Oster borstels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Oster borstels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:34

tja, ik heb al een geweldige rubberen roskam met net zulke punten, alleen geen handvat maar de bekende lus. Waarom zou ik zo n dure kopen?
en de manen van mijn tinkertje die al meer dan een meter zijn, doe ik gewoon met een ordinaire fohnborstel van 2,95 ofzo van de drogist.
volgens mij is het dus gewoon geldklopperij

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:04

Niet echt. De staart- en manenborstel is niet voor niks de populairste van de set. Bij een "mensenborstel" kan je al snel losse punten uit de manen gaan vissen of je borstel trek je in één keer aan gort. Met de Oster heb je dat absoluut niet.
Het maakt niet zoveel uit of je echte of immitatie hebt trouwens. De kwaliteit is altijd wel goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:41

ik stond vanmiddag de staart van mijn paard te borstelen met de Oster borstel, komt er een stalgenoot langs die zegt: niet zo raggen, dat moet je heel voorzichtig doen, zo wordt ie helemaal kaal.....

Ik laat de borstel zien: er zat niet 1 haar in......... toen wilde ze de rest van de borstels ook meteen zien en voelen....en ze was verbaasd.
Ik ben vanwege een chronische ziekte niet al te handig en er vliegt nogal eens iets uit m'n handen,maar die Oster borstels is over nagedacht, die zijn ergonomische ontwikkeld denk ik, er is er nog nooit eentje uit m'n handen gevlogen, terwijl normale borstels dat toch per poetsbeurt zeker wel 3 x doen!

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:21

die staartborstel vind ik ook erg fijn, maar de zachte borstel die ik heb, daarvan zie ik demeerwaardee niet
ik heb nogal eens de neiging om tevlug tebewegen endan met de borstel tegen de kaak van mijn paard te slaan, (ja echt zielig) endat gebeurt hiermee net zo hard
dus ik zal niet zo gauw de rest van he tsetje aanschaffen, vind he teen beetje overgewaardeerd, maar verkeerd zijn ze zeker niet !
enne Smurf, hoe is't met Morrie ??

Pheebs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:34

Ik heb de hele set, en ik vind het wel super fijne borstels, tja alleen de harde borstel is erg groot. Als ze die iets kleiner maken dan is hij helemaal perfect.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:42

Tja, ongeacht welke borstel je neemt, je zult er toch de nodige elleboogsmeer aan moeten spenderen, vanzelf gaat het namelijk niet, niet met traditionele borstels, en ook niet met de Osters (al zou je dat voor die prijs wel verwachten)

Ik heb de staart en manenborstel (wereldding, helaas al stuk omdat mijn merrie er op stond te knagen) de fijne rosborstel en het zweetmes. Het zweetmes werkt niet, tenminste: ik kan er maar neit aan wennen, fijne rosborstel vergt veel kracht om hem vast te houden, heb ook maar een kleine hand, en het handvat ligt te hoog op de borstel.

Of ik nog meer van de serie ga aanschaffen weet ik niet, tot nog toe blijf ik het veel geld vinden, temeer er ook af en toe op stal wat wordt "geleend" en je het niet meer terug kunt vinden.

Wat betreft de manen en staartborstel: dat is echt een aanrader!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:52

ik vindt die harde en zachte borstel juist zo geweldig gevormd: een smalle kant voor kleine handen en een brede kant voor grote handen

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:21

Ik heb er een rosborstel van, vind hem super. Ze liggen lekker in de hand. Maar hoezo zou je met deze borstels meer tijd hebben om je paard te poetsen, die link leg ik er niet bij.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 01:32

hum meer tijd heb ik er niet spontaan door gekregen

mijn anda is niet blij mnet de grove punt ros en de shetters niet met de fijne maar anders om zijn ze erg gelukkig

de glans borstel (zchte) det zijn werk erg goed

met een gewone mensen borstel bij de da of andere drogist vandaan had ik iedre keer een borstel vol met haar en iedere maand stond ik weer bij de drogist .. met de maan en staart van oster ben ik nu alk maanden bezig en ziet er nog als nieuw uit

met mijn reuma handjes ben ik wel blij met de handgrepen

iig makkelijker dan een lusje ..

