Word beschuldigt van diermishandelaar ..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Word beschuldigt van diermishandelaar ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:45

runningkawa schreef:
ohoh

mijn 2 grote paarden staan zelf op een kleiner stukje

Misschien kun je wat uit printen over hoefbevangenheid en dat ophangen laten lezen?

Dit idee ga ik zelf ook maar eens doen geloof ik, mijn pony's staan op een kinderboederij bij een psychiatrisch ziekenhuis, de mensen weten dat ze de pony's niet mogen voeren, de geiten en schapen wel. Toch worden ze door de patienten gevoerd. Dit vind ik wel een goed idee omdat mijn merrie dus net heftig hoefbevangen is geweest en nu op een stuk zand staat

Aan de TS: heb gewoon sch**t aan die mensen en doe zelf je ding. Het zijn jouw pony's..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:27

Ik heb gezien waar je pony's staan, niks mis mee hoor, ze zien er zelfs super uit

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:42

Je bent een dierenmishandelaar als je je paarden op een stuk land zet met mega veel en hoog gras.
Dan vraag je om problemen..
Wat jij doet is dus toppie hoor !!!!!!!!!!!!
Lekker laten kletsen die mensen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:47

Saskia9 schreef:
Vreselijk he !!

Ik huurde een wei van een man die zelf ook paarden had en die wilde mijn shet aangeven bij de dierenbescherming zei die..juist omdat ik het net zo deed als jou!Toen heb ik mijn spullen gepakt..

Ik had de dierenbescherming laten komen en die man heel hard uit gelachen, vooropgesteld dat ze bij de DB er verstand van hebben maar ik neem aan dat die het verschil tussen een gezonde en een te dikke Shet wel zien

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:07

Ik weet wat je bedoelt , en jij bent echt geen dierenmishandelaar !

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:09

Urielle schreef:
Ik had de dierenbescherming laten komen en die man heel hard uit gelachen, vooropgesteld dat ze bij de DB er verstand van hebben maar ik neem aan dat die het verschil tussen een gezonde en een te dikke Shet wel zien

als de dierenbescherming komt kijken omdat er klachten zijn en ze zien ze zo staan nemen ze ze ook mee! ook de dierenbescherming maakt fouten!
maar shetlanders zijn gewoon heel snel te dik! voor je het weet zijn ze bevangen! gelukkig is mijn shet nu mooi op zijn gewicht maar wat is dat moeilijk om em zo weinig eten te geven! hij staat iedere keer weer te wachten op wat lekkers

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:18

niks van aantrekken! jij probeert iets te voorkomen.. en dan gaan ze je uitmaken voor dierenmishandelaar

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:58

Ach dat zijn mensen diegeen verstand hebben van paarden, laatst had mijn buurman ook al de dierenbescherming op zijn dak omdat mensen het zielig vonden dat de ponies in de modder liepen (dat doen ze welf) er is buiten een stul met een rubbermat die iedere dag schoon wordt gemaakt en er is een inloop stal, tja dat zij nou in de drek gaan staan Die beesten hebben een heerlijk relaxed en goed leven.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:30

blijf bij jezelf! je doet het toch goed zo? als ze er gezond uit zien is het goed. je mag ik geloof de achterste 2 ribben zien?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:46

Heel herkenbaar!!

Ik heb ze een tijdje op een stukje land gehad dat ook zeer schraal was. met opzet omdat beide shetjes veel te dik waren en echt op dieet moesten omdat ze anders hoefbevangen zouden worden.
Ik voerde op de ochtend rond 7 uur voor dat ik ging werken, en 's avonds om 18.00 uur weer.
Tja, op die tijden ligt iedereen op het nest of ze zitten te eten en zien ze je dus niet.

De pony's vielen niet af maar kwamen fors bij, ik snapte er niets van.
Dus het dieet maar weer aangepast want blijkbaar kregen ze teveel.
Totdat op een dag een buurvrouw van het weitje mij bijna zowat aanviel en krijste dat ze de Dierenbescherming had gebeld en dat ik die dieren liet verhongeren.
Zij gaf ze twee keer per dag een kilo brok per pony en daarnaast brood en wortelen, die onkosten wilde ze graag op me verhalen.

Dat was een van de weinige momenten in mijn leven dat ik buiten mezelf raakte van woede.
Ze hadden ter plekke kunnen sterven aan al dat eiwitrijke voer dat zij ze gaf.
Die middag nog heb ik ze weggehaald en elders ondergebracht, wederom op een schraal stuk.
Daar doen ze het prima, zijn nog steeds wat te rond maar niet zo dat het gevaarlijk is voor hun gezondheid.

