Is dit echt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Antheya

Re: Is dit echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:29

de vertaling :
Door Helium Luiz van Itapema Stelde tijden Vast die wij zijn verplicht hem beslist therapeutisch of encaminhamento van het klinische geval van sommige dieren, wedijvert dat naar de dierenarts gezamenlijk met het team dat het dier vervolgens proberen zal (houder, tratador, ferrador enz. ..). Niets vergelijkt naar het moment van beslissing over het leven van het dier. Als veel als tijden die de houder een dier door economische motieven offeren gaat of een dierenarts van een moeilijk geval en de de enige "opgeeft" die lijden met die hem gebeurde, is de dier arme man. Dit dier in de afbeelding kwam naar het een ziekenhuis van eqüinos met alle gebied kaak "ruk" door een ongeval gebeurde in de haras met draad aan die hem dier tot vandaag in perfecte gezonde staat leeft toen weinig en haar tekort met wens van rechtstreeks overschreed, waardoor de behandeling verdient die naar hem feit vandaag in dag.feliciteert alle teams van het Ziekenhuis van eqüinos equicenter door het is Wat sommige oproepen van aberratie ik considero wens van rechtstreeks en van dat, wij, als de deskundigen die voor het leven van het dier werken, doe niet wij kunnen beroven de paarden

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:30

beetje potjes nederlands maar je begrijpt het wel zo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:58

Wow dat is wel heftig zeg

En wat een trieste Babelfish vertaling

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:24

droogt die tong niet uit zo...? ziet er niet echt lekker uit...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:25

Ik geloof wel dat het echt is, zeker gezien de tekst die erbij staat. 't Is wel gruwelijk krom Nederlands, maar als je het heeeeel snel leest, dan begrijp je het wel!

la_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:31

lieve mensen en dieren liefhebbers!

ik heb nog ergere dingen gezien dus je hebt grote kans dat dit echt is!
een paar jaar geleden dat arme shetlandertje dat in stukken gesneden in de wei lag..
zulke mensen krijgen hun straf (dat weet ik zeker ) die dit soort dingen doen dan.

denk dat dit in een ander land is daar gebeuren de walgelijkste dingen met die arme paarden en andere dieren natuurlijk!

ik heb eens naar brooks hospital gekeken van martin gaus echt ik heb zitten janken hoe ze daar in die landen met paarden omgaan!

denk er eigenlijk liever niet aan.

en hoop dat dit dier niet te lang hoeft te leiden...

veel liefs een echte dieren vriend!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:43

Ellebel schreef:
Ziet er inderdaad uit als een aangeboren afwijking, waarbij de twee delen van het aangezicht niet helemaal aan elkaar zijn gegroeid, vergelijkbaar met hazelip bij mensen. Ben benieuwd wat voor een verhaal bij dit paard hoort.

Mijn gedachten .....ondanks dat het er niet onwijs smakelijk uit ziet vind ik het wel erg interessant (en heb ik het plaatje dus ook even zitten bestuderen)....

Maar begrijp ik het nu goed dat dit paard dus ongeluk heeft gehad, in het draad komen te zitten en daarbij zijn bovenkaak kapotgetrokken heeft waardoor het gespleten is?? Zo niet...leg nog even duidelijk uit

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:57

zover ik de nederlandse vertaling kan volgen,is dit dus geen aangeboren afwijking,maar een "ongeval "??!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:51

Heb je de oorspronkelijke tekst, want die vertaling rooit nergens op. Er staat wel in dat men zo´n paard wil afmaken, maar dat dierenartsen nu eenmaal liever paarden redden.
Van mij mogen ze zo´n paard afmaken, want eten kan het dus niet zelfstandig. Het kan niet van zich afbijten, het kan zich niet krabben, de kans op long infecties is groot etc.
Het lijkt mij trouwens een Soraya pony, maar dat heeft er verder niks mee te maken.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:54

Nou misschien een beetje blond, maar ik zie GEEN plaatje , zelfs geen kruisje???????

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:55

ok iew:S lijkt me echt ja maar hoe het zit?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:00

cavaletti,in het eerste verhaaltje staat letterlijk:"hier" in een andere kleur,daar moet je op klikken!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:05

Mexx2 schreef:
cavaletti,in het eerste verhaaltje staat letterlijk:"hier" in een andere kleur,daar moet je op klikken!

ja ja, ik had hem na 7 keer de toppic helemaal gelezen te hebben EINDELIJK door hahaha....

En ja pfff ik vind mezelf soms ook erg vermoeiend

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:00

Oke, er staat dus in de tekst dat dit door een ongeluk gebeurd is (draad??) maar dat het dier verder een goed leven leidt. Kan iemand het wellicht duidelijker vertalen? Volgens mij is het spaans (of portugees?).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:40

Hoe moet dat arme beestje nu eten....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:48

jeetje arm paard, de vertaling komt niet helemaal goed bij mij door, maar volgens mij is het iets van Spaans, ik ga zo even aan mijn moeder vragen of ze het wilt vertalen ben nu wel benieuwd wat er gaande is met dat paard.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:06

ehmm,, sorry voor de erg kromme vertaling maar ik ben zelf niet zo goed in portugees en de computer zo te zien ook niet

en de originele tekst staat onderaan de vorige bladzijde volgens mij kan lusitana die wel vertalen

dacht ik

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:06

het is dus een portugeese tekst

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:10

Ik vind dit dus een typisch een proefkonijntje voor de medische wetenschap.
Okee, tekst gevonden, is Portugees, ga vertalen, momentje.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:30

Door Hélio Luiz de Itapema

Soms zijn we genoodzaakt te beslissen over de therapie of het verloop van een clinisch geval van dieren, en hierbij wedijveren de dierenartsen samen met het team dat het dier voorheen verzorgde (eigenaar, verzorger, smid etc). Niets is te vergelijken met het moment van beslissing over het leven van het dier. Hoevaak gebeurt het niet dat de eigenaar besluit om een dier op te offeren om economische redenen, of dat een dierenarts een moeilijk geval opgeeft, en de enige die daar onder lijdt is het arme dier. Het dier van de foto arriveerde in het paardenhospitaal met de hele bovenkaak afgescheurd door een ongeval met metaaldraad . Het dier leeft tot op de dag van vandaag in goede gezondheid en is over zijn handicap heen geraakt met wil om te overleven, en daarom verdient hij de verzorging die hem is gegeven vandaag de dag. Felicitaties aan het hele team van het paardenhospitaal equicenter, vanwege het initiatief om dieren als deze in leven te houden, want wat sommigen een abnormaliteit noemen, vind ik wil om te overleven en dat is, wat wij, professionelen die met paarden werken de paarden niet mogen ontnemen.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:36

Pff nou ik denk dat het beter voor dat beestje was geweest als ze hem in hadden laten slapen...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:41

Lusitana schreef:

Wat bedoel je daarmee?

Roossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:42

wow...................(ben ff tydje stil geweest..............)

maare.... waar was het dan gebeurd van dat arme shetje in stukken gesneden??.....en hadden ze daar een foto van ?? :S

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:49

Margreet schreef:
Lusitana schreef:

Wat bedoel je daarmee?

Dat zo´n geval wordt aangegrepen om te kijken waartoe dierenartsen in staat zijn.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:55

En jij vindt het verkeerd als dierenartsen hun vaardigheden en kennis willen vergroten?
Tja... Daar valt over te discussiëren he... (ga ik niet doen)