Weet het ff niet meer met mijn jonge paardje..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Re: Weet het ff niet meer met mijn jonge paardje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:43

ik zal eerst een DA bellen en eventueel een foto laten maken,
als dat allemaal ok is, dan zou ik steffi laten komen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:44

Kimnor schreef:
Sommige reageren nogal heftig.. maar ik heb het beste voor met mijn paard. In de wei is hij altijd aan het crossen en zie ik hem geen moment kreupel lopen, alleen in de bak..

Helaas hoeft het niks te zeggen dat ze in de wei rennen en niet kreupel lopen. Je moet in mijn profiel het verhaal of Toscana maar eens lezen. Zij liep helemaal niet kreupel, ook niet onder het zadel, maar staakte wel heel erg. Helaas had zij toch een zeer ernstige blessure en heeft zij het niet gered.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:12

Steffi is DA, maar daarnaast ook ostheoapaat/acunpuncturist en totaal niet zweverig
dat was ff voor degene die dat vroeg, weet niet meer wie het was

maar zelf kies ik er voor om eerst naar de DA te gaan zodat er fotos gemaakt kunnen worden, word er niets gevonden dan Steffi erbij, en ben echt heeeeel tevreden over steffi(beter dan over de meeste gewone DA's!!!)

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:03

Hallo

Bedankt ook Annemarie ( Zucchero ) en Aline4 ( Aline ), bedankt dat jullie zo meedenken en natuurlijk ook de rest van wie er gereageerd heeft.

Ik heb vanmiddag gelijk met de dierenkliniek in Zeddam gebeld en gevraagd naar de Dierenarts waar jullie het over hadden. Hij is op vakantie, maar heb voor volgende week dinsdag om half 9 een afspraak met hem. Ik ga daarheen met Vernando.

Ik laat nog weten hoe het verder gaat.
Bedankt voor jullie steun.

Groetjes Linda

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 06:39

Goed zo, ik hoop dat alles meevalt voor je. Goed dat je die stap hebt gezet.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:12

Je paard loopt al een half jaar niet goed, en dan nu pas de DA erbij?! Sorry hoor, maar ook al zegt iedereen vanalles, je snapt toch zelf wel dat als je paard al een half jaar niet goed is dat het dan geen spierpijn of stijfheid is?!
Dat zwiepen met die staart en dat bokje, dat kan idd duiden op spierpijn, maar op het moment dat ie echt kreupel loopt, al is het maar één kant op, dan is er iets anders aan de hand.
Paarden kunnen zichzelf heel goed genezen, maar als er na een week of twee rust (lees, gewoon een beetje stappen voor de beweging aan de hand) nog niet een beetje verbetering in zit ga je toch nadenken? Ik vind het echt heel dom van je, zeker met zo'n jong dier.
Je hoeft echt niet elke keer dat ie struikelt een da er bij te halen, maar je paard een half jaar kreupel laten lopen... Sorry, maar waar zit je dan met je verstand.
Maar goed, ik ben blij dat er nu een da bij komt. Als hij niks kan vinden laat dan alstjeblieft foto's maken. Steffi kan heel veel, geloof ik best, maar ze heeft geen röntgenogen.
Ik hoop voor je dat het nog goed komt, maar misschien heeft hij er al veel te lang mee door gelopen.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:36

Nou ik denk dat deze mening hier al duidelijk aangegeven was door voorgangers van je Allegra. Ze gaat toch naar de dierenarts nu? Beetje flauw om er dan nog eens zo'n laag overheen te geven. Je zegt niets nieuws, of heb je dit topic verder niet gelezen?

Linda, ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen en ik zal voor jullie duimen en ik weet zeker dat Anne-Marie dat ook zal doen.

Groetjes,

Aline

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:43

Nou Aline4 ik vind die reactie echt niet zo raar hoor. Ik heb me flink zitten inhouden en mn best gedaan om aardig te blijven. Ik kan me heel goed voorstellen dat als iemand dit verhaal leest daar heel pissig over kan worden.

