Wie heeft er allemaal en ruiterbewijs???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Re: Wie heeft er allemaal en ruiterbewijs???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:33

Ik heb ook geen ruiterbewijs, ik heb hem ook nog nooit nodig gehad. Zodra hij verplicht gaat worden haal ik hem dan wel. Op dit moment vind ik het ook pure geldklopperij. Ik heb mijn rijbewijs en ken de verkeersregels dus ook.

In de gebieden die een ruiterbewijs verplicht stellen ga ik gewoon niet rijden. Er zijn genoeg leuke plekjes in Nederland waar je geen ruiterbewijs voor nodig hebt om te rijden.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:42

Ik heb hem net afgelopen weekend gehaald! Op mijn manege was het goedkoper voor lesklanten en het leek me wel handig om er één te hebben voor het geval dat. Het was wel erg leuk om te doen, maar kost idd veel geld.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:52

Ik heb hem ook, al jaren..
Nog nooit nodig gehad trouwens.

Ik rijd altijd buiten, in het bos en veel langs de weg.
Het geeft in elk geval een vertrouwd gevoel dat ik een ruiterbewijs heb, voor het geval dát er wat gebeurt en wij schade aanrichten.

Wel moet ik bekennen dat ik hem nooit bij me heb met paardrijden, dus of het dan wel zin heeft???
.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 19:30

Is het nou ook zo dat als ik op mijn paard zit en mijn moeder bv houdt mijn paard aan het touw vast dat ik dan ook een ruiterbewijs nodig heb, ze zeiden namelijk altijd dat als er iemand van 18 jaar en ouder bij is dat dat niet hoeft, ben zelf ook al 21.

Een ruiterbewijs is toch ook landelijk verplicht net zoals een rijbewijs of niet? blijkt dus uit de antwoorden van niet, bij de een is het wel verplicht en bij de ander niet.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:31

ben op geweest maar niet gehaald helaas opzich zegt het helemaal niks en is het inderdaad wel geld klopperij

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:33

Ik heb die van mij al meer dan 10 jaar en eigenlijk heb ik hem nog nooit hoeven te gebruiken. Misschien als ik straks meer ga buitenrijden met mijn paard, moet ik hem maar weer eens uit de kast halen.
(zal waarschijnlijk wel onder een laag stof liggen )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:56

Ik heb er ook een. Al sinds 1997. Toen was het nog makkelijk om te halen...het kostte nog niet zoveel en je hoefde niet langs de weg te rijden...tegnwoordig wel en is het ook strenger geworden. Maar ik heb hem eerlijk gezegd nooit nodig gehad. Ik rijd met mijn verzorgony wel altijd buiten maar ik heb hem nooit bij me. En ik ga elk jaar met een groepje vriendinnen een strandrit maken en daar vragen ze alleen of je ervaring genoeg hebt...nooit om je ruiterbewijs. En de buitenritten op de manege worden ook alleen met ruiterbewijs houders gereden...pff...ik heb hem eigenlijk best al lang...that reminds me...ik moet hem nog verlengen...hihi

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:32

Ik heb hem dit jaar gehaald
Ik heb hem nooit bij me maargoed

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:36

Ik heb hem ook al jaren geleden gehaald en verleng hem ook elke keer maar braaf. Ik had hem wel altijd bij als ik met mijn pony naar buiten de bossen inging, richting het ven. Maar ik heb hem eigenlijk nog nooit nodig gehad. Ik vind hem wel handig om hem te hebben, omdat je meteen verzekerd ben voor allerlei schade. (zeg nooit nooit, denk ik dan maar!)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:42

Iris_panta schreef:
ik heb m owk Bij ons op de club kon je die toen halen. 1e jaar A, 2e jaar B en het 3e jaar C.

Zo heb ik hem ook gehaalt (op de zelfde club ook nog )
Ik verleng hem maar, als ik weer eens op de veluwe wil gaan rijden, heb je hem op sommige plekken nodig.

En ik vind het trouwens ook jullie eigen schuld dat dat nu moet. Als ruiters zich gewoon aan de regels houden, is er niks aan de hand en kunnen we meer plezier maken, maar als een paar het gaan verzieken is dat lekker banketstaaf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:26

LadyF schreef:
Ik heb hem in 1999(?) een keer gehaald toen was het net ingevoerd en zou het verplicht worden..
Ik heb hem toen nooit nodig gehad en heb hem ook maar 2 keer verlengt..
Waar hij nu is zou ik echt niet weten.. Ik heb hem in ieder geval nog nooit nodig gehad..
Het was toen iets van 250 gulden en het was dus weggegooit geld omdat het alleen op de veluwe geloof ik verplicht is nu..

Ik heb het even opgezocht, de mijne stamt van 1987, dus het bestond al geruime tijd voordat jij het haalde. Ook toen werd er al geroepen dat het een landelijke verplichting zou worden...........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 07:47