de rest doe ik in twee vlechtjes in de hoop dat het dan snel weer aangroeid en alle manen in 1 hengstenvlecht passen. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
de rest doe ik in twee vlechtjes in de hoop dat het dan snel weer aangroeid en alle manen in 1 hengstenvlecht passen. 
lowara schreef:Mijn tinker heeft haar manen tot aan de grond ( 1m65 lang) en als je de manen van je haf gewoon mooi dik lang en netje swilt houden, gewoon een hengstenvlecht erin, 2X per week even met je vingers alle klitten eruit halen en DE oplossing voor lange manen: "antiklit"!!!!
hoe minder je eraan komt, hoe mooier, langer en dikker ze zullen worden.
.
Elena schreef:hey,
ik heb een vriendin en die heeft ook een haf met een dikke bos manenn. zij wast de manen 1 x in de 2 weken, en ze doet met een buitenrit een hengstenvlecht. anders komen er veels te veel knopen in. antiklit zou ik niet gebruiken. daar worden de manen echt heel erg droog van! en oja zij knipt ook 1 x in de maand de puntjes van de manen,zodat het geen dode punten worden. veel succes ermee!
Wordt het dan niet heel erg recht? Het ziet er vast voller uit toch?

! 
Haffiej_gurl schreef:lowara schreef:Mijn tinker heeft haar manen tot aan de grond ( 1m65 lang) en als je de manen van je haf gewoon mooi dik lang en netje swilt houden, gewoon een hengstenvlecht erin, 2X per week even met je vingers alle klitten eruit halen en DE oplossing voor lange manen: "antiklit"!!!!
hoe minder je eraan komt, hoe mooier, langer en dikker ze zullen worden.
Jaa, ik heb eens een foto van haar op bokt zien staan, echt geweldig.
Maar met een hengstenvlecht er in, kan een ander paard op de wei dat er ook zo uit trekken? Dat gaat sneller met gewoon vlechten toch?
En met antiklit/cremespoeling erin, zakt de vlecht heel gauw uit.. Tips?

lowara schreef:ik heb er nu zelfs een veulen naast lopen ( die bekend staan op haarkauwen) en die heeft er geen enkele keer aangezeten. juist in een vlecht is het minder aantrekkelijk voor paarden om eraan te gaan knagen, en eruit trekken.. nou, dan moeten ze wel heel erg kwaad op je paard zijn
je moet de vlecht wel goed strak erin maken en met een paarden elastiek vastbinden.
Haffiej_gurl schreef:Ik heb ze nu trouwens wel altijd met rijden in een hengstenvlecht.
Maar BibiSmurf, staat je paard met de hengstenvlecht in ook bij andere paarden in de wei? Ik ben bang dat mijn Fries de vlecht er uit trekt..