voerautomaat, waar te krijgen of wie kan het maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Re: voerautomaat, waar te krijgen of wie kan het maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 07:39

Blijven jullie paarden dan rustig wachten tot er iets uit gaat komen?
Ik weet zeker dat onze pony de hele tijd zou gaan trappen met zijn voorbeen of de voerbak aan stukken bijten tot er weer eten kwam. (tja niet goed opgevoed waarschijnlijk). We hebben nu al een voerbak die van rubber is en op de grond huist ergens. Maar wel een mooi stysteem hoor. Voor hooi lijkt het mij ook wel iets. Alleen heb je dan best wel weer een groot ding in de stal.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:04

Vind dit erg interesant, dit ga ik even volgen !

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:08

Ik vind dat hooi-ding op 1 van de sites die Hocus genoemd heeft erg interessant.

Maar 1979 $ is wel een beetje veel geld ......

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:45

Citaat:
Balance: weet jij of er al toepassingen in nederland zijn?

Nee geen idee. Ik zal dat ook meteen even aan hem vragen.

Citaat:
Als je hem zou willen bellen met de volgende vragen dan zou dat helemaal geweldig zijn:
wat zijn de verzendkosten (in mijn geval zou het om 3 st gaan, dus 1x set van 2 en 1 extra bak), hoe zit het met de garantie, wat is de levertijd.

Zal ik doen

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:18

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:33

Oke, ik heb even nagevraagd en het is een systeem van Weinsberger, uit Duitsland (website www.weinsberger.de). De foto's staan er ook op, onder Einzelplatzversorgung, Produkte, de rechtse foto).
10 jaar geleden ongeveer kostte dit systeem voor 4 paarden 5000 gulden, het kan ook voor 2 paarden, 1 paard, aantal kun je zelf bepalen. Ze staan niet de hele tijd de trappelen hoor, af en toe geven ze ns n tik met hun neus tegen de automaat, maar niet storend ofzo. Het is geloof ik via de site te bestellen. We hebben ze nu al 10 jaar en doet t nog steeds perfect!

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:20

die van Weinsberger zijn geloof ik dezelfde als die in de gids van Horsefriend staan, veel duurder dan die apparaten uit Denemarken.

De verzendkosten zijn 30,00 euro voor 3 stuks........... kreeg ik net per mail binnen. Wij zoeken ook al een tijdje zoiets.

In Nederland was iemand die er mee bezig is geweest zo'n ding te ontwikkelen maar is er mee gestopt, te weinig vraag naar vertelde hij. Die waren trouwens van hout (zlefbouwpakketten), deze zijn veel mooier en ook nog goedkoper.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:11

Oei die weinsberger is wel duur. Ik ga nog steeds voor I feed, ik wacht nog even op de overige info

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:52

Als het goed is weet ik morgen meer over de Ifeed

hyl4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:45

ben de vader van lottew en heb de weinsberger voerautomaten al 10 jaar in de stal hangen het systeem heeft in die tijd al heel wat meegemaakt (regen en 3 keer verplaatst) maar heeft nog nooit zijn diensten geweigerd. bij een voerautomaten systeem vindt ik zelf de gebruikers ervaringen belangrijker dan bijvoorbeeld de prijs, wat gebeurt er als je een storing hebt en al het voer dat in de container zit aan je paard gevoerd wordt bv 20 kilo in een keer bij mijn systeem is dit nog nooit gebeurd. ik heb systemen gezien waar de paarden door tegen de container te slaan deze helemaal leeg laten lopen dit kan bij weinsberger niet gebeuren hebben zelfs een ijzeren beschermkap in aanbod zitten ook de hoeveelheid voer die erin gaat is belangrijk ik moet om de 5 dagen bijvullen. hoop dat dit jullie keuze iets eenvoudiger maakt. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 00:28

Een vriendin van mij had zo'n apparaat, haar vriendje had dit gemaakt. Ze kon maar 1 keer per dag op stal komen, en het apparaat zorgde ervoor dat de paarden sochtends hun krachtvoer kregen en dat de boxdeur een uurtje later geopend werd.

Echter heeft ze dat vriendje vrij vlot na zijn uitvinding gedumpt

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 00:32

Citaat:
Echter heeft ze dat vriendje vrij vlot na zijn uitvinding gedumpt

Hahaha en nu werkt het zeker niet meer?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 00:59

Die uitvinding waar Ilindra het over had heb ik ook weleens gezien. Ben alleen benieuwd wat voor veren daar in zitten. (paar oude autoveren ofzo is makkelijk aan te komen, maar werkt dat?)

