Weer een deken-vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Weer een deken-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:15

Ik heb s & K super dekens

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:52

mijn paard heeft s'nachts een onderdeken om
en overdag nog niks

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:34

Helemaal geen deken en hij gaat 24.7 buiten ook in de winter, wel met schuilstal. Kan makkelijk ook met zweten geen enkel probleem!! (zie ook mijn profiel)

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:04

ellepel schreef:
overdag is nog niet nodig, de ideale omgevingstemperatuur voor een paard is 15 graden en daar zitten we nog steeds boven.

Daarnaast moet je er altijd rekening mee houden dat het beter is als een paard het iets te koud heeft dan een paar graden (onnodig) te warm!!
Een paard heeft het minder koud dan een mens. Vaak denken mensen: "ik vind het fris........ laat ik het paard een deken omdoen".
De meeste paarden (uitzonderingen daargelaten) hebben het niet zo snel koud. Houd daar rekening mee!

Vaak krijgen paarden te vroeg een deken op 's-avonds en soms blijven de dekens overdag ook op. Dat vind ik ronduit zielig.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:14

Sancerre schreef:
Die van mij heeft 's nachts (stal) en overdag in de wei een zomerdeken op. Het is een buitenstal (2 onder 1 kap zeg maar). Mando heeft een Boett deken, maar ik ga hem 's nachts nu ook maar een extra deken opdoen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe winterdeken. Voor straks overdag en 's nachts op stal dezelfde..
Nog tips? Ik had namelijk een zware canvas. Beviel erg goed, maar best zwaar. Is nu versleten.

Meen je dat echt??? Overdag was het vandaag nog 18 graden (niet in de zon gemeten vanmiddag) en 's nachts is het nog een graad over 13 en dan nu al 's nachts een extra deken en dan staat ie ook nog op stal??. In principe hoeven ze nog niets op volgens mij hoor. Als het heel nat is krijgt ze van mij nu een regendeken op 's nachts, maar overdag met 18 graden lijkt me dat echt onzin (en ze heeft een dun vachtje). Het blijven wel gewoon beesten en ik heb een koe ook nog nooit met een dekentje op zien staan !

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:16

Die van mij heeft nu sinds twee daagjes ook een ongevoerde regendeken op. Ben blij te horen dat ik niet de enige ben, werd op stal al voor gek verklaard.. Maar snachts is het echt niet zo warm en ze staat in een buitenstal, overdag staat ze de hele dag op de wei, waar het altijd waait en er ook geen plaats is om te schuilen..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:11

De mijne heeft sinds gisteren een ongevoerde regendeken op.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:28

Die van mij nu 2 dagen, en hij is er blij mee....

En stal genootje van mij heeft gister ook een deken opgedaan, maar haar paard staat te zweten op stal, dat paard geeft dus duidelijk aan dat het voor hem nog niet had gehoeven. Ik denk dus dat het per paard erg kan verschillen !!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:59

idd.
Mijn paard had de haren rechtop staan, dus maar een regendeketje op.
Bij mij op stal hebben ze allemaal op een zomerdekentje op.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:03

Ik zit er dus ook over na te denken. Ik heb echter als minst dikke een 330 grams. Ik weet eigenlijk niet goed of ik die s´nachts al op kan doen. Aan de ene kant denk ik dat het te warm is, maar aan de andere kant denk dat het wel kan.......

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:10

Mijn shetlander is inmiddels al een beer
Maar die mag lekker een dikke vacht aanmaken.
Die staan ook dag & nacht buiten in weer en wind.
Ik denk dat ik voor die andere kwpn merrie deze week ook even een 200 grams winterdekentje haal.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:52

Citaat:
Meen je dat echt??? Overdag was het vandaag nog 18 graden (niet in de zon gemeten vanmiddag) en 's nachts is het nog een graad over 13 en dan nu al 's nachts een extra deken en dan staat ie ook nog op stal??.

De deken van Sancerre is vooral tegen de vliegen. In een buitenstal kan het 's nachts best afkoelen. Ze heeft dan al snel koude oren. Verder krijgt Mando 's nachts een dunne deken erbij (bij de boett) op, omdat hij snottert.
Maar met dit weer zal er snel verandering komen in dekens...
Het is weer baalweer!!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:03

Ik be sinds woensdag begonnen met een fleecedeken op te doen (heb helaas geen geld voor een zomerdeken )
Ik was al aan het twijfelen maar toen de manege begon met dekens te voorschijn halen dacht ik: ik doe er ook een op.
Ze stond vandaag niet te zweten ofzo en ze begon al een wintervacht aan te maken dus heb ik maar een deken opgedaan.
Er zijn trouwens paarden die al met een onderdeken op staan.
Ik ken 1 paard en die staat al de hele zomer met een deken (ten zij heel warm) maar dat vind ik wel wat te overdreven hoor...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:06

Mee eens hoor, zomers krijgen zeg geen deken op bij mij.
2 op stal hebben ook de gehele zomer dekens op.
Zelf weten, maar dat hoeft van mij ook niet.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:11

zomers allen soms een zomerdeken of regendeken maar meestal gewoon

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:31

Het liefts helemaal naakt en zo lang mogelijk.......

Maar met dit *** weer !?!?!?! GRRRRRRRRRRRRRRRRR !!