In het ergste geval houd het paard er iets aan over. Tuurlijk is het perfect dat ze er nu een dierenarts bij haalt maar dat had ze 5 maanden geleden al moeten doen op zn laatst en niet na een half jaar. Ik neem toch aan dat iedere paardeneigenaar een beginsel van ziektes, kreupelheid, enz kent. Kent iemand dat niet dan is het logisch dat er direct een da bij komt.

Dus zoals ik al zei super dat er nu een da bij komt maar niet tegen mensen gaan zeggen dat ze er niets over mogen zeggen want dat lijkt me in dit geval toch een logisch reactie of niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:49

ik ga met karolina mee, ik heb met een steeds grotere openvallende mond dit topic gelezen, en denk dan echt bij mezelf.......................... zucht!

Ik ben blij dat er een dierenarts bijkomt, maar dat had na de eerste twee weken al gemoeten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:53

Inderdaad wij hebben les gehad in kreupelheid om te constateren waar het zit en zo dus te kunnen besluiten om het een tijdje aan te kijken of om direct de dierenarts te bellen. Maar als een lichte kreupelheid die je dus in pricipe de eerste twee weken zelf kan behandelen niet over isna 1,5 week of verbeterd komt er bij mij al een dierenarts

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:00

Een paar dagen een lichte kreupelheid ga ik ook de va niet voor bellen, maar een dag op drie benen wel Ook als een paard langer dan een week niet lekker loopt, komt er ook een va bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:06

Ok we weten nu allemaal wel dat z niet goed bezig is geweest. Maar nu heeft ze die DA er toch bijgehaald...inderdaad veels te laat maar je kan ook zo bekijken, dankzij bokt komt die da!
Ik vind niet dat er altijd zo heftig gereageert moet worden, als je het op een normale manier zegt komt het ook wel over. ik ben het met jullie eens hoor zoals ik al zei maar ga niet gelijk lopen zeggen dat ze DOM is of STOM bezig etc.. Dus snap heel goed dat Aline4 dit heeft gezegt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:09

Volgens mij heeft er niemand of weinig mensen de woorden stom en dom gebruikt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:10

ik heb het toch zien staan...

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 15:41

Wat mij betreft kan hier een slotje op...

Groetjes Linda

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:46

Ik geloof best wel dat je het beste voor hebt met je paard maar je snapt toch wel dat mensen het niet kunnen begrijpen dat je zoiets zo lang aankijkt. Normaal ga je binnen twee weken al naar de da, ook al is het geen ernstige kreupelheid. Bijna iedereen weet dat alleen blijkbaar dus nog niet iedereen.

Heel jammer dat die mensen tegen jou gezegd hebben dat het scheefheid of stijfheid is, maar ik neem aan dat je die mensen de volgende keer niet meer zult geloven. Er lopen een hoop mensen rond die denken er veel verstand van te hebben terwijl ze gen snars weten. Maar goed daar ben je zelf ook al achter.

Laat even weten hoe eht gegaan is

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:48

als je in maart begint en je longeert 3 keer en hebt er vervolgens 9 keer opgezeten dan ga ik ervan uit dat hier maximaal 1,5 maand tussen zit

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 16:03

We zijn inderdaad in Maart begonnen, toen heeft ze er een keer of 8 opgezeten. In Augustus ofzo of eind Juli, weet het niet meer precies, toen begon hij pas kreupel te lopen, niet vanaf maart al... Dus snap niet hoe sommigen van jullie zomaar durven zeggen dat ik mijn paard 6 maanden lang pijn laat lijden..

Toen hebben we hem een week of 5 a 6 laten staan.. om hem even de tijd te geven.. Geestelijk is het niet niks.. 3 jaar lang in de wei spelen en ineens moet je allerlei dingen doen die voor een paard best raar zijn dan ineens. En we dachten dat hij spierpijn had.. wat natuurlijk niet gek zou zijn.. Dus we hadden zoiets van.. we laten hem even staan en longeren hem gewoon 2 x in de week... Dat ging allemaal prima, meestal in het begin wat stijf, maar als hij dan 5 min. liep was het okee! Hij liep niet kreupel in die tijd. Pas toen we begin Augustus weer begonnen en ze er weer 3 keer had opgezeten, toen begon het pas weer... En dat is nu z'on 2 a 3 weken terug.. Maar nu we niets meer met hem doen, wordt het ook niet beter, vandaar dat ik besloten heb er niet meer op te gaan en hem te laten onderzoeken door diegene die me nu helpt. Maar ik wordt gek van die onzekerheid, vandaar mijn topic... Ik heb wel geprobeerd om Steffie te bellen, maar die heeft het zo onwijs druk, dan zou ik nog 1,5 maand moeten wachten, misschien nog wel langer.. Dus nu de DA erbij

