iemand ervaring met 1 losse buitenbox zoals dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: iemand ervaring met 1 losse buitenbox zoals dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 19:20

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 22:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:16

Mooie box hoor, maar ik vind een stal van 3 x 3 voor een paard van 1,70 best wel klein. Mijn paard van 1.65 staat in een stal van 3 bij 3,20 en kleiner zou ik niet willen. Hij kan nu lang uit plat op zijn zij liggen, zonder dat hij ergens tegenaan komt om uitsteekt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:34

Met de stal waar je een plaatje van hebt geplaatst, daar heb ik geen ervaring mee. Mijn vader heeft een stal gebouwd voor Ivanka toen ik haar kocht en dat werd dit:
Afbeelding
(Niet letten op de stokken enzo die je ziet, dat was voor de bouw van de nieuwe stal )

Maar dat was een houten stal van 3x3meter. Als er geen bij was gekomen, dan had ik deze stal ook gewoon laten staan, maar voor 2 paarden werd het gewoon echt te klein.
Nu staat deze stal er: (achtergrond )
Afbeelding
Hier ben ik nóg blijer mee. En weer mady by my daddy .

Ik heb nooit iets gemist in mijn houten stal, maar voor Ivanka is het ook wel fijner dat ie nu wat groter is. Nu is die nog 3.5x7m ivm het veulen, maar straks als het veulen afgespeend wordt, dan krijgen ze allebei een stal van 3.5x3.5m.

Ik vind wel dat een houten stal veel onderhoud nodig heeft. Iig, wel de stal die mijn papa gebouwd heeft . Verven enzo vond ik nog niet eens zo erg, maar Ivanka slaat nogal eens naar vliegen en er zijn wel wat planken gesneuveld toen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 23:50

russel schreef:
Mooie box hoor, maar ik vind een stal van 3 x 3 voor een paard van 1,70 best wel klein. Mijn paard van 1.65 staat in een stal van 3 bij 3,20 en kleiner zou ik niet willen. Hij kan nu lang uit plat op zijn zij liggen, zonder dat hij ergens tegenaan komt om uitsteekt.

mijn paard van 1.73 staat in een stal van 3.10 x 3.10 en gaat prima
bovendien staan alle paarden hier van 8.00-18.00 of langer buiten, en het paard waar het om gaat staat dag en nacht buiten, de stal word een inloop stal in de wei
een 2 jarige zet ik nml sowieso niet op stal

dus een stal van 3x3 waar ze naar eigen keuze in kan staan of buiten kan blijven staan, daar gaat het in dit geval dus om .
3x3 is dan groot zat, ze staat immers niet opgesloten op stal maar kan er zelf in en uit lopen wanneer ze maar wil

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 23:53

mooi stal heb je nu Tinne echt superfijn als je zo'n handige vader hebt! de vorige stal zag er trouwens ook prima uit!

idd als een paard vaker op stal staat en dan naar vliegjes mept, sneuvelen er weleens wat planken, vandaar dat onze andere stal van beton is, en meer voor de sier aan de buitenkant van hout is

wisje's stal in de wei zal altijd openstaan, dus denk niet dat ze er veel in zal staan, t is meer het idee van toch een stal hebben anders is het ook zo sneu voor haar in de winter

maar ik ben nogsteeds volop aan het zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:15

Renske20 schreef:
[

dus een stal van 3x3 waar ze naar eigen keuze in kan staan of buiten kan blijven staan, daar gaat het in dit geval dus om .
3x3 is dan groot zat, ze staat immers niet opgesloten op stal maar kan er zelf in en uit lopen wanneer ze maar wil
[/quote]

Dan is het een schuilstalletje en dan best een luxe. Maar als ik je buurvrouw zou kunnen worden (dan alleen in de dromen) mag je welke stal dan ook neerzetten, maakt niet uit. Als je paardenburen krijgt, zal het hun ook een worst zijn.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 10:29

t gaat helaas om de andere buren, niet om de boerderij die te koop staat, die zien het ook maar ach daar woont nog niemand
de andere buren zijn stadsmensen die buiten zijn gaan wonen, de helft vh jaar in hun huis in frankrijk zitten, en als ze in NL zijn willen ze van het mooie uitzicht en de rust etc genieten, is al moeilijk geweest met mn bakverlichting...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:15

Dat hoor je steeds vaker, zonde he, moeten ze lekker in de stad blijven, maar dat doen ze niet.