Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
unamie schreef:Stubben heeft inderdaad een "2e merk en dat is LEMETEX

joyhorse schreef:ik heb dat gehoord van ene betrouwbare bron en het is idd van lemetex daar lijkt t op iig!!
unamie schreef:mesastamp schreef:en niet iedereen 600 euro uit kan geven
als je niet eens 600 euro over hebt voor een zadel dan kun je beter geen paard kopen of nog even doorsparen
unamie schreef:Quellian schreef:Ik denk dat de Merano (de 2e dan wel) een leuk zadeltje is om mee te beginnen
Wel zou ik je adviseren om er een zadelmaker bij te laten komen om alles passend te maken.
dat kan helemaal niet![]()
de boom van een merano kan nl. niet breder of smaller gemaakt worden ..een zadelmaker begint niet eens aan zo'n zadel....
een zadelverkoper misschien wel.. maar die bakt er weer niks van
Margreet schreef:Quellian, je bent niet helemaal up to date denk ik, want bij bepaalde merken is het wel degelijk mogelijk om de boom aan te passen.
Of je zadel er van op knapt is een ander punt, maar het kán wel.
Margreet schreef:unamie schreef:Stubben heeft inderdaad een "2e merk en dat is LEMETEX
Het tweede merk van Stübben is CTD, geen Lemetex.
Lemetex is een een heel ander merk uit Zwitserland.
En die betrouwbare bron is dus ook niet zo bestjoyhorse schreef:ik heb dat gehoord van ene betrouwbare bron en het is idd van lemetex daar lijkt t op iig!!
Quellian schreef:Uhm, voor zover ik weet is het bij geen enkel zadel mogelijk om de boom breder te maken. Enkel de kussens bijvullen of wat leegtrekken, maar een boommaat is niet te veranderen, ook niet door een zadelmaker
Elena schreef:hey,
sorry hoor unamie maar jij wil echt het duurste van het duurste! sommige mensen hebben niet zoveel geld, jij zo te zien wel. en het zadel is heus wel goed hoor, zo te horen is het volgens jou mishandeling. stel je aan zeg! sorry hoor maar dit moest ik even zeggen!
tonypony schreef:wat ik wel ff wil zeggen is dat niet alle merkloze zadels slecht zijn.
het ligt er gewoon aan of het past want iedere boom kan breken.
tonypony schreef:als je een zadel niet helemaal vertrouw kan je er ook iemand naar laten kijken want het is echt niet zo dat niemand in een ruitersport zaak er verstand van heeft.
unamie schreef:Niet 1 zadel past zo uit de winkel op je paard laat je dat niet wijsmaken
maar moet altijd aangepast worden naar de rug van je paard
en daarvoor moet je bij een ECHTE vak man zijn
tonypony schreef:nou een kieffer boom kan net zo goed breken hoor.
of wou jij beweren dat er aan een merk zadel niets kan mankeren?
en trouwens je kan er toch iemand naar laten kijken
ik heb niet gezegt dat het iemand moet zijn uit een ruitersport zaak.
bedoel der zijn toch echt wel mensen die er verstand van hebben anders zou je nooit kunnen weten of een zadel goed ligt of niet en of er iets kapot aan is. en ja ik heb inderdaad wel een een gebroken boom in een stubben zadel gezien hoor zadel was met paard en al gevallen en dat overleefd die boom echt niet.
gucci_girl schreef:unamie schreef:Niet 1 zadel past zo uit de winkel op je paard laat je dat niet wijsmaken
maar moet altijd aangepast worden naar de rug van je paard
en daarvoor moet je bij een ECHTE vak man zijn
Dit klopt ook niet helemaal wat je zegt! Er zijn ook minder dure zadels (zoals wintec) en die passen bijna op elk paard. Dit was mijn eerste zadel en hij lag meteen goed. Ik denk dat je het maar net moet treffen of het zadel past op de rug van je paard of niet.
Quellian schreef:Mj is verteld (door een zadelmaker) dat er bij Wintecs niets veranderd kan worden aan de kussens, kan niets met de vulling gedaan worden, dus het klopt niet wat je nu zegt.
Waarom denk je dat er Wintec Air is bedacht?
)

Quellian schreef:Air-Cair. Wat is het verschil? Je bedoelt toch hetzelfde.
Quellian schreef:Ik vind dat ieder dát moet doen wat ie goeddunkt voor zijn paard. Al maakt ie een zadel van opgerolde kranten.
Quellian schreef:BTW: ik had het dus over de gewone Wintecs en heb er ook bij gezet waarom die CAir er nu is. Ietsje beter lezen dus.
Quellian schreef:Waarom denk je dat er Wintec Air is bedacht?