hoe zelf antiklit spray maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: hoe zelf antiklit spray maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 14:50

ja da tleek mij dus ook

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:48

Ik smeer er altijd cremespoeling in die je niet moet uitwassen.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:00

In de hondentrimsalon gebruikte wij altijd Silan roze wasverzachter, wij wasden de honden met shampoo en spoelde dat dan uit en tot slot verdunde we een beetje wasverzachter en gooide dat over de vacht heen. Dan goed afdrogen en kammmen, ik heb er nooit klachten als jeuk over gehoord en doe dit dus ook met mijn paard zijn staart en ik moet zeggen het werkt prima en hij ruikt heerlijk naar Rozen hahaaa, hij versiert alle merrie's

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:37

Yvonniej schreef:
Pas op met dingen als wasverzachter en creme spoeling.. want dat gaat jeuken als je het niet uitspoelt..

Daarom zeg ik ook NEUTRAL wasverzachter speciaal voor de gevoelige huidjes, zit geen eng jeuk spul in en is niet geparfumeerd.
1 van mijn paarden kan werkelijk niets hebben op zijn huid en in de staart en manen, deze combi werkt het best bij hem, geen jeuk en geen ellende en een mooie volle staart zonder klitten.
Ieder paard zal anders reageren, geen huid id het zelfde, je kan ook gewone wasverzachter gebruiken maar dan loop je het risico dat je paard er wel jeuk van krijgt. Gewoon eens proberen, Neutral is in kleinere flesjes te krijgen bij iedere supermarkt, is best te doen om te proberen, werkt het niet gebruik je het gewoon voor de was

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:02

Waar ik gewerkt heb gebruikten ze iets van meubelreinigerspray, ik zal het eens navragen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 23:08

He dat ga ik eens proberen

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 00:12

Waarom gebruiken we niet gewoon maan en staart spray/creme?
Dat is speciaal voor je paard (getest en veilig).
En is er in verschillende uitvoeringen en prijsklassen.

Waarom zou je je paard ondewerpen aan al die chemische en mischien wel jeukverwekkende goedjes die je zelf moet mengen als je het kant en klaar kan kopen?

Als ik wil dat mijn haar zacht en makkelijk door te kammen is, ga ik naar de winkel en koop een pot cremespoeling.
Dan doe ik er geen wasverzachter, meubelreiniger, babyolie of whatever in.

Niet aanvallend bedoelt, maar hier op bokt word je afgekraakt op je rijstyle als je hand wat scheef staan of je tenen naar buiten steken, maar ondertussen word er wel meubelreiniger het paard gesprayt en dat is niet erg.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 00:17

BailyKarlos schreef:
Niet aanvallend bedoelt, maar hier op bokt word je afgekraakt op je rijstyle als je hand wat scheef staan of je tenen naar buiten steken, maar ondertussen word er wel meubelreiniger het paard gesprayt en dat is niet erg.

Kom jij toch in de verkeerde topics denk ik
Maar ben het met je eens dat gaan spuiten met meubelspray o.i.d. een tikkie chemisch klinkt, geen idee of dat ook echt zo is hoor, ik ben erg bio maar heb nog geen bio meubelspray gezien Wasverzachter daarom ook alleen die ene zonder enge toevoegingen, babyolie smeer je op baby billetjes, ik heb het nog nooit nagekeken maar ik denk toch niet dat dit chemische bestanddelen heeft, lijkt mij niet tenminste.

Ach, ik verkoop zelf tonnen van het spul waar jij het over hebt, kan onuitputtelijk uit eigen voorraad blijven graaien (kijk voor de gein maar eens op mijn website www.horsesarcade.nl welke merken ik heb) maar zelf maken is veel leuker vind ik, als ik haast heb grijp ik een fles kant en klaar spul uit mijn voorraad hoor maar ik frobel nu eenmaal graag ook zelf iets in elkaar en er zijn erg veel mensen hier op Bokt die dat ook leuk vinden

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:29

T@nj@ schreef:
BailyKarlos schreef:

Kom jij toch in de verkeerde topics denk ik
Maar ben het met je eens dat gaan spuiten met meubelspray o.i.d. een tikkie chemisch klinkt, geen idee of dat ook echt zo is hoor, ik ben erg bio maar heb nog geen bio meubelspray gezien Wasverzachter daarom ook alleen die ene zonder enge toevoegingen, babyolie smeer je op baby billetjes, ik heb het nog nooit nagekeken maar ik denk toch niet dat dit chemische bestanddelen heeft, lijkt mij niet tenminste.

Ach, ik verkoop zelf tonnen van het spul waar jij het over hebt, kan onuitputtelijk uit eigen voorraad blijven graaien (kijk voor de gein maar eens op mijn website www.horsesarcade.nl welke merken ik heb) maar zelf maken is veel leuker vind ik, als ik haast heb grijp ik een fles kant en klaar spul uit mijn voorraad hoor maar ik frobel nu eenmaal graag ook zelf iets in elkaar en er zijn erg veel mensen hier op Bokt die dat ook leuk vinden

Zelf frobelen maakt niet uit! Dat vind ik zelf ook leuk.
Als het paard er maar geen last van heeft!

Ik maak zelf vliegenspray, kruidenmix! Dat geef en spuit ik alleen als ik echt weet dat het veilig is. En ze er niet ziek of jeukig van worden.

Ik bedoel het is toch ook erg leuk om een speeltje voor je paard te maken. Daar heeft je paard ook nog echt iets aan!

Maar meubelspray gaat in mijn ogen te ver! Dan denk ik bij mezelf: als jezelf een paard was zou je dan ook meubelspray en al die ongein op je willen.
Nou dat denk ik niet!

Ik vind dat mensen zich soms wat meer in het paard moet verplaatsen (ok je bent een mens en zal het dan vermenselijke maar toch).

