help, kat v/d buurvrouw bespringt mijn paard tijdens rijden!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: help, kat v/d buurvrouw bespringt mijn paard tijdens rij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:27

Ik zou een waterballonnetje proberen ipv waterpistool. Die kan je uit je jaszak halen en gooien, een waterpistool heb je toch een hand best wel even bij nodig, lijkt me niet handig op een wegspringend paard. Tenzij de ts een revolverheld is natuurlijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:37

Ik moest eigenlijk wel heel hard lachen om je verhaal .

Wel jammer dat de buurvrouw het niet eens was met je voorstel om de kat pas na 9 uur 's ochtends naar buiten te doen.

Ik ga mee met de rest, een goede plens water helpt waarschijnlijk wel .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:01

Weetje wat ik eens gedaan heb bij een hond die mij iedere keer achterna kwam, ik heb die hond een achterna gezeten, sindsdien is hij doodsbang voor ons. Misschien kun je zo die kat gewoon bang maken voor paarden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:09

Wat een K..Kat
Moest wel even lachen hoor, dacht gelijk aan de gelaarsde kat uit Shrek 2.

Plens water helpt vast wel. Toch zal ik nogmaals naar je buurvrouw gaan om te vertellen dat jij het niet prettig vind dat Haar kat op Jouw terrein loopt (zoals Breitling al zei ) en als ze het daarmee niet eens is, zou ik gewoon die kat telkens oppakken en even hard weer terugzetten waar hij vandaan kwam. Je hoeft hem natuurlijk niet te mishandelen, maar even bij zn nekvelletje de waarheid vertellen doet wonderen

Maar probeer eerst het water maar, mijn kat vind water heerlijk dus daar zou het niet bij helpen, ik hoop voor je dat ie bang is voor water

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:16

Kat opjagen met je paard doet wonderen. Die van mij lopen onze paarden ook wel eens te plagen, maar zodra een paard zich omdraait, weet-ie niet hoe gauw hij weg moet komen.

Lok de kat zo ver mogelijk de bak in, en ga er dan in draf/galop op af. Met een beetje geluk vindt je paard het ook nog leuk

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 15:26

ja het is ook wel grappig he, ik kan er zelf ook wel om lachen, maar lastig is het wel.

heb zo net met mijn meest brave paard geprobeerd om vanaf zijn rug met een waterpistool te spuiten , maar dat ziet ie nog niet zo zitten. Wellicht een paar keer oefenen en dat ie dat dan niet meer eng vindt.

Heb vandaag heerlijk kunenn rijden want ik heb m toch stiekem kunnen vangen en heb hem zolang bij mij in huis gedaan. De de buuf heeft er niks van gemerkt

Maar goed t zou mooi zijn als ik het hem dat spelletje kan afleren. Die kat springt trouwens niet op mijn paard maar zo net voor de voeten en rent dan weer heel snel weg en blijft dat dus steeds herhalen.

Wilde morgen zo´n spuitbus gaan kopen en mijn vriend wil me wel helpen met emmers water.

nou ja mocht helemaal niks werken dan stap ik misschien nog wel een keer op haar af, ik vond eerlijk gezegd dat ik ook niet een heel onredelijk voorstel had gedaan. Maar ja het wordt echt een beetje een vervelend oud mensje. Hoorde net van de overburen dat ze ook niet meer gebruik mogen maken van haar weitje voor hun merrie met veulen (ze hebben zelf niet zo veel wei en gebruiken al een hele tijd de wei van mijn buuf. Ze onderhouden hem en hebben er een heel net weitje van gemaakt en nu wil ze hun merrie en veulen er niet meer op hebben omdat ze bang is dat een van twee paarden op het voetje van de kat gaat staan . Nou ja het is haar weitje natuurlijk dus zij beslist, maar het is wel weer lichtelijk overdreven )

