Ruzie over stalgeld na opzeggen stalling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Ruzie over stalgeld na opzeggen stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:53

Hou de eer aan jezelf en betaal gewoon de hele maand. Dat wil niet zeggen dat je er dan ook de hele maand nog hoeft te blijven staan! Gewoon betalen en wegwezen!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:30

russel schreef:
Ik weet niet waarom je weg gaat, maar kan dat ook er mee te maken hebben? Eigenlijk is het coulance dat je maar een halve maand betaald, hij moet wel de stal helemaal schoonmaken voor de nieuwe bewoner. Ook die komt misschien halverwege de maand en gunt hij de coulance om een halve te betalen.

Gewoon niet moeilijk doen, lekker gezellig je tijd daar afmaken en betalen, je weet nooit of je hem in een andere context in de toekomst nog tegen komt. Er is nl altijd gezeik met stallen en klets heb je niet nodig. Lekker sportief zijn. Ken wel de verhalen als er problemen ontstaan en de eigenaar wil weg het paard er de dupe van wordt, in de vorm van, niet meer buiten zetten, niet of onvolledig voeren, slecht of niet uitmesten. Die spelletjes kun je niet tegenhouden, immers je gaat weg.

Tja denk ook dat het zo is helaas denk aan je paard en hoe je starks lekker beter staat

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 21:34

myla schreef:
Hou daarom altijd de eer aan jezelf. En probeer toch de maand vol te maken.
Waar ga je heen met je paard?

Ik heb vanavond overleg gehad met de mensen van mijn nieuwe stal. Uit hun reactie maakte ik op dat ze achter mij staan maar liever ook willen dat alles op een normale manier opgelost wordt. (of te wel geen vlucht met paard etc). Dus ik ben weer een beetje gekalmeerd. Heb wel de staleigenaar vandaag even vermeden om een niet terug te draaien uitbarsting te voorkomen .
Bijkomend probleem is trouwens dat Cookie hemelsbreed nog geen 2 kilometer verder komt te staan. Beiden boeren doen ook zaken met elkaar en niemand wordt wijzer van dit conflict.
Wat vooral knaagt is dat er ik (en de vriendin die mee verhuist) nummer 4 en 5 van mijn huidige stalling zijn die de stap naar mijn nieuwe stalling maken. Ja, zes pensionpaarden kwijtraken aan de buurman doet best wel zeer.
Zolang het weer mooi is laat ik Cookie dus staan. Mocht het weer voor 1 oktober al echt heel slecht worden ga ik meteen naar mijn nieuwe stal. Ik laat het geld (met enige wroeging) dan wel zitten.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:05

Ik ben 2 jaar (of 3 alweer) geleden daar ook weggegaan en heb toen wel de hele maand stalgeld voor mijn paard betaald. Alleen mijn paard was toen sterk afgevallen (dit kwam door heimwee) en was het verstandiger om hem snel overtebrengen ik hoefde daarom bij mijn nieuwe (eigenlijk oude) stal voor hem de eerste maand maar € 50 te betalen omdat ze het zo sneu voor mijn paard vonden . Ik heb het geld trouwens niet terug gevraagd.
Mijn pony heb ik toen nog wel de hele maand laten staan. Dat vond ik opzich niet handig ik kom zelf uit Heerhugowaard en pony stond in Egmond en paard in Heiloo. Ik had het idee dat ik elke dag rondje Noord Holland deed.

Zijn jullie naar Sandra gegaan?

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:13

fransje23 schreef:
maccie schreef:
bij ons op stal geld er ook een opzeg termijn van 1 maand..

Ik heb bijna 6 weken terug al opgezegd. Lijkt mij voldoende bij een opzegtermijn van een maand.

dat begreep ik niet uit je verhaal, als je het al 6 weken van te voren hebt gezegt en er is verder geen opzegtermijn van langere tijd afgesproken zou ik dan gewoon de 2 weken betalen, mocht het erge problemen geven ja dan zou ik eens kijken wat daar zo in de wet over geschreven wor dne hem daar mee confronteren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 15:44

Mijn paard staat sinds vanmiddag op haar nieuwe stal! Op het land doet ze in ieder geval of ze er altijd al gestaan heeft . Met de eigenaar van de vorige stal heb ik een compromis gesloten. Zo hebben we geen ruzie en lijden we beiden een beetje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:53

Mooi zo!