Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoukie schreef:Breitling, je vraagt om tips, die krijg je hier zat (en imo ook goede) en het enige waar je mee komt is: "Ja maar,..."
Ik zou de tip van Sjuim opvolgen, onderzoeken wat er in zijn huidige brok zit en een mengeling maken van 2 kilo basisbrok en 2 kilo gemengde haver (zwart en wit).
) Maja dat lukt volgens mij niet echt als je paard 5kilo voer krijgt
Is dat niet een beetje erg veel ? Breitling schreef:Hij loopt in de les ook een uur lang en dan is hij ook heel heet dus vind ik eigenlijk dat hij dat met gewoon rijden ook wel kan. ik rij zoiezo dan al zeker een kwartier korter en dat moet hij best kunnen.
Het rijden is afwisselend genoeg. Ga zelfs elke week met hem het bos in.
Het is gewoon een te nuchter paard denk ik. BIj ons gaat elk paard tekeer als een gek als ze los staan die van mij gaat rollen loopt een rondje en dat was het.
capraibex70 ben het niet met je eens. Het paard van mijn broer (is inmiddels verkocht dus paar jaar geleden) kreeg eerst 4 kilo brok per dag. Die was net als mijn paard. Die is toen overgegaan op 6 kilo per dag en toen ging hij een stuk beter lopen.
Mijn paard word dik van het kuil niet van de brokken.
#Ymke# schreef:Die van mij is er ook zo eentje die liever lui is dan moe. Voorheen pompte ik er diverse supplementjes in omdat ik dacht dat het daar aanlag. Toen ging er bij mij een lichtje branden en heb ik dat geld van de supplementjes gestoken in goede priveles, en sindsdien heb ik geen "lui"paard meer dat niet voorwaarts blijft. Hij is heel nuchter, maar het gedeelte dat hij niet voorwaarts was en ook niet door wilde (blijven) lopen, lag geheel aan mijn toekortkomingen. Hij krijgt nu totaal geen supplementjes of apart voer met haver meer (had ik ook al allemaal geprobeerd). Gewoon sportbrok en een muesli. Puur door hem anders te gaan rijden is hij in positieve zin veranderd.
)
mss heb je hier iets aan..