Toen ik haar gister vroeg om haar kat tot 9 uur s ochtends binnen te houden zei ze direct nee, daar begin ik niet aan. Ik zei dat ze toch ook niet wilde dat ik misschien een ongeluk zou krijgen door haar kat. Zegt ze doodleuk: kun je de bak niet verplaatsten naar de andere kant van je erf?????? Ik zei dat kost duizenden euro´s . Begint ze in een keer te janken dat ze t echt niet kan die kat binenn houden en dat ze hem niet meer goed in de gaten kan houden omdat ze niet meer zo snel is. Zeg ik dan doe ik hem toch even naar binnen en laat ik hem weer buiten als ik klaar ben. Maar dat wil ze ook niet, ze wil het gewoon niet.
Nou ja, ik vind dat breitling wel gelijk heeft, maar ik wil niet echt stennis gaan schoppen met zo´n oud vrouwtje, dus ik hoop dat ik er iets anders op kan vinden. Even afwachten tot morgen dus hoe ie gaat reageren op die emmer water

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:33

Heel simpel, als water niet helpt, zou ik die kat met mn zwee van de bakrand afslaan, kijkende buurvrouw of niet.
Ik heb zelf ook katten en ik ben gek op ze, maar dit soort geintjes zou ik niet pikken.
En als de buurvrouw het niet op wil lossen doe ik het zelf wel.
Zij heeft haar kans gehad, nu is het mijn beurt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:55

Guusje, de oplossing is er gewoon. Die pony met dat veulen mogen niet in haar wei, omdat ze bang is dat ze op de voetjes van de kat gaan staan. Zeg nou gewoon dat die kat zó gevaarlijk doet, dat het gevolg zal zijn dat jouw paard er een keer vol op gaat staan. Wedden dat ze dan die kat wel degelijk binnen gaat houden? Dat is hét argument dat je kunt gebruiken.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:41

hahaha, ja das een goeie ibbel!!!!!!!!!!!!!!! Dat ik daar zelf nog niet opgekomen was. De eerst volgende keer dat ik haar spreek ga ik dat zeggen. Als het haar bij dat geval van onze overburen echt om haar kat ging zal ze nu ook wel gaan nadenken, hahaha!!
bedankt he!!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:07

De kans is ook vrij groot dat het een keer mis gaat.Je zegt zelf dat de kat voor de voeten van je paarden springt en dan snel weg loopt maar als hij een keer een seconde later is dan zit hij onder de hoef van je paard.Ik hoop dat de emmers met water gaan helpen en anders zou ik hem elke keer zelf opsluiten en als je klaar bent met rijden weer los laten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:35

Als de water-oefening niet werkt (een helper is misschien handig), dan zou ik het toch wat brutaler aanpakken: niet stiekem vangen maar open en bloot. Als de buurvrouw boos wordt mag ze zelf kiezen: of zij houdt de kat binnen, of jij zorgt dat de kat binnen is, voor de veiligheid van de kat, van jou en de paarden.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 19:53

ja shadow0 daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik wil het eigenlijk niet zo op de spits drijven. ik spreek haar morgen aan zodra ik haar buiten zie en zeg dat het ook gevaarlijk is voor haar kat. de kans is natuurlijk ook groot dat die kat een keer een tik krijgt en dat zal ze waarschijnlijk vervelender vinden dan het idee dat ik er misschien wat aan over hou

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:21

eigenlijk moet je niet zeggen dat er kans is dat jou paard er op gaat staan je moet gewoon zeggen dat het al bijna gebeurt is, dat hij voor jou paard sprong en je paard vol met zijn voorbeen tegen hem aantrapte, denk dat dat beter werkt. En zei kan jou niks maken want het is jou bak jou terein jou paard en niet jou kat

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:29

Wij hebben er ooit eentje op stal gehad die vanaf de bakrand bij de ruiters op de rug sprong. Was ook niet echt een succes.

Water was voor die de oplossing. We hebben een heel mak paard genomen en de kat toen met de brandslang een lesje geleerd.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:28

Katja schreef:
Wij hebben er ooit eentje op stal gehad die vanaf de bakrand bij de ruiters op de rug sprong. Was ook niet echt een succes.

Water was voor die de oplossing. We hebben een heel mak paard genomen en de kat toen met de brandslang een lesje geleerd.

