hogeschool ...nog tijd voor eigen paard???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AnneG

Re: hogeschool ...nog tijd voor eigen paard???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:40

lowara schreef:
ik zit op de hogeschool saxion en heb zelf 4 paarden en een rijstal waar ik rijlessen geef aan kinderen.
als je maar goed kan plannen en opofferingen durft te maken kan het prima

Hey ik zit ook op het Saxion. Zit je in Enschede? Ben net aan het eerste jaar IBL begonnen.
Ik heb ook een eigen paard en wat lowara zegt: met goed plannen lukt het best.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:40

Ik doe Logistiek & Economie op de HBO, en heb naast mijn studie en werk (werk ongeveer 20 uur in de week) echt geen tijd om iedere dag een paard te doen
Ik wil namelijk ook nog wat anders (werk is ook in de paarden) dus ga uit, winkelen, met vrienden wat afspreken. Tja dan is je week al snel om. Ik rij zo'n 3/4 keer in de week. Soms wat meer

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:20

Ik heb ook tijdens mijn HBO en mijn universiteit een eigen paard gehad. Tijdens het HBO ging dat prima al had ik weinig tijd voor andere dingen dan werken/ school en paard. Tijdens mijn universiteit was het een stuk moeilijker mede door de langere reistijd.
Ik raad je aan heel goed na te denken over de volgende zaken:
Je klasgenoten gaan na de les iets drinken in de stad maar jij kunt niet mee want je moet je paard nog gaan rijden voor dat het donker wordt.
Je moet minstens op zaterdag of twee avonden in de week kunnen werken anders kun je het niet betalen.
Als er eens een excursie/ praktijweek/ stage is heb je een probleem.
Misschien wil/ moet je nar het buitenland voor een stage.

Ik ben nog steeds super blij met mijn paard maar besef nu wel dat ik mezelf een fikse beperking op heb gelegd door een paard te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:48

Ik zit nu 1ste jaars HAS en heb 1 pony en rijd nog een paard voor iemand anders. Ook lid studentenvereniging.
Denk ook dat ik ht nog druk ga krijgen maar heb ik altijd gehad en met goede planning kom je denk ik een heel eind.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:09

Ik ben net begonnen aan de Stoas in dronten terwijl ik in losser woon. Ik ben dus op kamers gegaan.
Ik doe mijn paard zelf op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag ochtend, op woensdag wordt ze gereden door een bijrijdster en op dinsdag en donderdag staat ze in volpension, terwijl ik voor halfpension betaal heb een erg lieve pensionhouder
Tot nu toe gaat het heel goed, maar ben dan ook pas met mijn 2de week bezig.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 18:16

ja polO13 vooral dat van de stages zitten me dwars. want bij dierenzorg heb ik mijn derde jaar 1 trimester les en het tweede trimester stage... maar wat voor stages het zijn weet ik niet.
de blokperiode en de stages blokkeren het eigelijk. gewoon tijdens school niet.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:44

Het is af en toe even passen en meten. En plannen wanneer je wat doet maar gaat goed hoor.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:25

lowara schreef:
ik zit op de hogeschool saxion en heb zelf 4 paarden en een rijstal waar ik rijlessen geef aan kinderen.
als je maar goed kan plannen en opofferingen durft te maken kan het prima

Leuk, ik zit ook op de hogeschool Saxion
Ik denk dat het per opleiding verschilt of je tijd voor een eigen paard hebt. Er gaat zowieso heel veel tijd in je studie zitten, maar je hebt altijd nog wel tijd voor andere dingen zoals rijden. Mijn pony staat erg ver van huis, dus het lukt mij niet om er elke dag heen te gaan. Maar het is per situatie natuurlijk verschillend.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:30

@ plotie: ik ga dezelfde richting volgen als jou dus; ik heb ook stages, maar nog niet zoveel het eerste jaar. Ik dacht maar 10 dagen. Het tweede jaar 24 dagen en het derde jaar zou dat twee dagen per week zijn.
ik weet verder ook niet hoe ik alles ga regelen, heb zelf mijn lesrooster nog steeds niet. Maar ik heb het altijd wel gered, en ben ook van plan het nu te redden.
Dan maar een keer niet op internet. Ik ga sowieso al bijna nooit uit, dus dat hoef ik ook niet te laten.
xxx

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 10:56

idd KimS ik ga ook niet veel uit enzo , en internet en tv wil ik best wel laten vallen voor een eigen paard hoor !
maarja de examens...

daantje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:37

Ik ben net begonnen aan m'n opleiding: Verzorgende en heb toen ik op de middelbare zat (bijna) altijd wel genoeg tijd gehad voor m'n paardje. Aleen met m'n exames is hij 3 weken verzorgt door een ander.
Nu ik die opleiding doe heb ik ook nog wel genoeg tijd voor m'n pony. Zit jammer genoeg wel 3 dagen tot kwart voor 5, en dan nog half uur fietsen naar huis . Maar dan ga ik gewoon 's avonds naar m'n pony.
Heb een baantje op zaterdag. Gelukkig kan ik het tot nu toe nog steeds goed combineren

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:57

Steefje schreef:
Duke schreef:
Ik heb vier jaar in Den Bosch gestudeerd

Aan de HAS? Daar ben ik nu aan `t afstuderen .

Yep, Has Den Bosch, studierichting veehouderij/dierhouderij, afgestudeerd met een BO over agrarische journalistiek.... Netjes in vier jaar gedaan, elke dag heen en weer reizen (gem. 4 tot 5 uur reistijd), bijbaantje om alles te bekostigen en m'n twee pony's verzorgen en rijden. Het kan wel! Als je echt wilt.