Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ThaGirl schreef:ik hoop eigelijk dat je niet zomaar paarden bij de slacht vandaan kan kopen.
wij hebben laatst een aantal paarden moeten laten slachten, niet omdat ze ziek waren, maar andere redenen. Maar ik zou het toch geen fijn idee vinden dat je paard ineens toch ergens anders rond loopt en jij maar denken dat hij overleden is.
) cissy schreef:tuurlijk kun je paarden kopen die al bij de slacht staan maar waarom zou je dat willen? Omdat ze goedkoop zijn? Dan kun je beter geen paard kopen. Als je alleen een paard wilt kopen omdat ie goedkoop is koop dan een barbiepaard.
Vergis je niet in de kosten die erbij kunnen komen, er is al gezegd dat die paarden niet voor niks bij de slacht staan. Tuurlijk staan er ook wel goeie tussen maar kan jij dat zien aan de buitenkant? dan zul je een dierenarts moeten inschakelen en die heeft ook geen rontgenoogjes....en heeft ie die wel dan kost dat vaak meer dan het hele (slacht)paard.
Niet doen, geen goed plan....beter even doorsparen...

Knavia schreef:Handiger is om ze ná de slacht te kopen, dan kan het per kilo. Zijn ze ook goedkoper om te houden (diepvries volstaat).
maar dat vind ik maar een rotopmerking
daantjuhhh schreef:je kunt best paarden redden van de slacht, maar inderdaad je moet wel goed uitkijken dat je niet een dier meeneemd die beter af is bij de slagere.
Ik gign vorig jaar paarden kijken en we waren ergens op een adres waar ook een paard naar de slacht ging van wege een hele lelijke bult op z'n hoofd.
Het deed m geen pijn want je kon hem er gewoon over aaien, maar het zag er gewoon lelijk uit.
Kijk en dan vind het onterecht om z'n beestje naar de slacht te doen.
Het is verder een prima dier die waarschijnlijk wel 25 jaar kan worden zonder pijn (hij was nog maar 3)
sher schreef:Knavia schreef:Handiger is om ze ná de slacht te kopen, dan kan het per kilo. Zijn ze ook goedkoper om te houden (diepvries volstaat).
sorry hoor,maar dat vind ik maar een rotopmerking