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:24

Er zit een levertijd op de IFeed van twee weken. De verzendkosten voor twee stuks + 1 extra bak zijn € 35,- en er zit een jaar garantie op.

linie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:24

ik vind een voerautomaat een beetje voor luie mensen dat is mijn menign

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:34

linie schreef:

En waarom dan........... onderbouw dat eens ?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:40

Is juist niet voor luie mensen! Is voor mensen die de hele dag moeten werken en dus niet vier keer per dag naar hun paard kunnen om te voeren!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:55

linie schreef:

als je het hele topic gelezen had en je op de hoogte houdt van paardenwelzijn dan had je begrepen dat het niets met luiheid van de paardenhouder te maken heeft. Een paard is er bij gebaad om zijn (kracht) voer in hele kleine porties, verdeeld over de dag te krijgen. En dan bedoel ik minimaal 8x per dag, liefst in meer keer. Een paardenmaag is er niet op ingesteld om 2 of 3x per dag 1 kg -of meer- krachtvoer in enen te verwerken. 8x per dag voeren is voor de meeste mensen niet weggelegd, dat is namelijk om de 2 a 2.5 uur. Jij hoeft misschien niet naar school, werk of anderszins buiten de deur te zijn zodat je dat zelf kan doen. Maar voor de meeste mensen is dat niet te doen. Naast het feit dat het beter is voor de stofwisseling is het ook afwisseling waardoor de paarden zich minder vervelen op stal.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:58

hyl4ever welkom! Dank voor je toelichting. Natuurlijk is prijs niet het enige waar na gekeken wordt. De Ifeeder heeft max 1 dagportie in het apparaat dus er is geen kans op overvoeren. Op de site zag ik overigens geen info over het apparaat waar jullie ervaring mee hebben. Ik begrijp inmiddels dat jullie apparaat meer kg aankan. Op zich wel handig als je niet iedere dag hoeft bij te vullen.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:21

Haha ja das idd mijn gekke vader . Succes met je zoektocht astrid, en nee het is idd echt geen luiheid. Dachten maar meer mensen zo over het welzijn van hun paard ipv 2 x per dag er wat kilo's in te gooien en dan vreemd op kijken als ze koliek krijgen!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:52

Lottew schreef:
Haha ja das idd mijn gekke vader . Succes met je zoektocht astrid, en nee het is idd echt geen luiheid. Dachten maar meer mensen zo over het welzijn van hun paard ipv 2 x per dag er wat kilo's in te gooien en dan vreemd op kijken als ze koliek krijgen!

Ben ik het volledig mee eens, paarden moeten de hele dag door kunnen eten, daarom staan ze bij ons op de wei --> hele dag eten!

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:14

Dat is natuurlijk het allerbeste, als je de beschikking hebt over een wei!

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:29

astridh schreef:
linie schreef:

als je het hele topic gelezen had en je op de hoogte houdt van paardenwelzijn dan had je begrepen dat het niets met luiheid van de paardenhouder te maken heeft. Een paard is er bij gebaad om zijn (kracht) voer in hele kleine porties, verdeeld over de dag te krijgen. En dan bedoel ik minimaal 8x per dag, liefst in meer keer. Een paardenmaag is er niet op ingesteld om 2 of 3x per dag 1 kg -of meer- krachtvoer in enen te verwerken. 8x per dag voeren is voor de meeste mensen niet weggelegd, dat is namelijk om de 2 a 2.5 uur. Jij hoeft misschien niet naar school, werk of anderszins buiten de deur te zijn zodat je dat zelf kan doen. Maar voor de meeste mensen is dat niet te doen. Naast het feit dat het beter is voor de stofwisseling is het ook afwisseling waardoor de paarden zich minder vervelen op stal.

Als paardlief naast het verdeeld krachtvoer krijgen ook nog hooi kon eten in zoveel porties en buiten zou staan samen met soortgenoten dan is het helemaal ideaal (als we het dan toch over paardenwelzijn hebben ). Maar hele dag kleine beetjes voer is natuurlijk een goed begin. Hitt actief, maakt ook aanpassingen van voerautomaten in boxen. je zou kunnen mailen of bellen dan kunnen ze je er vast meer over vertellen.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 00:22

Citaat:
De Ifeeder heeft max 1 dagportie in het apparaat dus er is geen kans op overvoeren.

In de Ifeed kan ongeveer 4 kilo voer. Mijn eigen paard zou daar dus 2 dagen mee kunnen doen.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 00:24

Citaat:
Er zit een levertijd op de IFeed van twee weken. De verzendkosten voor twee stuks + 1 extra bak zijn € 35,- en er zit een jaar garantie op.

Heb je dit al gelezen Astrid? Als ik verder nog iets voor je kan doen dan hoor ik het wel toch?