Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:misschien wil ik wel een hengst om een proffecional te worden...
En voor een proffecional was het ook ooit eens de eerste keer!!!
Bovendien rijd ik geen manege lessen or what so ever! bij mij gaat het puur om de wedstrijden etc.
) zelfs bij merries in de wei zonder dat er iets gebeurt. Het verschilt dus per hengst. Ik ben voor een jonge quarter aan het kijken, en heb tot dusver 2 jonge hengsten gevonden. De ene is overigens nog van de manege zelf, eigen fok. Maar wij hebben op onze pensionstal ook gewoon hengsten staan, waar mijn wellicht toekomstige hengst de wei mee inkan. Dus inprincipe hoeven er niet altijd nadelen aan te zitten. Ik heb zelf ook weleens hengsten gereden, en ik vind ze over het algemeen (er zijn uitzonderingen) lekker compact en levendig. Ik vind hengsten echt wel iets hebben. Bovendien vind ik het onzin om een paard niet te kopen omdat hij hengst is...je kunt hem altijd nog laten castreren. Daarna kan hij wel met de merrie's de wei op. Vind ik dus een dom excuus.
en natuurlijk heeft hij ook zijn hengstenmanieren wel, hij heeft ook een extra stang voor zijn staldeur omdat hij niet altijd even vriendelijk reageerde als een van de jonge hengsten voorbij kwam.