Help!! "Onbeleefde" veearts, wat hiermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Help!! "Onbeleefde" veearts, wat hiermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 23:23

Betreffende dierenarts is gewoon een man die niet van veel woorden houd en niet van poespas. Ik vind het ook een bijzonder kundige man, maar laat hem zijn werk meestal doen en vraag niet teveel. Als ik meer wil weten bel ik meestal de kliniek even daar is meestal wel iemand die het even kan uitleggen.

Je belde in het weekend, vergeet niet dat zo iemand dienst heeft in zijn eentje en dat als iemand beld het meestal om een spoedklus gaat. Ik kan me ergens wel indenken dat als een arts tussen spoedklussen zit wat soms om leven en dood gaat dan iets minder enthousiast reageerd op een potje antibiotica. Vergeet niet dat als die man net uit een klus 50 km verderop komt hij helemaal terug moet rijden naar de kliniek om een potje klaar te zetten.

Kortom soms moet je dingen van 2 kanten bekijken !

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:32

Max verwoord precies zoals ik er ook over denk!

sorry dames...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:39

Max schreef:
Betreffende dierenarts is gewoon een man die niet van veel woorden houd en niet van poespas. Ik vind het ook een bijzonder kundige man, maar laat hem zijn werk meestal doen en vraag niet teveel. Als ik meer wil weten bel ik meestal de kliniek even daar is meestal wel iemand die het even kan uitleggen.

Je belde in het weekend, vergeet niet dat zo iemand dienst heeft in zijn eentje en dat als iemand beld het meestal om een spoedklus gaat. Ik kan me ergens wel indenken dat als een arts tussen spoedklussen zit wat soms om leven en dood gaat dan iets minder enthousiast reageerd op een potje antibiotica. Vergeet niet dat als die man net uit een klus 50 km verderop komt hij helemaal terug moet rijden naar de kliniek om een potje klaar te zetten.

Kortom soms moet je dingen van 2 kanten bekijken !

Natuurlijk snap ik dat een potje antibiotica geen haast heeft.
Anderzijds heb ik het wel al een dag van tevoren laten weten dat ik het nodig had.
Ook komt hij vaak genoeg (kan dus ook wel even een telefoonnummer opzoeken) om dan even te laten weten dat hij dan op die dag wat krap zit, en dat het wat later word dat ik het potje op kan halen.
Weinig tot geen moeite lijkt me.

En trouwens: Beleefd blijven blijft een schone zaak.
Als ik alle mensen die ik op mijn werk vervelend vind of als er net een vracht binnenkomt die niet zomaar weg te werken is, ga ik die mensen ook niet afsnauwen.
Jammer maar waar, de klant is koning.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:17

Een man van weinig woorden is prima, heb ik geen moeite mee.

Maar iedere keer dat hij hier op het erf is straalt hij aan alle kanten uit dat het 'maar' shetlanders zijn. Als een shet kreupel is zet je hem nog maar een paar weken extra op het land, behaldeling is niet nodig. Terwijl een 'echt' paard meteen binnenste buiten gekeerd word. Mijn shetten werken vaak nog harder dan veel paarden.
Dat het potje niet klaar stond was niet eens het grootste probleem. Maar je (als je al voor de 2e keer op en neer gereden bent) je nog naar een andere locatie te laten rijden om vervolgens doodleuk te zeggen dat je op locatie 1 moest zijn vind ik niet netjes. De eerste keer voor niets laten rijden trouwens ook niet, zeggen dat iets klaar staat en als je er bent blijkt het toch niet klaar te staan.

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:33

Je moet echt hard op zoek naar een andere DA, dit pik je toch niet?!

Mijn vader heeft ooit s'avonds laat meer dan een uur bij een kalvende koe zitten wachten op een DA. Die zei dat ie het druk had. Avond erna hoorde we op de manege dat hij daar in de kantine doodleuk had zitten kaarten, totdat de manegeeigenaar vroeg of ie nou niet eens naar die boer toe moest, die net had gebeld. Ach, die kon best 'even' wachten. 1 keer raden hoe vaak die DA nog bij ons op het erf is geweest, juist nooit (omgeving Joure).

Maar jij studeert ook Diergeneeskunde? In welk jaar zit je?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:05

Gelukkig heb ik met VA's geen problemen, wij hebben ook meerderen op 1 kliniek. De oudere VA kan wel eens wat mopperen, maar is wel erg goed in waar hij goed in moet zijn.
De jongere VA komt eigenlijk altijd al sinds ik Bas heb, en hij is helemaal fan van Bas. Neerbuigend over shetlanders ? Toen Bas onder narcose was zei hij : "Zo, en nou kunnen we hem mooi achter in mijn auto tillen, zodat hij met mij mee naar huis kan"
Hij is een grote Basfan. Ik hoef tegenwoordig niet eens meer te vragen naar hem ( wat ik voorheen wel deed ), als ik bel krijg ik hem er meestal zelf aan en komt hi jzelf, maar ook als ik de assistent krijgt weet ik zeker dat hij langskomt.
Dat vind ik ook het fijnste, 1 vaste weet gewoon de hele medische achtergrond, i.p.v dat ze dat moeten opzoeken in een archief ofzo

Het potje-in-het-kastje-verhaal heb ik ook eens meegemaakt, zij hadden het bij locatie a neergezet en ik stond bij locatie B te mopperen dat mn potje helemaal niet in het kastje stond.. communicatieprobleempje

Ik zou gewoon naar een vaste VA vragen als je er een nodig hebt, is het spoed en hij is het, dan zij het zo, voor andere zaken gewoon noemen dat je die-en-die graag wilt