Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Er is vast wel een oplossing te vinden!

Roxx schreef:Ik vind persoonlijk dat je het niet kunt maken. Als jij een paard hebt gekocht en de oude eigenaar belt plotseling dat het niet doorgaat zou je daar toch ook niet blij mee zijn? Of je verkoopt een paard en de koper belt opeens dat hij het toch maar niet doet? Handel is handel............. Weet het, het klinkt cru maar dit is mijn mening........
Het kan best zijn dat als je heel emotioneel opbelt ze misschien wel zegt dat het niet door hoeft te gaan (zou ik misschien ook doen als ik iemand huilend aan de telefoon heb), maar het principe klopt niet. Je hebt het veulen welbewust te koop gezet, een mevrouw waarvan je weet dat ze liefhebber is heeft hem gekocht, dus ik denk dat je nu niet meer terug kunt. Vind het ook niet helemaal eerlijk om te proberen op de gevoelens van die mevrouw in te werken om zo te proberen de verkoop ongedaan te maken. Bovendien, als het hard om hard gaat heb je geen been om op te staan. Dan ben je je veulen kwijt en is de relatie dusdanig verstoord dat een bezoekje er ook niet meer in zit. Wil je dat risico lopen?
Een belofte van gratis dekkingen over een paar jaar zou ik als ik die mevrouw was niet teveel op doen. Jij weet van jezelf dat je je zeker aan die afspraak zult houden, maar ik denk dat die mevrouw daar niet zoveel vertrouwen in zal hebben als je je nu niet aan de verkoop-afspraak houdt.......
Mijn advies is: bel de koper op om af te spreken wanneer het veulen gehaald/gebracht gaat worden en geef in dat gesprek aan dat je blij bent dat hij zo'n goed nieuw thuis krijgt, maar dat je het er wel heel moeilijk mee hebt en dat het met de nodige tranen gepaard gaat.......... (heel klein kansje dat ze dan zelf zegt dat als je het echt niet wilt het niet door hoeft te gaan, maar ik denk het niet)

Mariek87 schreef:Roxx schreef:Ik vind persoonlijk dat je het niet kunt maken. Als jij een paard hebt gekocht en de oude eigenaar belt plotseling dat het niet doorgaat zou je daar toch ook niet blij mee zijn? Of je verkoopt een paard en de koper belt opeens dat hij het toch maar niet doet? Handel is handel............. Weet het, het klinkt cru maar dit is mijn mening........
Het kan best zijn dat als je heel emotioneel opbelt ze misschien wel zegt dat het niet door hoeft te gaan (zou ik misschien ook doen als ik iemand huilend aan de telefoon heb), maar het principe klopt niet. Je hebt het veulen welbewust te koop gezet, een mevrouw waarvan je weet dat ze liefhebber is heeft hem gekocht, dus ik denk dat je nu niet meer terug kunt. Vind het ook niet helemaal eerlijk om te proberen op de gevoelens van die mevrouw in te werken om zo te proberen de verkoop ongedaan te maken. Bovendien, als het hard om hard gaat heb je geen been om op te staan. Dan ben je je veulen kwijt en is de relatie dusdanig verstoord dat een bezoekje er ook niet meer in zit. Wil je dat risico lopen?
Een belofte van gratis dekkingen over een paar jaar zou ik als ik die mevrouw was niet teveel op doen. Jij weet van jezelf dat je je zeker aan die afspraak zult houden, maar ik denk dat die mevrouw daar niet zoveel vertrouwen in zal hebben als je je nu niet aan de verkoop-afspraak houdt.......
Mijn advies is: bel de koper op om af te spreken wanneer het veulen gehaald/gebracht gaat worden en geef in dat gesprek aan dat je blij bent dat hij zo'n goed nieuw thuis krijgt, maar dat je het er wel heel moeilijk mee hebt en dat het met de nodige tranen gepaard gaat.......... (heel klein kansje dat ze dan zelf zegt dat als je het echt niet wilt het niet door hoeft te gaan, maar ik denk het niet)
Neonlight schreef:Ik heb nog niet gebeld, het werd te laat toen ik thuis was, na 22:15 ga ik niet meer bellen.
Heb inmiddels informatie over die vrouw, en de manier van fokken staat me al absoluut niet aan, en schijnbaar valt de manier van omgaan met paarden ook wel tegen. En de mensen ook enigszins......degene die haar kent (heeft er overigens geen contact meer mee) zei me dat ik het zeker moest proberen, maar of ik kans maakte??? Ook op de hoogte gehouden worden zou er niet inzitten. Hopelijk ben ik morgen op tijd thuis zodat ik kan bellen, anders wordt het al gauw na het weekend (vrijdagavond Hippiade, zaterdag weer wedstrijd, heb het even heel druk). Ze hebben me zelf ook nog niet gebeld, terwijl ze snel zouden bellen over hoe en wat met afspenen. Ook mijn mail die ik heb gestuurd afgelopen weekend is nog niet beantwoord. Misschien maar goed ook, het is beter in dit geval als ik zelf contact leg.
Tja, en dat van die man....ze was zelf met verschillende paarden op de keuring zonder haar man, en was natuurlijk helemaal niet van plan om een nieuw paard te kopen. Inderdaad, ze was er voor gevallen.
) en haar manier van met omgaan met paarden.
Maar net zoals iedereen al zegt: gewoon opbellen om een afspraak te maken en het hele verhaal uitleggen...als die vrouw zo aardig is als jij denkt dan denk ik wel dat ze het begrijpt...ik duim voor je en laat ons weten hoe het is gegaan!!