Dat is dan wel een vereiste jah, een mak paard, zie mezelf nog niet echt door de bak sjeesen met een spuitende brandslang... *ziet zichzelf rodeo-rijdend* haha.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:34

We hadden iemand op stal met een oud paard die ook altijd voor de sinterklaasintocht gebruikt werd. Die keek er niet van op of om.

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:37

Ik had precies hetzelfde probleem! Net als je langsrijdt naar het paard springen, of heel snel net op dat moment op de bakrand springen. Mijn paard schrok zich dood. En ikzelf schrok er zelf ook af en toe van, dus niet zo'n goede combinatie:) Na een tijd was mijn paard er wel aan gewend, maar hij wordt er ongelooflijk zenuwachtig of chagrijnig van. Nu laat ik een van mijn honden in de bak, die jaagt de kat dan weg, zodat ik er geen last van heb. Die hond is nu ook aan mijn rijden gewend, dus komt nooit op de hoefslag als ik eraan kom. Tsja... het is het een of het ander. Die katten heb ik nu een stuk minder last van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:46

hahaha.. jeetje je zou maar z'n buuf hebben..
(ik heb z'n leuke buurman)
Maar goed water is een idee en inderdaad zeggen dat je bang bent dat je paard op de voet van de kat gaat staan!
Hou ons op de hoogte ik ben erg nieuwsgierig,

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:55

Je kunt natuurlijk ook gewoon aan de kat vragen of ze niet meer voor je paard wil springen.
Serieus

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:25

Ik snap dat dit voor jou erg vervelend is, maar ik moest toch wel heel erg hard lachen Het komt me nl ook erg bekend voor, alleen doet onze kat dat bij ons. Dan ligt hij in de bosjes te wachten tot er iemand langs komt en dan hangt hij ineens aan je been! Heel even en dan rent hij weer weg. Ik moet er altijd erg om lachen en lok het ook wel uit. De kat waar jij last van hebt is nog maar een half jaar, die van ons is 3 en doet het nog steeds... Succes ermee!

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:48

die kat van mijn buuf doet t iid ook bij mensen Laatst was de tuinman de ... , hihi,was wel lachen.
Ai , 3 jaar en hij doet t nog steeds, das nou weer jammer om te horen.
De buuf was er denk ik vandaag niet want ik zag haar nergens en de kat was ook nergens te bekennen (dus weer heerlijk rustig gereden).
Ik zal jullie zeker laten weten hoe t afloopt!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:26

Wat een buurvrouw zeg
Maar het is jouw terrein toch ? Dan kan je die kat dus gewoon op niet al te vriendelijke wijze (wel zorgen dat de kat heel blijft alleen ) van je erf afzetten toch ? Verder nog het verhaal van wat bijna-gebroken pootjes en ze moet wel overstag gaan toch ?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:44

Het klinkt op zich wel grappig, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer leuk is.

Wij hebben op stal meerdere honden, maar één daarvan is een klein speels hondje. Soms gaat hij terwijl je aan het rijden bent, achter je paard aanhollen. Soms zelfs tussen de achterbenen door! Mijn merries schrikken soms als hij voor de eerste keer vanuit het niets de bak komt ingesjeesd. Maar daarna worden ze genard en gaan ze stoppen zodra het hondje bij hun achterbenen komt. Gelukkig hebben ze nog niet getrapt. Maar aan de longeerlijn rennen ze hem wel achterna, dat zien ze wel als een spel, met van die maaiende voorbenen en grote bokkesprongen. Ik hoop maar dat het goed blijft gaan, want het is zo'n lief hondje.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:35

laat hem iets meemaken waardoor hij het nooit meer doet;; geef hem een ongelofelijke knal waardoor hij het niet meer doet of ga naar je buurvrouw en vraag of ze de kat naar binnen doet want misschien word die vrouw wel boos op jou als je die kat een knal geeft.. maar het is zeker irritant!! succes

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:14

Dat had ze geloof ik al gevraagd, maar dat wilde de buuf niet