Paard verveelt zich in de wei.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Topaz

Re: Paard verveelt zich in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:28

is het niet mogelijk om met de manege-eigenaar te overleggen, en te kijken welke pensionklanten er nog meer zijn, die een maatje voor hun paard willen? dan kunnen jullie kijken of er wat te regelen valt, om met een klein groepje van 2 of 3 paarden per landje te staan. zo kan er een verdeling komen, hou je misschien nog wel een landje over waar het gras kan groeien, en kan wisselen van landje als het ene stukje kaal is. zo hebben ze elkaar om mee te spelen, en weer wat gras om te eten. let wel op dat het klikt tussen de paarden, dus is een selektie wel belangrijk. blijf er ook bij, zodat je in kunt grijpen als dat nodig is.
veel succes verder, en ik hoop dat je een oplossing vind.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:32

Jetta schreef:
Ja, paarden kunnen wel alleen staan, maar het is NIET GOED voor ze!! Verdiep je eens in het wezen van het paard! Ongelooflijk, dat dit nog voorkomt!.....

tenzij..... je een (dominante) hengst hebt
tenzij..... je een hoogdrachtige merrie of merrie met pasgeboren veulen hebt
tenzij..... je een agressief paard hebt
tenzij..... vul maar aan

Ongelofelijk dat er gelijk altijd iemand met een moraliserend vingertje bijstaat!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:54

Citaat:
Jetta schreef:
Ja, paarden kunnen wel alleen staan, maar het is NIET GOED voor ze!! Verdiep je eens in het wezen van het paard! Ongelooflijk, dat dit nog voorkomt!.....

Indd erg kort door de bocht zoals ik alzei
Niet iedereen kan er 2 paarden op nahouden. Door allerlei redenen. Kijk bijvoorbeeld naar die van mij wat moet ik dan doen?
Ik vind het heel erg dat je alles doet voor je paard en dan nog zo word nagewezen alsof je een paardenbeul bent. Soms kan het tijdelijk niet anders.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:29

je vraagt wat er aan te doen....maar eerlijk antwoord erop wil je niet! Je wilt niet horen dat je paard zich idd verveelt en dat ieder paard gewoon gesteld is op gezelschap. Kun je wel lekker luchtig erover doen.
En dan kun je zeggen "moet je even onze manege bellen" ...misschien moet je dat zelfs eens doen en aangeven dat je graag zou zien dat jouw paard bij een ander paard in de wei zou komen! Zo niet...misschien eens een andere manege bellen waar dat wel kan, zodat je een gelukkiger paard hebt!

En vind je wat hierboven staat iets wat je niet wilt horen...dan kun je idd het beste wat speeltjes voor hem kopen en hopen dat hij/zij daar wat gelukkiger van wordt.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:08

Nee ze vraagt gewoon achter een eventuele mogelijke andere oplossing. Gezelschap is indd altijd het beste maar niet altijd mogelijk jammer genoeg.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:09

dat klopt...misschien niet altijd mogelijk.

Alleen vind ik wel dat je voor aanschaf van een paard, waarvan je weet dat het een kuddedier is, moet bedenken...heb ik een plekje waar hij met meerdere paarden kan staan, zo niet ... misschien moet ik dat dan vinden voordat ik paard aanschaf. Misschien dat door omstandigheden het paard nu wel even alleen staat, dan zou ik gewoon gaan zoeken naar gezelschap. t paard is. Denk gewoon...en bedoel nu niet perse direct jou of degene die dit nu aankaart direct...dat mensen zich voor aanschaf van een dier heel goed moeten beseffen wat zo'n beest "gelukkig" maakt.
Sorry, maar dat is nou eenmaal mijn mening.
En misschien is dat op dit moment even niet te doen voor deze mensen en dit paardje. maar goed, ik persoonlijk (let wel...ik persoonlijk) zou gaan zoeken naar een zo paardvriendelijke oplossing!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:57

Mijn pony is niet echt sociaal naar anderen dieren toe, eerder stond er een geitje, maar gelukkig dat daar een hek tussen zat...Verder heeft ze wel buren, maar ze staat er nooit bij eigenlijk. In haar veulentijd heeft ze alleen in een vrachtwagen gestaan, niet echt de ideale omgeving voor een veulen en dat is ook de reden waardoor ze sociale lessen heeft gemist. Het beste is een ander paardje erbij, maar dat gaat niet altijd natuurlijk dus misschien is een geitje iets voor je paard?

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 15:02

IndianaJones schreef:
je vraagt wat er aan te doen....maar eerlijk antwoord erop wil je niet! Je wilt niet horen dat je paard zich idd verveelt en dat ieder paard gewoon gesteld is op gezelschap. Kun je wel lekker luchtig erover doen.
En dan kun je zeggen "moet je even onze manege bellen" ...misschien moet je dat zelfs eens doen en aangeven dat je graag zou zien dat jouw paard bij een ander paard in de wei zou komen! Zo niet...misschien eens een andere manege bellen waar dat wel kan, zodat je een gelukkiger paard hebt!

En vind je wat hierboven staat iets wat je niet wilt horen...dan kun je idd het beste wat speeltjes voor hem kopen en hopen dat hij/zij daar wat gelukkiger van wordt.

ik wil niet vervelend doen, maar ik vind dat heus niet erg om te horen, ik weet dat mijn paard zich verveelt, daarom start ik dit topic. Moet je mij niet gaan vertellen wat ik denk. En waaruit haal jij dat ik er luchtig over praat. Het gaat over mijn paard en daar praat ik niet luchtig over.

En mijn paard stond eerst ook op de wei met meerdere paarden, maar helaas ben ik verhuist naar het midden van het land met maar 1 stalling in de buurt. Dus veel keuze heb ik ook niet, ben allang blij dat hij wei heeft.
En ik vraag om een oplossing en zomaar even een extra paaard erbij kopen als gezeldschap dier kopen, daar heb ik dus niks aan.

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:33

Quinzy schreef:
Citaat:
Jetta schreef:

Indd erg kort door de bocht zoals ik alzei
Niet iedereen kan er 2 paarden op nahouden. Door allerlei redenen. Kijk bijvoorbeeld naar die van mij wat moet ik dan doen?
Ik vind het heel erg dat je alles doet voor je paard en dan nog zo word nagewezen alsof je een paardenbeul bent. Soms kan het tijdelijk niet anders.

Mijn pony staat ook alleen, dit was niet de bedoeling, maar we zijn verhuisd en nu is het niet anders...