Ben ik nou de enige...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: Ben ik nou de enige...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:36

maar naar mijn idee zat ik toch mooi in het midden en niet naar achter.. vreemd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:38

Nou het kan aan mij liggen maar ik denk dat je pony/paard op rust staat en daardoor zelf scheef saat en het lijkt alsof het achterover ligt!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:57

Ik vind beide zadels niet goed liggen! Het zadel op de derde foto vind ik nog wel beter liggen dan het eerste zadel van JC! Hoe kun je dit zien? Als het zadel op de rug van je paard ligt, moet het gedeelte waar jij op zit, volledig horizontaal zijn. Dat is bij die JC niet zo, en bij de andere al wat beter. Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb je toch niet zo'n hele beste zadel-aanmeter, of je moet in een wat hogere prijsklasse gaan zoeken (als je dat nog niet doet). Misschien moet je zelfs maatwerk overwegen, er is niets zo belangrijk als een goed passend zadel. Een Daaleman of Hulsebos bijv. kan nog aangepast worden als je paard nog groeit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:00

Jongens, die Pony/paard staat op rust.
Dat veroorzaakt een scheve en naar beneden lopende rug.
Zo kan je echt niet beoordelen of hij goed ligt!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:01

daantjuhhh schreef:
Jongens, die Pony/paard staat op rust.
Dat veroorzaakt een scheve en naar beneden lopende rug.
Zo kan je echt niet beoordelen of hij goed ligt!

komt goed, foto's volgen.. ik dacht al zo iets! maar ik zal dus even andere maken, vond t al zo vreemd, ik had niet t idee dat ik achter in mijn zadel zat vandaag, zal er nog eens op letten!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:10

Afbeelding

Zie het cirkeltje.. daar zie je ook dat zijn haar knie anders staat dan de andere

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:38

daantjuhhh schreef:
Afbeelding

Zie het cirkeltje.. daar zie je ook dat zijn haar knie anders staat dan de andere

ja klopt ik zie het, wel dom van me hoor dat ik daar niet op heb gelet! maar komt goed en dan nogmaals graag reacties!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:40

hahha,.
Tja het moet je ook maar opvallen hoor.
nou ja succes met de nieuwe foto's.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:03

hij ligt idd te ver naar achter en het KAN idd zijn omdat bonny op rust staat....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:56

laten we hopen dat het daardoor is!
En dat we binnenkort een foto zien waar het zadel correct op ligt!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:22

daantjuhhh schreef:
laten we hopen dat het daardoor is!
En dat we binnenkort een foto zien waar het zadel correct op ligt!

ja hoop ik ook.. want vind het wel heel vreemd, de dealer weet watvoor problemen ik allemaal al heb gehad, hij heeft hem er eerst los opgelegd, toen gevoeld en vastgemaakt en toen met rijden heeft hij ook gekeken!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:02

Eigenlijk is het heel triest als je over gaat nadenken. Die krengen zijn nogal behoorlijk duur, zeker kwalitatief goede zadels, maar toch is er een hoop gesodemieter mee. Zelf heb ik een 2e hans zadel gekocht (paar jaar terug) die ik zelf mocht uitproberen op mijn paard even in de bak. Op het eerste gezicht leek hij ook goed te liggen, maar na ik een tijd niet meer had kunnen rijden, bleek op een buitenrit een paar maanden na aankoop, dat mijn zadel verschoof, naar links of rechts. Maakte niet uit hoe strak ik de single vast had. Een ander zadel aanschaffen en deze verkopen zit er voor mij niet in, te duur, dus voor mij zit er niks anders op dan zelf maar het zadel in balans te houden. Ik spaar nu voor een op maat gemaakte zadel.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:10

Koop een goed westernzadel! Je zit wat makkelijker en vaak ligt het voor het paard ook comfortabeler, is trouwens een leuke sport!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 22:18

