Wat doen jullie voor een mooie, schone staart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Wat doen jullie voor een mooie, schone staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:17

Power heeft van zichzelf een hele mooie volle staart...
Doe er niet heel veel aan, 1 a 2 keer per week even voorzichtig een haarborstel er doorheen halen... Maar Power is van zichzelf gelukkig ook erg netjes (een beetje een tuthola )

Van de week voor een fotoshoot haar staart een keer goed gewassen, goed met equishine in gespoten en daarna uitgeplozen...
Resultaat:
Afbeelding
(over tuthola gesproken )

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:12

in het voorjaar was mijn paard ontzettend aan de schijterij, waardoor haar staart een ramp was. Hij leek bruin, terwijl de onderkant toch echt wit was. Ook was het helemaalin dreads.

kon er wel wat aan doen, maar de dag erna had ze hem toch weer ondergekakt, dus dat had ik gauw opgegeven.

Nu ze van het gras af is is ze niet meer aan de schijterij, en was ik hem 1x in de week met gewone paarden shampoo en doe er daarna creme spoeling van de kruidvat in. Even in laten trekken en zeer goed uitspoelen, en toen had ze een prachtige volle zachte staart!
Jammer genoeg is ze daarna bij jaarlingen gezet die een stuk van haar staart op hebben gegeten, en dus is ie nu beetje kort, maar wel prachtig vol
Als antiklit heb ik een spuitbus van een lokaal ruitersport winkeltje, het ruikt aardig vreemd maar de manen en staart worden er echt heel erg zacht van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:14

Ik doe alleen iets aan zijn staart als ik wedstrijd heb, verder blijf ik eraf.

Ik was hem de dag van te voren, doe er antiklit spul in, vlecht hem nog half nat in, en borstel hem de volgende dag uit. Prachtige staart heeft hij dan!

Ik was overigens met shampoo & Creme spoeling.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:27

Mijn paard heeft ook zo'n mooie volle staart. Niet elk paard kan die krijgen. Heeft te maken met de lengte van de staartwordtel en de dikte van de haarinplant.

Maar je kan wel zelf veel doen. 1 keer goed wassen met paardenshampoo om irritaties te voorkomen. Daarna zonder borstelen laten drogen. Als hij droog is van die anti-klit spray voor paarden erin doen. laten drogen en dan voorzichtig met de hand uitpluizen, met de manenkam goed doorkammen (grove tand) en dan een stuk eraf knippen. Te lange staarten worden dun, omdat het paard erop kan trappen of liggen en dan erop trappen en dan komen er hele plukken uit en het duurt dan ongelooflijk lang voor het weer terug aangegroeid is
Verder pluis ik hem elke week uit. Van tevoren wel antiklit erin! Ik heb trouwens van die antiklit die tegelijkertijd ook mest etc...verwijdert. Erg handig!!!

Je moet zowieso geduld hebben, want het groeit maar langzaam!
Succes!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:30

Alleen als ik op concours ga!
Dan was ik hem eerst, dan schut ik hem uit.
Dan doe ik er wat antiklit in.
Als de staart droog is pluis ik hem uit en doe er een vlecht in. (zo kan hij niet in de knup raken en blijft hij beter schoon.
Als ik op concours ben haal ik de vlecht eruit en pluis ik nog snel de kleine klitjes er uit en dan heb ik een hele volle mooie staart!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:15

ehm...ik maak een lauw sopje met vanish oxi...daar hang ik de (van oorsprong ) witte staart van mijn paard in... tot de helft ongeveer, want zijn staartwortel in de vanish lijkt me niet zo prettig .. Daarna héél goed uitspoelen en atiklit erin... Als zijn staart eenmaal opgedroogd is, geeft ie bijna licht in het donker, zo wit als ie dan is !