Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nimmedor schreef:Wie heeft er goede tips om rijden met lange beugels beter te leren?Ik rijd al veel zonder beugels enzo, maar nog kan ik met lange beugels niet echt prettig rijden, verlies mijn beugel, trek mijn hak op, ga naar voren zitten....enze
Nimmedor schreef:
Wie heeft er goede tips om rijden met lange beugels beter te leren?
Ik rijd al veel zonder beugels enzo, maar nog kan ik met lange beugels niet echt prettig rijden, verlies mijn beugel, trek mijn hak op, ga naar voren zitten....enze
wacht geduldig af!!:D
Je moet proberen je knieen aan het zadel te houden en je hak echt uitdrukken. Gewoon gaan zitten in je zadel! 
Only_Tom schreef:Ik rijd over het algemeen met korte(re) beugels omdat ik veel jonge paarden rijd/zadelmak maak en dan zijn korte beugels een stuk fijner ivm dat je meer grip hebt, omdat ik zovaak met zulke korte beugels rijd vind ik het moeilijk om met lange beugels te rijden en dan ook nog eens de hakken goed uit te drukken. Kortom ik rijd altijd met korte beugels
Maar heb ook korte benen maar gewoon lekker kort vind ik het beste. Dat valt veel mensen wel op, mja ik zit gewoon veel beter dan met lange beugels!