,dan vraag ik toch niet of jij het er al dan niet mee eens bent dat ik deken opleg?open dan zelf een topic met de titel"ben jij voor of tegen dekens" en dan zullen we daar verder praten.