wat geef jij je shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: wat geef jij je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:57

Mijn jaarling raakte erg vermagerd door de paar handen basis brokken. Op advies van de DA bijna 2 kilo ander voer gaan voeren voor een paar maanden. Dus het was echt nodig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:02

Dennis, op dik gras, red het zomers gewoon niet. En op hooi zeker niet. Zelfs met 1 kg brok was hij flink schraal! Hem heb ik zelfs Subli Energiekernmix bij gevoerd.

En als mijn pony's redden het niet op onbeperkt hooi. Ze werken er flink bij en worden dan gewoon mager. Zo erg zelfs dat 2 van mijn 3 pony's(die dan niet helemaal brood mager waren hoor, maar een tikkeltje schraal) geen premie kregen op de premiekeuring (en die ene had vorig jaar een keurige 2e premie terwijl ze net niet 100% rad was!!!).
Mijn jaarling is zo in de groei dat die het op enkel onbeperkt hooi ook niet red, die krijgt ook flink bij gevoerd.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:11

In de zomer gras, met een toefje hooi als het gras schraal wordt, en in de winter lekker stevig in het hooi zetten........
Verder in de winter wortels en oud brood ( dank aan de bakker )
Idd op het oog voeren, zijn ze wat te dik, dan wat minderen en vice versa.
Van brokken worden mijn shets helemaal hyper en dik.