waarom al die slecht passende halsters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wondertje

Re: waarom al die slecht passende halsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:14

Pony's met smalle koppies hebben dat nou eenmaal he. En dat kan helemaal geen kwaad....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 17:16

Precies het punt van mijn topic. En bedankt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:18

wondertje schreef:
Pony's met smalle koppies hebben dat nou eenmaal he. En dat kan helemaal geen kwaad....

Tuurlijk kan het wel kwaad... en wat belet jou om een halster te kopen waarvan de neusriem kleiner in te stellen is?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:20

Het zit te los bij de kaak niet bij de neus

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:22

Maar ik wil hier helemaal geen ruzie maken hoor. Ik zeg gewoon wat ik er van vind en dat zeggen andere mensen ook en dat krijg je een discussie. Dus voordat iemand over ruzie begint

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:23

Ik heb een halster wat ik op drie punten kan verstellen, 10 euro van Harry's horse. Op de kleinste maat past het een pony en op de grootste een paard.

Dus het hoeft niet duur te zijn...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:26

wondertje schreef:
Het zit te los bij de kaak niet bij de neus

Mijn vraag wordt er niet anders van hoor.
Wat belet jou om een verstelbaar halster te kopen wat wel passend gemaakt kan worden?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:29

Watvoor halster is dan ook bij de kaak verstelbaar? Ik heb het nog nooit gezien.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:30

De halters bij mijn paarden zitten perfect

Heb me er ook nooit in verdiept.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:34

Ik gebruik bijna geen halsters. Maar voor het geval het toch nodig is hebben zowel Fedde als de pony's een goed passend halster. Uit veiligheidsoverwegingen gaan ze op stal en in de wei altijd zonder halster.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:48

Mijn pony hebben ten eerste nooit zonder toezicht. Verder heb ik verschillende halsters voor ze. Eli is moeilijk maatje shetland zit strak en eem maatje groter is weer eigenlijk te groot. Met wandelen en vervoer of zo krijgt hij de strakke om die niet verschuift enzo. Met poetsen en wassen de grote zodat ik er ook onder kan komen. Zoiezo kan ik hem nooit vast zetten en ook maar even bij hem weggaan want ook een superstrak halster heeft hij in één seconde af als hij niet vast wil staan.
Als ik een pony wel met halster op de wei moet laten staan wat ik bijvoorbeeld met een niewe pony de eerste paar dagen doe zorg ik echt voor een goed redelijk strak halster.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:40

Ik denk dat de vraag van dit topic: Waarom al die slecht passende halsters? beter omgezet kan worden in: Waarom kunnen mensen hun paard niet eens fatsoenlijk een halster om doen?

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:50

wij hebben ook goed passende halsters! Als ik een nieuwe ga kopen neem k haar ouden mee om de maat te meten! Beauty heeft hem alleen om met het naar de wei brengen en het poetsen nicky houd hem in de wei ook nog op gewoon weg omdat hij soms niet te pakken is zonder halster! (stom beest ) Ook wij hebben verstelbare halsters omdat t anders toch net niet goed zit en dat vind ik teveel riscio!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:52

Jobbeltje schreef:
Wat ik vooral veel tegenkom zijn pony's en paarden met een veel te groot (of te groot afgesteld) halster. Daarbij hangt het neusriem gedeelte (zegmaar.. haha) vlak boven de neusgaten...

Queengekje schreef:
Ik met mijne shet zijn halster past heel goed! Laat hem heel soms in de weide om, maar dat was toen ik medicijnen moest geven en zonder halster kreeg ik hem echt niet te pakken Maar hij zit niet te strak maar ook zeker niet te los! Gewoon perfect

En tja dat kan ik inderdaad niet hebben als halster te klein is ...

Niet om jouw aan te vallen maar ik heb even in je profiel gekeken. De pony op de foto in jouw profiel heeft het halster wel erg laag op zn neus zitten... of ben ik nou gek?

Nogmaals niet om je aan te vallen, maar ik denk dat veel mensen dénken dat het halster goed zit, en dan zit het nog meters te laag. Dit is overigens ook het geval met al die gecombineerde neusriemen die gewoon als lage neusriem met sperriem gedragen worden

Je hebt helemaal gelijk hoor, idd op 1 foto in haar profiel staat een shetje met de neusriem te laag :p
Maar kijk ik in mijn profiel, is de 2de foto ook een slechte foto (paard in frankrijk), halster was echt way to big. (de foto heet dan ook 'groothalster.jpg) :p
En de laatste foto zie je goed dat dat oude halster van haar wat strak zat bij haar kaken, maar hij zit wel goed hoog.
Maar met due neusriem ookhoor, heel veel mensen hebben die echt veeeeelste laag..

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:47

Indy moet wel een halster op op het land. Regel van stal, dus daar doe je weinig aan. Maar ik zorg wel dat ik een perfect passend halster om doe dan. Indy heeft maat Cob, maar past Full ook als hij wat kleiner wordt gemaakt. Maar die Full halsters gebruik ik alleen tijdens het poetsen, waar ik dus naast sta.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:27

Toydoll schreef:
Maar met due neusriem ookhoor, heel veel mensen hebben die echt veeeeelste laag..

Ik snap ook nooit waarom die mensen niet gewoon een lage neusriem kopen, maar goed.

Volgens mij zien veel mensen de "gevaren" van een te klein halster wél.. (ingroeien) maar een te groot halster wordt als "ongevaarlijk" beschouwd omdat het immers niet kan ingroeien.
Helaas bedenken veel mensen niet wat er allemaal kan gebeuren als een paard een te groot halster draagt. (tijdens het krabben aan het hoofd met een achterhoef, haken aan de omheining, etc etc)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:40

Ik heb voor mijn fjord een halster die bij de neus en bij het kopstuk verstelbaar zijn. Ideaal want in de winter is zijn vacht zo dik dat hij vaak wat losser moet als zomers. ik zet hem niet met halster in de wei. Bovendien al zou ik het doen dan gooit hij hem af.

Voor mijn shet van 15 maanden heb ik een verstelbaar halster ook bij de neus en het kopstuk. Die moet ik helaas wel omhouden in de wei want ze ontsnapt nogal eens en dan krijgen we haar niet meer te pakken. Maar ik wil binnenkort toch proberen of het niet zonder kan.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:44

bij mijn pony is het bij de neus iets te los maar in het land en stal hebben ze nooit een halster om alleen met het vast zetten en wandelen