Arnoud schreef:
Eigenlijk is het heel triest als je over gaat nadenken. Die krengen zijn nogal behoorlijk duur, zeker kwalitatief goede zadels, maar toch is er een hoop gesodemieter mee. Zelf heb ik een 2e hans zadel gekocht (paar jaar terug) die ik zelf mocht uitproberen op mijn paard even in de bak. Op het eerste gezicht leek hij ook goed te liggen, maar na ik een tijd niet meer had kunnen rijden, bleek op een buitenrit een paar maanden na aankoop, dat mijn zadel verschoof, naar links of rechts. Maakte niet uit hoe strak ik de single vast had. Een ander zadel aanschaffen en deze verkopen zit er voor mij niet in, te duur, dus voor mij zit er niks anders op dan zelf maar het zadel in balans te houden. Ik spaar nu voor een op maat gemaakte zadel.

ja een ramp! ik denk ook dat hoe meer je met verschillende zadels enzo te maken krijgt en hoe meer verstand je er van krijgt, hoe kritischer je ook word.. tog ben ik wel van mening dat je de zadelaanmeter wel moet kunnen vertrouwen, hij verkoopt niet voor niets veel zadels en is zo bij je als je belt! elk paard veranderd in zijn/haar training, maar ik ben wel van mening dat als hij egt niet goed ligt je meteen moet bellen, ik blijf erbij als je een zadel niet op maat laat maken je hem nooit super krijgt..vooral niet op paardenruggen die al wat moeilijker zijn...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:15

Arnoud schreef:

ER zijn genoeg zadelprutsers die berweren op te kunnen vullen, maar die dat toch scheef doen.
Ook sommige A merken zijn geregeld scheef.
Het is heel lastig ee ngoed passend zadel te vinden/te laten maken.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:00

Als je hebt gereden kan je ook kijken of de zweetplekken gelijk zijn.
Dus als je de afdruk van je dekje erin ziet staan past het zadel niet en is het pijnlijk voor de rug.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:08

zadels hoeven toch niet in een keer goed te liggen, bij het passen?
goede zadelmakers kunnen een niet helemaal passend zadel ook passend maken hoor.
ik heb een stubben zadel besteld bij een goede zadelmaker hij bestelde een standaard maat en paste hem toen aan op mijn paard
door de kussens te verbreden zodat hij wijder op de schoft werd.
als dit zadel achterover ligt kan hij an niet opgevuld worden? of voor verwijd worden?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:11

laartje schreef:
Als je hebt gereden kan je ook kijken of de zweetplekken gelijk zijn.
Dus als je de afdruk van je dekje erin ziet staan past het zadel niet en is het pijnlijk voor de rug.

de afdruk van mijn dekje zie je altijd.. hoe bedoel je dit? na het rijden zie je bij mij wel altijd een soort lijnen van waar het zadel heeft gezeten en je ziet het dekje er wel in maar geen gekke bulten heb ik opgemerkt. dat is dan tog goed?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:25

ik ben BLIJ!
moet je kijken hoe anders mijn zadel nu ligt op de rechte grond?
kijk even en reageer!
ik heb met rijden trouwens ook niet het gevoel gehad dat ik achterover hing ofzo, vind m wel mooi stil liggen. maar goed morgen met les kijken hoe het dan gaat. maar je mag na het rijden toch wel de zadelvorm in je pony zien zitten toch (geen bulten maar gewoon de afdruk) groetjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 21:47

graag reacties op de nieuwe foto's!:)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:52

volgens mij ligt hij er nu redelijk op hoor!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:10

het geeft een heel vertekenend beeld op de eerste foto`s!

op deze foto`s ligt het prima! niks mis mee.

mooi zadel hoor!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:44

Ik vind het zadel nogsteeds niet denderend liggen. Mijn vermoeden is dat welk zadel je er ook opgooit de kussens gewoon te laag zijn. Deze mag ook zeker nog wel een cm of 3 omhoog aan de achterkant.
Ik had met die van mij precies hetzelfde probleem. Wat ik er op oplegde alles lag te ver achterover. Uit eindelijk tbv het paard gekozen voor maatwerk en ik heb nu een zadel met brede boom en extra hoge kussens.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:46

Nou sorry, naar mijn idee ligt hij gewoon normaal, goed!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:49

dat idee mag je hebben lig ik niet wakker van