Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
is hij niet meer zo alleen om als een beertje rond te lopen. mirgino schreef:
ik ga nu met dit weer mijn pony niet met dekens in de wei zetten.
haar vacht kan het nu zelf veel beter aan dan dat je nu al met dekens gaat knoeien,de ene week is het bijna 30gr en dan weer 18gr.
en ik scheer 1x ,dat is in nov als ze op stal gaan en vaker hoeft niet.
en de vachtgroei heeft met het licht te maken!
karoliena schreef:Ja prima dat het paard zijn vacht aanpast maar waarom zijn die van dan beertjes?
Terwijl die van jou dus nog helemaal niet dik in zijn vacht zit
Marliesje schreef:Wat voor stal je hebt is natuurlijk een grote factor.
Die van mij staat in een stal aan huis, ik gok dat het daar in de winter niet zo koud is.
ShannaY schreef:mirgino schreef:
ik ga nu met dit weer mijn pony niet met dekens in de wei zetten.
haar vacht kan het nu zelf veel beter aan dan dat je nu al met dekens gaat knoeien,de ene week is het bijna 30gr en dan weer 18gr.
en ik scheer 1x ,dat is in nov als ze op stal gaan en vaker hoeft niet.
en de vachtgroei heeft met het licht te maken!
Weleens gehoord van het feit dat het paard zijn vacht aanpast aan de natuur? Wat dus betekend dat mijn paard nu nog niet dik in zijn vacht zit, sterker nog hij verhaart zelf van de tijd dat het in de zomer kouder was, omdat het nu warmer is. Wat dus betekend dat ik nu nog geen deken opgooi. Als het kouder word krijgt hij een deken op, en die blijft dan ook op. Niet deken op en deken af. Word het dan een dag warm, dan is dat geen probleem, tegenwoordig zijn de dekens ademend, en passen ze zich aan de tempratuur van het paard aan.
Marliesje schreef:Wat voor stal je hebt is natuurlijk een grote factor.
Die van mij staat in een stal aan huis,
ik gok dat het daar in de winter niet zo koud is.

, ze heeft 5 jaar lang in een natuurgebied gelopen dus kon wel tegen een stootje volgens mij
Maar ja ik reed elke dag fanatiek dus ze moest wel geschoren worden want anders duurde het gewoon te lang tot ze droog was.