Ontwetendheid is het grootste gevaar voor paarden, mensen menen goed te doen maar richten des te meer kwaad aan.

Inderdaad een boekje , of kopieen daaruit geven waarin beschreven staat hoe shetlanders gehouden worden en hoe kwalijk te eiwitrijk voer is.

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:10

mijn vz shetjes ( 2) staan ook op zo iets land.. omdat ze anders te dik worden ze krijgen wel hooi en ook een paar x in de week staan ze ong een uur in het weiland met iets hoger gras1

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:57

Peachy schreef:
Ik heb 2 shetlanders van 3 en 5 jaar. ze hebben ongeveer 1 hectare weiland ter beschikking maar die heb ik verdeeld in 2 stukken. Het stuk waar ze nu op lopen is erg kaal en het stuk ernaast is hoog vers gras. Van mij mogen ze daar maar een paar keer in de week een klein uurtje op.
Maar nu krijg ik dus te horen dat ik een diermishandelaar ben, omdat ik ze niet op die andere wei gooi.
Ik geef toe ben heel , soms te, zuinig op ze en ben bang dat ze hoefbevangen worden.
Volgens de hoefsmid die van de week is langs geweest zien ze er super uit.

Maar ik vind het erg raar dat mensen dat nu van mij zeggen. Dan probeer ik het uit te leggen, maar dan zeggen ze dat het wel zou meevallen.
Ik raak er een beetje gefrustreerd van.

Wat vinden jullie er nou van? en zit ik er nou naast en moet ik ze gewoon op dat andere stuk zetten?

Kvind het stom dat ze dat zeggen! je moet het toch anders nog zelf weten! het zijn jou pony's!
Ik heb zelf ook 2 verzorgshetjes en die staan ook op een weiland met kort (zeer kort) gras.. en ze staan ong. 1 uur per dag in het weiland met dat hoge gras.. daar is helemaal niks mis mee

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:07

Zo te horen ben je juist geen dierenmishandelaar. Ik heb zelf ook een shet en die had 5 ringen van hoefbevangenheid in dr hoeven staan (gekregen bij vorige eigenaar) Ben een jaar bezig geweest maar ze zijn helemaal weg, ook door goede bekapping hoor, maar ook door het (weinige) voer wat ze krijgt. De mijne staat ook op een kaal stukje land, maar shetten hebben echt niet veel nodig, alleen je moet er goed opletten dat ze alle vitaminen binnen (aurakoeken en musli zonder haver geef ik, maar ook geen bix)krijgen en niet teveel afvallen. Shetten op de shetlandeilanden heb ik ook nog nooit horen klagen

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:58

haha ja dat is zo

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:45

Het is vaak een combi van een hype en elkaar napraten denk ik.

Er zijn in de media een paar berichten van mishandeling bij kinderen met dramatische gevolgen en hup, een corrigerende tik is ook gelijk mishandeling.

Er zijn berichten van mishandelde dieren (veelal ondervoeding) en hup, elk vee op een schraal stukje wordt mishandeld. Er wordt in deze gevallen al niet meer gekenen naar de emotionele en lichamelijke conditie van kind of vee.

Kleiine_Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:35

Rianneke schreef:
gewoon zo laten! dat zijn gewoon mensen zonder paarden verstand!
ik heb mijn shet zelf ook op een klein stukje wei staan omdat nou gewoon eenmaal beter is voor em!

wat heb je liever dat het voor het oog beter kijkt dat je beestjes in het groene gras staan maar hoefbevangen worden of dat ze op een kaal stukje staan en hartstikke gezond zijn
en leuk toch een complimentje krijgen van je hoefsmid! hun zien altijd veel paarden dus hij zal wel gelijk hebben toch!!! die van mij zegt ook altijd wel wat... en ook dat mijn shet te dik is! en em minder moet laten eten in de wei! terwijl die wei al kei kaal is! ligt echt niet aan jou hoor van die twijfels! die hebben er denk veel meer!

Ik ga met Rianneke Mee Gewo0n laten staan

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:03

Ik vind dat je absoluut geen dierenmishandelaar bent !! Mijn 'verzorg'pony (niet dat ik er na de vakantie nog geweest ben..) die zijn weiland was ook in 2en gedeeld en mag 2uurtjes perdag op het ene en de rest op het korte gras ..