wie heeft zijn ruiterbewijs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij je ruiterwijs?

Ja !
43 (100%)

Totaal aantal stemmen: 43

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:55

Ik heb m 2 jaar geleden gehaald. De theorie was eazzzy!! Ik had 0 fout op mn examen. (was de enige met 0) Lachen Dat komt denk ik ook wel doordat ik heb meegeholpen om de oefenvragen voor de theorieavonden te maken. Zo bestudeer je de tekst toch wat dieper dan dat je t 'gewoon' zou leren.
t praktijk gedeelte was errug simpel.
Toen we dus voor t oog van de examinator moesten opstijgen ben ik er afgepleurd Haha! Blundertje!!!! Maar dat kwam dus doordat ik met mn voet in de staart van mn paard bleef hangen en t paard het dus op een lopen zette!! Maar goed dat had verder geen invloed op mn 'score' Schijnheilig

Ik heb m gedaan omdat t verplicht werd bij ons in de bossen enzo. Niet dat ik vaak buiten rij maar ik heb geen zin in een dikke boete als ik wel een x buiten rij en ik krijg controle.

Suc-6 met je examen!!

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:29

ik heb hem 4 jaar geleden gehaald echt een makie.alleen in de bak gereden omdat de weg te gevaarlijk was(ze reden daar 100 km/uur of zo).even draven,galloperen een sprongetje en zonder beugels draven nou,nou dat is moeilijk.de enige twee mannen waren gezakt Haha! .

er is ook eens iemand met een rb geweest samen met een meisje wat niks kon(opzadelen en rijden)ze had haar paard gezadeld en zet hem aan zijn bit vast om het meisje te helpen ze kon het paard niet eens.nou dan heb je toch niet veel ervaring.het is verder toen goed gegaan gelukkig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:38

Ik heb hem afgelopen zondag gehaald. Theorie was supergemakkelijk!! Voor de liefhebbers heb ik nog een aantal proefexamens Haha! (wij hebben 3x een proefexamen gehad van de theorie en mijn vriendin had geluk, die kreeg dus hetzelfde examen wat wij al geoefend hadden hihi)

De praktijk tja daar zijn de meningen over verdeeld, ligt er maar net aan wat voor paard je hebt en of de examinator eerlijk is ect...

Wij moesten in ieder geval naar een groot stuk weiland, wat langs de snelweg lag en aan de andere kant een trein baan, behoorlijk spannend voor de paarden dus.
Daar moesten we opstijgen, stappen, draven, draven zonder beugels, galoperen, galoperen in de verlichte zit, van de groep weg galoperen, 60 cm springen, tussen 2 hindernissen met dekens door en in het midden halt houden en de balken aan raken.
Daarna hoorde je of je door mocht voor de buitenrit.
Tijdens de buitenrit moet iedereen omstebeurt een stuk voorop, stukje draven enzo en je hand uitsteken als je de bocht omgaat (vaag doen we nooit, maarja..)
Toen kwamen we weer bij de manege aan, moesten we de bak in, halthouden en afstijgen...klaar Lachen

Ik heb het gehaalt voor de verzekering en zodat ik zonder gezeur naar buiten mag op een van de manegepony's, bovendien als ik ooit met Levi ga buitenrijden in een natuurgebeid waar je dat ding moet hebben is het wel erg handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:21

Voor mij is het denk ik een jaar of 8 terug dat ik het heb gehaald. De reden daarvoor was omdat in alle omringende bossen bij de stal het ruiterbewijs verplicht zou worden en dat gebeurde toen ook binnen 1 jaar tijd nadat ik het ruiterbewijs had gehaald.
Het examen stelde toen erg weinig voor ook al moesten wij ook zonder beugels draven en een stukje galopperen en van de groep weg draven en nog moeilijker, de groep langs je heen laten draven en achteraan aansluiten. Maar met een braaf paard slaagde je altijd wel. Ik heb meteen mijn man aangespoord om het ruiterbewijs te halen, altijd handig Knipoog . Hij kon toen nog niet rijden maar mijn paard was superbraaf en hij heeft er wel gevoel voor.
Ik geloof dat we er 3 maanden voor uit hebben getrokken inclusief 5 springlesjes die hij op verschillende manege paarden deed. Het springen was toen 50 of 60 cm. Hij is met vlag en wimpel geslaagd maar denk nou niet dat hij echt kan rijden, maar goed, het ruiterbewijs heeft hij op zak.