Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jenn66 schreef:Okee, luchtzuiger hebben wel degelijk meer kans op koliek. Of ze het nou doen voor de maag voor verveling uit depressieviteit of wat dan ook. En iedereen die me hiereen tegenspreekt kan hetzelf uitproberen.
Ga maar eens een half uur achter elkaar lucht naar binnenzuigen zodat dit in de slokdarm komt, wedden dat je savonds of misschien al smiddags hartstikke buikpijn heb.
Ik zou nooit meer een luchtzuiger willen hebben, maar ik heb er slechte ervaringen mee, maar er hebben ook zat mensen die er goede ervaringen mee hebben. Wat ik wel zeg is ga niet met een band of met andere hulpmiddelen het luchtzuigen onderdrukken, je sloopt er lichamelijk veel mee maar ze doen dat zuigen niet voor niks anders uit dat zich wel in andere gebreken of ziektes.

felicity schreef:Die van mij doet het puur uit aangeleerd gedrag. Hij staat op het land krijgt genoeg aandacht en beweging. Als hij ops tal staat staat hij met onbeperkt hooi. Het is ook heerlijk rustig op stal. En hij doet het alleen tijdens het biks eten dus 2x per dag.
En ik vind het ronduit belachelijk dat een luchtzuiger zoveel minder waard.
Stel het paard is 300o euro waard. Blijkt het een luchtzuiger te zijn willen ze er ineens maar 1000 euro voor geven. Hallo 2000 euro minder omdat het een luchtzuiger. Dat is meer dan de helft minder.
(mijn paard is geen luchtzuiger hoor)felicity schreef:Ik zeg eerlijk mij maakt het geen drol uit als een paard een stalgebrek heeft . Als het voor mij het perfecte paard is. Als dat paard 3000 euro waard is en die mensen verkopen hem voor 2500 omdat hij een stalgebrek heeft. En voor mij is het het perfecte paard ga ik daar mee accoord.
Iki vind het veel erger als een paard niet betrouwbaar is.

do4evah schreef:Ik had vroeger ook een pony die lucht zoog, en met een luchtzuigerband om zijn nek deed hij het helemaal niet meer. Dat ding kunnen ze gewoon dag en nacht om hebben. In de bak hadden wij bovenop de palen ook draad, zodat hij niet aan de palen kon luchtzuigen. Geen enkel probleem, het was een kerngezond beestje.

Faniek schreef:En je wil niet weten wat zo'n band van binnen kapot maakt en dan niet het paard zelf, maar gewoon echt wat het kapot maakt bij keel etc.

) en waar het me eklikt.. dan een super gezond waar niks aan mankeert..