--> Jaarling shetlandmerrie<-- kijk es! :d ?wie nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silverblue

Re: --> Jaarling shetlandmerrie<-- kijk es! :d ?wie n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:40

ik denk dat shetlanders zowiezo anders zijn dan een jaarling van een volbloed,shetjes zijn van natuure al veel rustiger en hebben een hoge troetel gehalte haha

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:44

ik beleer bij een handelaar allermaal shets van alle leeftijdsklasse van veulen tot volwassen shetjes, ook hengsten, en ze komen er bij mij allemaal goed opgevoed en makkelijk handelbaar uit als ze verkocht gaan worden, en dat troetelgehalte speelt daar verder helemaal geen rol bij!!

momenteel ben ik bij mijn paard bezig met een rheinlander merrie veulen, de enigste warmbloed die ik beleer, en die heeft een hoger troetelgehalte dan de shets, in elk geval een liever troetelgehalte, en dees beleer ik op de zelfde manier als de shes, dus wat ras o.i.d maakt het niet uit waar ik het over heb!
Laatst bijgewerkt door meisjj op 28-08-05 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:46

hihi
volledig mee eens!!!

ik dacht al met al die andere reacties doe ik het nu echt verkeerd?
inderdaad een volbloedveulen heeft daar mss niet zoveel behoefte aan maarja
ik zie me shetje zoooooo grraaaaaaagggg!
en wandelen vind ze leuk want ze weet dat we dan naar de paarden in de buurt gaan en dan loopt ze hééél snel!
we blijvn dan een 10 min bij die andere paardejs zo heeft ze ook nog 'vriendjes'

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:49

dat is toch prima, als je dat 1 keer per week een paar minuten doet, en haar daarbij een beetje laat graze is toch prima? maar van die 2 uur per dag moet je echt af

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:51

Een shetje is echt neit anders als een paard jaarling hoor.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:02

Ik vindt dat er tussen elk paard een verschil zit, je gaat een Shetlander toch niet met een Arabische Volbloed vergelijken? Nee dus!
Ik heb mijn shetlanderveulen zo opgevoedt maar dat wou ze helemaal zelf:
Ik heb haar met de eerste 6 weken halstertje omgedaan en dan een stukje rijden over het terrein met haar moeder en ze liep keurig mee. Na 2 maanden werd ze daar te eigenwijs voor dus ben ik toen in de bak gaan rijden. Na 1 maand was ze al bijna 4 maanden en deed ze ook vervelend als ik in de bak aan het rijden was. Dus in de wei dan met het lievertje. Dit ging allemaal goed tot ik weer buiten ging rijden. Gillen dat dat beest deed! Overal weer ik reed hoorde ik haar nog! Na een weekje ging ze daar vanaf en gilde ze alleen nog een beetje in het begin. Met 8 maanden is ze afgespeend. Helemaal geen problemen mee gehad om dat ik haar moeder soms gewoon voor 3 uur uit het land haalde. Ze stond gezellig bij een andere shet en elke dag kwam ik wel even kijken.
Toen ze een jaar werd was ze heel vervelend. Daarom had ze een half jaar gewoon in het land gestaan met soms even kroelen. Dus echt nog even 'veulen' zijn. Na dat half jaar was ze bijna 2. Tijd dus om er wat mee te doen! Met 2 jaar ging ik veel met haar lopen en haar nog meer aan het verkeer laten wennen. Met 2½ jaar hoofdstel in en rondjes lopen. Toen ze bijna 3 werd zadel erop en rondjes lopen. Op haar 3de verjaardag gingen we er gewoon voor de lol op zitten en het ging allemaal super en geen problemen mee gehad. Ze is nu 4½ en zo mak als een schaap! Ze bijt niet meer en steigert ook niet meer. Dit doet ze alleen nog maar op commando. Ze staat nu als enige shetlander in een kudde met 4 andere pony's. Dit gaat allemaal goed en onderaan de rang staat ze zeker niet! Soms komt er een meisje van 6 oprijden en die heeft nog helemaal geen ervaring met paarden maar het gaat allemaal goed!
Ik snap best dat sommige mensen mijn aanpak niet goed vinden maar het beestje heeft alle aandacht die ze wilt! Ze is heel lief en mak en zal nooit er zomaar vandoor gaan!
Ik was 8 toen ik haar en haar moeder kreeg. Moet je voorstellen! Ik als 8jarig kind samen met mijn vader een haast nog wild veulen aftemmen. Ik ben nu 13(pas hoor ) en ik mag over een jaar een pony inrijden. Hier zijn ik en mijn vriendin nu al mee bezig want die is ook nog half wild soms! Gelukkig weet ik hoe het een beetje moet. Ik maak ook veulens handtam voor de gene waar ik me shetlander van heb. Dit doet me moeder ook een beetje(al hoewel ze mega bang is van paarden!) door elke dag even bij het hek te hangen en ze laten zien dat vooral honden ook niet eng zijn!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:12

Afbeelding

Woepy

noe moet je weten dat
De dat de mama van Woepy helemaal niet te pakken is
Toen ik hoorde dat ik haar mocht hebben was ze helemaal niet ta;

ik heb daar 3 dagen van sochtens tot savonds erachter gezeten de merrie gepakt en ermee rondgelopen
en dan dat halster rond haar hoofd krijgen was nog het ergste van al
maar het is gelukt
nu toen we mss 20 min bij ons was, ze was toen 4 maand
vloog onze haan haar in de staart en die bleef erin hangen
ze heeft de schrik van haar leven gehad en ja de haan was dood

daardoor was ze te schuw en mocht ik haar staart niet kammen
ze sprong altijd vooruit

maar ik ben ermee voorzichtijes doorgegaan som s es haar staart te pakken en te kmmen en nu gaat het voor nix

Ze geniet van die aandacht dat wie ik wo dus waarom niet

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:14

Sinds wanneer verteld een veulen hoe ze opgevoed wil worden. Tuurlijk zijn er wel verschillen in temperament. Maar shetjes zijn echt geen knuffelpaarden. Ze hebben dezelfde dingen nodig als andere jaarlingen.

silverblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:20

supper mooie foto,hoe doe je dat ?dan laat ik onze shetje ook even zien

silverblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:23

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:27

klik es op FAQ hierboven aan de pagina en dan op Hoeplaats ik fotos
wo heb ik het ook gevonden

silverblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:50

Afbeelding

dit is femke met haar veulen joris
joris is hier op de foto net 1 dag jong

femke heb ik al vanaf dat ze 1 jaar oud was ze is nu 7
ben met haar van af het begin elke dag bezig geweest
ze is echt zo lief

silverblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:00

Afbeelding

op deze foto is joris 5 maand,lief he
maar nu doe ik nog niks met hem dat vind ik nog te vroeg alleen af en toe even vast zetten en de hoefjes uit krabben

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 10:46

ooooooooo
wat een schatjes voral Femke ze lijkt nog al op Woepy vind ik?!
echt superlief!!!

Woepy staat vandaag lekker op de wei tis hier iets te warm om iets ermee te doen :p