Ik vind het nogal banketstaaf hoe sommigen reageren, en hun eigen verhaaltje maken.. Ik ben harstikke gek op mijn paardjes en ik zou hun echt niet onnodig pijn laten lijden, als jullie dat maar weten. Ik maak me zo giftig over sommige reacties, dat er maar beter een slotje op kan! Heb geen zin in een discussie hierover. Lees eerst eens goed, voordat je een reactie plaatst..

Nogmaals, wat mij betreft kan hier een slotje op.
Heb er geen zin meer in, die reacties. Ik schiet er helemaal niets mee op, en maak me er alleen maar kwaad over..
En dat Bokt er voor heeft gezorgd dat ik nu ' eindelijk ' een da laat komen is de grootste onzin... Maarja volgens jullie behandel ik mijn paarden slecht, en zou ik het liefst nog langer wachten..

Groetjes Linda

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:30

Joh, Linda, wij weten wel beter hoor!! We kennen je al langer dan vandaag.

Sommige mensen vinden het blijkbaar errug belangrijk om ook hun mening te geven ook al staat er al 3 keer hetzelfde. Je hoeft het je niet zo aan te trekken hoor, je weet zelf toch wel hoe het gegaan is? Laat ze maar banketstaaf.

Dat vind ik gewoon het enige jammere aan bokt, kom je met een hulpvraag, krijg je een berg gezeik over je heen. Net of je daar op zat te wachten...

Groetjes,

Aline

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:34

Ja zo kan je het ook zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:37

Ik maak uit haar post op dat het paard in kwestie al een paar maanden niet rad is.

Als ik dat verkeerd gelezen heb..... Sorrie. Ik ben alleen niet de enige die dat verkeerd gelezen heb, wellicht schort er ook iets aan het geschrevene

Ik vind echter wel dat TS er eerder een VA bij had moeten halen, Ik vind zowizo dit soort vragen (eigenlijk bijna alle vragen op Medisch) raar. Als ik namelijk niet weet wat een paard heeft, of ik kan er mijn vinger niet op leggen, dan bel ik een VA en zal niet op bokt vragen wat mijn zieke/kreupele paard heeft.......... want hoe kan in hemelsnaam iemand vanaf een geschreven stuk een diagnose stellen?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:50

Citaat:
Op een gegeven moment bij de 9e keer dat ze erop ging, ( dat was in Augustus ofzo, we hebben het echt heel rustig aan gedaan ), begon hij vreselijk te zwiepen met zijn staart en gaf af en toe een bokje in draf.

Vanaf die keer loopt hij nogal kreupel op de rechterhand. Links loopt hij wel goed. Hij sleept met 1 achterbeen een beetje. Hij wil echt heel graag zijn best doen en is niet te beroerd om voor je te werken, maar hij heeft gewoon ergens last van.. Toen hebben we hem 1,5 maand op rust gezet.. we dachten eerst aan spierpijn, maar dat is het niet...
Na die 1,5 maand ging het nog niet beter. We zitten nu inmiddels in September, ruim 6 maanden , en het gaat gewoon niet goed.

Ehh, dus in augustus begon ie te zwiepen en bokken, toen anderhalve maand rust, nog steeds niet beter, ruim 6 maanden, nog niet goed.
Wat moeten we hier uit opmaken dan??? Dat het dus ruim 6 maanden niet goed gaat. Duh.
Als het niet zo is had je je verhaal beter neer moeten zetten.

Ik dacht trouwens dat bokt bedoeld was om je mening te geven. Dus als iemand zijn mening al gegeven heeft moet de rest het maar niet doen? Zou een saaie boel worden hier. Dat het niet is wat je wil horen, jammer dan.