zweet mes en hoevenkrabber weet ik niet , verkoop ze wel maar heb die zelf nog niet gebruikt (tja mijn oude zijn nog goed..ook ik vervang niks zomaar voor de lol dingen zijn duur genoeg )

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 05:06

de staart manen borstel is echt super!!! heb ook een nepper maar dat scheelt nogal in prijs! ga nu toch ook maar voor de andere borstels kijken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:48

Phynix schreef:
Ik heb er een rosborstel van, vind hem super. Ze liggen lekker in de hand. Maar hoezo zou je met deze borstels meer tijd hebben om je paard te poetsen, die link leg ik er niet bij.
Meer tijd bedoel ik dat als deze borstels beter werken je je paard dus sneller schoon hebt! Ik heb de antwoorden maar niet afgewacht en inmiddels de ros en harde borstel gekocht Vind ze super en wil alles hebben

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:57

Ik heb de beide rubber borstels en de harde en de zachte borstel
Ik wil de staart en manenborstel nog hebben. Voor de rest maakt het me niet echt uit
Maar ik ben er erg tevreden mee moet ik zeggen

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:00

Ik heb de borstels en ik vind ze heel erg fijn en het paard al helemaal! Goed de zachte borstel vind ik wat kort kwa haren.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:39

Ik heb de harde en zachte borstel en de manen/staart borstel en ik vind ze super! Vooral de zachte borstel trekt veel vuil mee en ligt super in de hand.
Staartborstel trekt nagenoeg geen haren uit de staart en de staart is ook snel klitvrij. Ik zweer erbij en pak nagenoeg mijn andere borstels niet meer

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:21

ik heb ze nog allemaal in voorraad dus roep maar

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:30

Die staart en manen borstel lijkt mij ook echt wel wat. Maar hier heb ik ze nog niet gevonden in de ruitersport winkel.
Wie van jullie verstuurd ook naar Belgie en wat voor verzendkosten zouden dat zijn?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:38

Waar verkopen ze die nep-varianten dan?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:48

Niemand van de one line shops die naar Belgie verstuurd?

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:55

Ik verkoop ze, en ik stuur ze naar Belgie, dus pb maar! Ook verkoop ik de 'nepvarianten' van Imperial Riding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:04

viewtopic.php?f=13&t=444921&hilit=

gaat ook over Oster-borstels.

Ik had daar reeds mijn (pittige ) kritiek gegeven op deze borstels.
Toch na het lezen van dit topic, heb ik gisteren mijn Oster Reinigingsborstel Hard ( zoals hij genoemd wordt) weer eens toegepast op mijn dier, maar kan nog steeds met een gerust hart mijn mening vast blijven houden, ik blijf het onhandige borstels vinden.
Te groot handvat, banketstaaf zachte haartjes en een veels te hoge prijs.

Nee, mijn borstels zijn het niet, vind alleen de hoevenkrabber leuk, maar heb er al 7 dus.. das echt onzin..
Ik ben meer een voorstander van borstels van stablemates, maar die zijn helaas zowat nergens meer te vinden, maar dat zijn echt goede borstels!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:11

Bitch stablemates hebben wij nog volop in de winkel

Maar zelf ben ik wel een voorstander van de Osters en de immitaties.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:12

Quinzy schreef:
Niemand van de one line shops die naar Belgie verstuurd?

Ik, voor dezelfde verzendkosten als binnen nederland.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:13

Ik ben begonnen met de Osterborstels, maar ik vind de prijzen van de imitaties er zo weinig onder liggen, dat ik dat geen alternatief vind.
Ik wil alleen nog de staart en manenborstel, dan is het spul wel compleet voor Bill (en Odin)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:17

Billy in de set zit er wel een aardig verschil in.

8 borstels met luxe tas imitatie € 62.50
Oster borstels met 6 borstels in luxe tas € 84.95

Daarbij dat ik de tas van de imitatie eerlijk gezegd mooier vind.
Zit een extra vak voor mobiel in, en in de binnenkant en extra opbergvak.

Maar per stuk schelen ze idd neit zo veel.

Syl

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:24

Maar waar kan ik de imitatie los bekijken/bestellen?? Ik heb al een poetskoffer met ook al mijn andere spullen erin, dus zie het nut van zo'n luxe tas niet in...