En met HAW word er om soms de kleinste dingen al gedaan of het pure dierenmishandeling is.
En dat is geen kwestie van in verkeerde topics kijken, want het staat in bijna elk topic dus je kan er niet omheen.

Dat vind ik dan gewoon ff iets minder, snap je?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:34

Dit is overgens niet bedoelt om; ruzie te zoeken of nare reacties uit te lokken.

Maar het is gewoon mijn visie op sommige dingen.
Ik bedoel een beetje babyolie kan een paard ook wel tegen (t zal voor de baas alleen vies en vet aanvoelen).

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:42

Wat de staart trouwens ook heerlijk en zacht maakt is.

Wassen
uitslaan en drogen met een handdoek
Canter Mane & Tail erin spuiten
laten drogen
Verzichtichtig pluizen en doorkammen
5 vlechten erin
de dag erna eruit halen en wat riders magic erin
kammen

Dan heb je een schone, volle, volumieuse en glanzende staart.
Dit doe ik altijd voor me wedstrijd(vandaag moet ik het ook weer doen).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:35

Dat zei ik dus al, meubelspray en andere dingen (zie nog wel eens cokpitspray vorbij komen) ben ik ook absoluut tegen, vandaar ook de wasverzachter zonder enge jeukmakers.
Ik heb ooit eens een bijrijder gehad die met een fles bleek aan kwam zetten, deed hij vroeger ook altijd bij zijn witte paarden in de staart, werdt het zo mooi wit van dat zou hij ook even op mijn schimmel gaan gebruiken (die overigens toen nog grijze manen en staart had) je begrijpt wel dat deze bijrijder direkt exit was

Haw kom ik dus nooit, ik kijk wel uit, wil nl. met plezier bijven Bokken als je begrijpt wat ik bedoel
BailyKarlos schreef:
Dit is overgens niet bedoelt om; ruzie te zoeken of nare reacties uit te lokken.

Zo wordt het ook niet opgevat (niet door mij tenminste )

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:21

Ik gebruik af en toe voor mijn mannetje een heel klein beetje babyolie in de zijn staart en je heb dr een heel klein beetje van nodig en zodra hij jeuk heeft aan zijn staart wortel smeer ik daar ook een beetje babyolie op en hij stopt direct met schuren voor een tijd!

Je moet het heel dun insmeren of heel weinig door de staart smeren want als je er teveel op smeert dan gaat de overtollige babyolie jeuken! Je kan beter twee keer een klein beetje erop smeren dan dat je een hele glibberige staart of staartwortel heb

Ik gebruik natusan babyolie!

Ik zou ik niet gauw meubel of cockpit spray gebruiken, maar dan gewoon een flesje staart/manen spray te halen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:29

Ik zou niet weten of het goed of slecht is om wasverzachter te gebruiken, maar mijn moeder vertelde laatst dat ze vroeger wasverzachter als cremespeoling gebruikte, dus zo heel schadelijk lijkt het me ook niet...

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:51

een gewone borstel
want de mijne heeft zomerexceem!! dus dan hoeven we na een tijdje helemaal geen kam meer te gebruiken

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:56

ik heb een geweldig recept gevonden maar zelf nog niet geprobeert.. heb ook nog geen paard vandaar.. Nou bij mij doet hij het nou even niet.. maar eerst deed hij het wel.. stond vanalles op wat je kon maken voor paarden,... http://narbella.mine.nu/creasite/index.html

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:03

nou die doet het bij mij ook niet heur

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:05

Die link doet het niet, als je het laatste deel weghaald van je link, krijg je de pagina waarop ze zeggen dat de site is verhuisd naar: http://paarden.hobby-site.com/ ze hebben sinds vandaag dus een ander adres

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:06

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:08

Antivries op mijn paard? Nou nevah he! hoe goedkoop het ook is!

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:09

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:16

Ook al ziet een staart er dan ineens nog zo goed uit, ik ga dan echt niet klakkeloos aannemen dat het dan niet giftig zal zijn, wil ik toch eerst heel zeker weten wat erin zit......
Maar goed, ieder zijn ding hoor, ik ben alleen wel benieuwd wat de staart op de lange duur zal gaan doen, wat er zich misschien wel in de staartwortel gaat ontwikkelen o.i.d. (ik weet nl. ook niet wát er in antivries zit, zal eens zien of ik nog een flesje heb staan, ik weet wel dat je het niet in moet slikken, dan moet je toch echt met spoed naar het ziekenhuis, dus enigzins giftig zal het wel zijn)

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:38

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:08

[***] schreef:
T@nj@ schreef:
Ook al ziet een staart er dan ineens nog zo goed uit, ik ga dan echt niet klakkeloos aannemen dat het dan niet giftig zal zijn, wil ik toch eerst heel zeker weten wat erin zit......
Maar goed, ieder zijn ding hoor, ik ben alleen wel benieuwd wat de staart op de lange duur zal gaan doen, wat er zich misschien wel in de staartwortel gaat ontwikkelen o.i.d. (ik weet nl. ook niet wát er in antivries zit, zal eens zien of ik nog een flesje heb staan, ik weet wel dat je het niet in moet slikken, dan moet je toch echt met spoed naar het ziekenhuis, dus enigzins giftig zal het wel zijn)

Ik weet zelf ook niet wat anti-vries is. Ik hoorde dit gewoon.

Dat is een stofje wat je spuit op mensen uit friesland, als je er van af wilt.
Nee maar even serieus....anti-vries op een paard!? en meubelreigingstroep?
Maar ik bedoel.....het is logisch dat je op zoek bent naar dingen voor je paard, maar wie denkt er dan in hemelsnaam van *oh zal ik eens proberen of antivries ook werkt?*

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:17

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt