Speeltjes in stal voor paard wat niet op wei wil?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Speeltjes in stal voor paard wat niet op wei wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:19

Van zo'n bal word je stal wel een zooitje, ik weet niet of je zelf moet uitmesten of niet.... maar ik vind dat wel een groot nadeel voor zowel jouw paard als jezelf als de stal een omgeploegde bende wordt.

Marlena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:26

Bitch schreef:
vonneke schreef:
Bitch denk dat ik dat ding is ga halen en kijken of ze daar wat mee kan op stal.

het is een amazinggraze.. ik heb hem ooit bij de stalapotheek gekocht, maar die hebben ze niet meer. Ik heb er toen € 65 voor betaald.

Ik geloof dat de Aamzing Grace helemaal uit de handel genomen is.

Laska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:16

Een pony bij ons op stal vind het fantastisch om met grote emmers te spelen. Zn voet erop te zetten en dan kijken of ie het houd, zulke dingen. Ik weet niet of het wel vertrouwd is maar zijn eigenaar vind het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:32

angela88 schreef:
Je paard moet er ook aan wennen dat er vliegen zijn.... mijn paard was in het begin ook super onrustig buiten, maar door hem toch buiten te zetten met z'n maatje (ze staan samen in een open loopstal, dus de vliegen kunnen er altijd bij...) is hij er snel aan gewend geraakt. Ik heb hem in november gekocht, er waren toen nog niet zo veel vliegen. Laat je paard daar aan wennen, en dan kunnen ze ook de hordes vliegen en dazen/horzels in de zomer wel aan hoor (eventueel met een vliegendeken). En geloof me, hier bij het reichswald stikt het van de vliegen...

Dit is geen optie, ze komt over de draad. en waar de wei hoog afgerasterd is komt ze schuin over het lage stuk. Nadeel van een slim springpaard.

Ze zit ook meteen helemaal onder de bulten. Heb vandaag buiten gereden rond 1700 en heb 2 dazen doodgemaakt op de hals. Toen ik de thuis ging afspuiten zaten er op die plek al 2 bulten.

's Nachts durf ik niet. ivm over de draad springen.

Ben er eigenlijk van overtuigd dat ze het niet heel erg vind om op stal te staan....

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:17

bij mijn shet is een liksteen toch favoriet alleen is het zo lekker en leuk dat er de volgende dag alleen no maar een touwtje hangt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:04

Marlena schreef:

Oje, heb ik dan nu een zeldzaam exemplaar in huis? Haha!
Enig idee waarom dat ding uit de handel is genomen?

Marlena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:09

Bitch schreef:
Marlena schreef:

Oje, heb ik dan nu een zeldzaam exemplaar in huis? Haha!
Enig idee waarom dat ding uit de handel is genomen?

Zal wel met verkoopcijfers te maken hebben. Ik heb het van importeur Bieman de Haas zelf, dus als het dan niet waar is weet ik het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:12

hmm, ja, ze hadden waarschijnlijk iets uitgevonden wat werkte, dus ja, dan maar snel van de markt afhalen, want strax weet iedereen het! ( en dan kunnen ze ons geen onzin meer verkopen..)

Enfin, jammer maar helaas! Het is en blijft een leuk ding, alhoewel hij wel prijzig was, en niet stuk te krijgen is.. Handig bij mijn 'ik sloop alles voor voer-fjord'..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:32

volgens mij hebben ze ze bij de Paardendrogist nog wel.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:29

De gewone voerbal is precies hetzelfde, misschien uit de handel omdat het namaak was ofzo?? Geen idee

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:12

Je kan zo'n voertonnetje heel makkelijk zelf maken.
Ik heb bij de groenteboer om een zuurkooltonnetje gevraagd. dit koste me 5 euro. Hier heb ik aan de zijkant 2 gaten in gebrand.
Even de randen bijvijlen en hij is klaar voor gebruik. Het tonnetje is heel stevig en stukken goedkoper dan zo'n voerbal van de paardendrogist. Mijn paard is nogal lomp, maar de bal leeft na 2 jaar nog steeds en hij heeft er nog veel plezier van.
Ik zag dit soort tonnetjes trouwens ook bij de Welkoop/boerenbond.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:14

Ik heb vandaag een lick it banaan gekocht voor mijn paard.. ze vind m erg leuk en lekker.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:30

je kan vanalles proberen.... beetje fantasie en een beetje van jezelf zal k maar zeggen he !! hier wat idea's :

- je hebt van die speciale paardenballen die je op kan blazen en dan op kan hangen in de stal, hebben ze wat om mee te klooien.
- een paar handjes biks/muesli/hooi in het stro verstoppen zodat ze die kan zoeken. Mijn paard is in elk geval een echte speurneus, hij stofzuigt altijd ze hele stal als ie biks gehad heeft.
- er zijn van die biksballen te koop waar je een paar handjes biks of muesli ofzo in kan doen, daar moeten ze dan mee over de grond rollen en dan komt het eruit.
- iets van een touwtje ofzo ophangen, hier kunnen ze dan lekker aan frummelen en knabbelen.
- een lik-it ophangen. Niet erg gezond, maar wel leuk en lekker !! Zo ziet je paard het mss ook wel weer als beloning om elke dag weer braaf op stal te staan.
- een likblok ophangen.
een brood uithollen en daar allerlei lekkere hapjes zoals appel/wortel/biks/muesli/snoepjes/suikerklontjes in te doen, dit ophangen of neerleggen en prutsen maar !! Niet erg gezond en gauw op, dat wel....

ik hoop dat je er wat mee kan !!

Marlena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:37

Ik vind de bedragen die ze voor paardenspeeltjes vragen wel bespottelijk hoog trouwens.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:08

Marlena, je kan een voerbal ook zelf maken, voor max 10 euro.

Marlena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:22

Phynix schreef:
Marlena, je kan een voerbal ook zelf maken, voor max 10 euro.

Oh? Leuk, vertel eens, hoe heb je dat gedaan?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:28

Ik heb bij BoerenBond een zuurkool-vaatje gekocht voor 10 euro. Was bij mij de kleinste maat, maar hoorde hier ook al bedragen van 5 of 8 euro. Dat zijn kleine witte tonnetjes met een rode schoefdeksel. Heb daarna mijn vriend lief aangekeken en hij heeft rondom gaten erin geboord en die heb ik vervolgens een beetje bijgevijld. Kijk zelf even wat voor een eten erin moet en hoe groot je gaten dus moeten zijn.