Wanneer dekens weer opdoen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: Wanneer dekens weer opdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:17

Nou twijfelde ik ook om gister met een dekentje te beginnen, maar omdat het nu aankomende week weer warmer word wacht ik nog effe tot het weer weer slechterw word.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:24

Bij mij werkt het niet dat mijn paard een deken op krijgt als ik mijn winterjas aan doe. Die heb ik namelijk al de halve zomer aan

Als het snachts onder de 15 graden word krijgt ze een regendekentje op in stal. Als het overdag onder de 15 graden word krijgt ze op de wei een regendeken om. En dan ga ik kijken wanneer ze het kouder krijgt onder die deken en komt de winterdeken erop. Maar dat duurt nog wel even voordat die nodig is.

bobbie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 07:55

Ik wacht het dan nog maar ff af,tot na deze week,als het weer afkoeld. bedankt iig. groetjes

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 08:00

Mijn paard had de afgelopen dagen een tussendeken op en vandaag gaat de zomerdeken weer op.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 08:00

en dan gooien jullie een ongevoerde regendeken op?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 08:03

Die van mij heeft met dit weer een vliegendeken op maar als het even killer wordt staat hij buiten met een regendeken. 's nachts staat hij op stal met een zomerdeken. Die van mij is ook een koukleun en door dit weer is zijn vacht snel van slag. Waar is die mooie zomer gebleven? Kan me niet echt heugen wanneer mijn paard echt weken achterelkaar zonder deken heeft gestaan.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 08:05

Het is vandaag lekker weer.
Dus vandaag gaan bij mij de dekens er iig weer vanaf.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 08:53

Ik wacht inderdaad ook nog ff tot deze warme periode en dan gaat er een dunne deken op.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:28

ik ga over 2 weken beginnen.
Ze komt al iets dikker in dr vacht, maar met die warmte die er nog aan komt wacht ik nog even.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:47

Wij doen meestal als de r in de maand komt, vanaf september ongeveer dus. Als het 's nachts nog warmer is dan 10 graden is het op zich nog niet nodig maar meestal is het in september dan ook al wel kouder, zeker nu je niet zo'n warme zomer hebt gehad...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:39

Javelin schreef:
Die van mij heeft met dit weer een vliegendeken op maar als het even killer wordt staat hij buiten met een regendeken. 's nachts staat hij op stal met een zomerdeken. Die van mij is ook een koukleun en door dit weer is zijn vacht snel van slag. Waar is die mooie zomer gebleven? Kan me niet echt heugen wanneer mijn paard echt weken achterelkaar zonder deken heeft gestaan.

Een vriendin van mij, doe ook zo'n koukleum had, was ook altijd met dekens in de weer, totdat de dierenarts het haar min of meer verbood - volgens hem ontnam ze het paard de mogelijkheid om zelf z'n temperatuur te regelen, iets wat de meeste paarden prima kunnen. Het was eerst even wennen; de eerste weken stond het paard af en toe te kleumen, maar dat was eigenlijk heel snel over. Hij komt nu ook 's zomers veel sneller door z'n vacht heen en heeft al die rare 'vachtkuren' (zomaar beginnen te verharen, alles recht overeind bij het minste koutje, rillen - en ook stijve spieren) nooit meer vertoond.
Sinds ik dat heb meegemaakt, houd ik het ook maar simpel. Als het echt koud wordt, gaan de dekens op en midden in de winter wordt die ingeruild voor een dikkere - maar totdat het koud wordt moeten ze zich maar even redden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:27

ALs het 's nachts onder de 10 graden is gaat er n dekentje(ongevoerde regendeken) op,en dan als het overdag denk ik ook onder de 10 graden is de winterdeken op... En even kijken hoe dat met dr vachtje gaat, ik wil GEEN teddybeer ! En tis bij ons op stal ook altijd lekker warm, ze zit nu nog echt in dr zomervacht( ze wordt 's winters veel donkerder.)

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:21

de mijne staat de hele zomer al met een zomerdekentje op, en begint ok al wintervacht te krijgen...voornaamste reden dat ze een dekentje op heet is tegen de horzels bij ons op t land. normaal doe ik ze eind augustus `s nachts een zomerdeken op en bouw het dan op...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:56

Met een beetej mazzel volgende week. Mijn regendeken is bijna klaar. Die van mij krijgt al veel te veel vacht naar mijn zin.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:50

Mijne heeft nu overdag de deken af.... Maar ik hoor de piet paulusma's al weer over slecht weer praten volgende week......

Kl*te 'zomer' !!

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:43

Die van mij staan nog lekker zonder hoor, tis nu heerlijk weer. Dat op en af van de dekens doen is ook helemaal niet goed. Over de wintervacht het schijnt niks te maken hebben met als je vroeg een deken op doet dat je dan geen wintervacht krijgt. Het heeft te maken met het lichtval. Nu het weer vroeger donker wordt gaan ze weer vacht aanmaken.
Paarden kunnen het heel goed zelf regelen. We verwennen ons paarden veel te veel.

Jes

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:52

hey
vandaag is het bijna 30 graden en morgen ook nog Dus enkel een vliegendeken nu. Dat is best wel nodig.
Zodra het nu onder de 18 graden gaat, begin ik al met een zomerdeken op te leggen. Hij is nl al van vorige week aan het verharen Hij staat op een stal met enkel een buitenbak, dus ik kan hem niet scheren deze winter. Daarom ga ik hem zo kort mogelijk houden in het haar. (hopen dat het lukt)
xxx

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:00

voorlopig nog zonder staan dag en nacht buiten.
Ik hoop ze tot gebin oktober buiten te houden.
Indien het dan al koud maar vooral nat is krijgen ze ongevoerde regendeken op.
Kou is niet zo een probleem maar veel regen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:43

Eentje van mij staat al wel een tijdje met dekentje op, die andere nog niet.

Het ligt dus gewoon aan de pony.... Door het warme weer en daarna het mindere weer schoot hij ineens in het haar. (daarom hebben we hem nu ook al geschoren. )