Doorgezakte rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:00

Sjors schreef:
die laatste foto van droebel; steekt ze daar nou iets in de buik (iets scherps?) :=

Volgens mij is dat gewoon haar duim waarmee ze onderlangs de buik strijkt om de buikspieren aan te laten spannen en zo de rug te liften.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:39

Jibbel schreef:
lienus_dandy schreef:
Een doorgezakte rug wil zeggen dat het paard te vroeg of te lang is bereden. Mijn paard heeft dat ook, alleen die is al 32.

Nou, nou, dat is wel heel kort door de bocht.
De bouw van het paard speelt ook mee, net als de mate van bespiering en bij merries speelt het krijgen van veulens ook mee. Tis wel een veel voorkomend kwaaltje bij Friezen merk ik. Mijn merrie is net zoals de fries op foto 1, verbetert wel als haar buikspieren getraind worden.

Heb ooit eens een oude fries gezien met haast een 'u'-vormige rug. Heel sneu, maar ze liep nog vrolijk rond door de wei.

Waar had je die gezien dan? Toevallig in Haren?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:20

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

PaulaC98

Re: Doorgezakte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:39

Het heeft denk ik hoofdzakelijk te maken met de bouw idd, Ik ken een paard die is tot z'n 27e bereden en is nu ongeveer 30 denk ik, maar die heeft nog een prima rug, alleen door gezondheids redenen zijn we gestopt met 'm te rijden.
Een ander paard van 17 heeft al een ebhoorlijk doorgezakte rug, maar de dierenarts zij dat ze er nog gerust op zouden kunnen rijden, en 't paard zelf aangaf wanneer dit neit meer kon.. (:

Eline_S_S

Re: Doorgezakte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:21

Ik ken een pony van 32 die galopeert nog gwn met iemand op z'n rug