oosterhoff schreef:Mijn hoefsmid is al vanaf het begin van het chippen daarmee bezig. Hij hoort bij de groep Nijhof. Ik kan mij overigens wel voorstellen dat je niet zomaar op een willekeurige hoefsmid afgaat.
Buiten alle regeltjes om vind ik het overigens wel heel verdacht dat ze eerst registratie gaan verplichten (hoe dan ook) en vervolgens de belastingen om hoog gaan gooien. (ik denk zelf aan geldtrekkerij maarja zo werkt het nou eenmaal)
Ik heb zo'n idee dat dat laatste vooral aangegrepen wordt door mensen die tegen chippen zijn.
Ik kan mij de btw verhoging wel voorstellen, omdat veel mensen een paard houden uit hobby en niet beroepsmatig.
oosterhoff schreef:De site die ik als eerste heb gegeven geeft alleen de kant van de antichippers weer. (ik ben overigens niet antichip laat dat duidelijk zijn. Er zijn mij nog niet genoeg bewijzen bovenwater gekomen die laten zien dat de chip schade opleverd, maar ik zeg niet dat het niet zou kunnen.)
Daarom is die site allesbehalve objectief te noemen...
Zeker kan er wat mis gaan met het chippen, maar dat kan met alles van op stal staan tot aan weidegang.
Ik ben niet pro-chippen, maakt mij niet uit wat iemand doet. Ben wel anti-onzin-verhalen-over-chippen

doe ik ook niet!