HELP Zadel probleem..!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotttttttt

Re: HELP Zadel probleem..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 18:20

heeft er nog iemand een tip voor me

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:00

ik ben ook erg tevreden over daaleman. En ip maken hun het zadel zo dat je het eventueel weer kunt aanpassen voor een paard wat zich nog verder ontwikkeld.
Prijs vind ik persoonlijk nog wel meevallen. Er zijn zat standaard zadels waar een veel duurder prijskaartje aan zit. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonniks kijken

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:22

Delphi2 schreef:
Batje, heeft Daaleman jou het zadel met voorsingel geleverd of is die er later ingebouwd, en heeft Daaleman dat dan zelf gedaan?

Nee, die is er later door Best Fit ingezet. Toen Daaleman aanpaste lag het zadel goed, maar toen ze in de training kwam ging het weer iets schuiven. Daaleman is nogal een end weg (met de trailer ) en hij had ook geen tijd om langs te komen, dus heeft de andere zadelmaker dat gedaan.

Best fit is trouwens wel een goede..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:41

Ik heb met mensen van Best fit gesproken op het NK dr in Nijmegen en ze wisten waar ze het over hadden.
Niet zomaar wat verkooppraatjes.

Succes!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:05

batje schreef:
Delphi2 schreef:
Batje, heeft Daaleman jou het zadel met voorsingel geleverd of is die er later ingebouwd, en heeft Daaleman dat dan zelf gedaan?

Nee, die is er later door Best Fit ingezet. Toen Daaleman aanpaste lag het zadel goed, maar toen ze in de training kwam ging het weer iets schuiven. Daaleman is nogal een end weg (met de trailer ) en hij had ook geen tijd om langs te komen, dus heeft de andere zadelmaker dat gedaan.

Best fit is trouwens wel een goede..

John van Best Fit is de laatste keer ook bij mij geweest, hij had het i.d.d. over de voorsingel inbouwen maar hij wilde het eerst met anders opvullen proberen omdat die singel verplaatsen een behoorlijk ingrijpende operatie is.
Ik was in elk geval erg te spreken over zijn manier van werken en hoe hij de tijd nam.
Ligt jou zadel nu beter met voorsingel?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:24

misschien de euroriding diamant, ik ken een pony en die had ook haast geen schoft en daar schoof ook alles naar voren en die heeft nu een euroriding diamant en die ligt super!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 20:15

Jaa zoiets had ik ookal gehoord, dat zijn super zadels he.. Maar daar hangt helaas ook weer een prijskaartje aan. Maar ik ga zeker een goed zadel kopen, dan maar duur! als het maar goed ligt
Mn zadelmaker heeft nu de JC saphir in een bredere boom maat besteld, ik hoop dat die past! zijn niet zo duur, en toch mooie zadels vind ik..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:37

Delphi2 schreef:
John van Best Fit is de laatste keer ook bij mij geweest, hij had het i.d.d. over de voorsingel inbouwen maar hij wilde het eerst met anders opvullen proberen omdat die singel verplaatsen een behoorlijk ingrijpende operatie is.
Ik was in elk geval erg te spreken over zijn manier van werken en hoe hij de tijd nam.
Ligt jou zadel nu beter met voorsingel?

Ja, zeker! Mijn paardje heeft ook wat andere problemen waardoor ze vaak uit de running is en haar vorm dus ook veranderd van grasmaaier naar sportpony dus mijn zadel sluit niet altijd even netjes aan, maar ik kan zeker zeggen dat dit een verbetering is!
Het is inderdaad een behoorlijke verbouwing. Ik was 275E kwijt, maar goed, het zadel ligt veel beter. Omdat hij ook de achterste stoten versteld wordt ook het gewicht goed verdeeld. Als opvullen dus niet lukt is dit een aanrader!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:59

die euroridings zijn zeker goede zadels, alleen de diamant is wel prijzig, maar misschien past de jade ook wel... dan ben je al een stuk lager in prijs

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:22

Hoe vee; kost die dan ongeveer

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:46

ik heb toevallig ongeveer 2 weken geleden de jade gekocht nieuw, maar wel kaal en ik was 675 euro kwijt.
en dan heb ik de jade 2

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:57

Oh , dat valt bestwel mee..! Dat zadel ziet er mooi uit ( ik had even n plaatje opgezocht ) Misschien dat die past..!

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:15

Op mijn werk staat een pony ( ook vader Neron) met weinig schoft en die word gereden met een Merovech zadel. Schuift op die pony niet.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:28

lotttttttt schreef:
Oh , dat valt bestwel mee..! Dat zadel ziet er mooi uit ( ik had even n plaatje opgezocht ) Misschien dat die past..!

zijn idd super mooie zadels die ook heel lekker zitten, we hebben een keer een buitenrit van 5 á6 uur gemaakt omdat we verdwaald waren en ik had helemaal geen kontpijn en par had ook nergens last van.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:55

Roxje schreef:
Op mijn werk staat een pony ( ook vader Neron) met weinig schoft en die word gereden met een Merovech zadel. Schuift op die pony niet.

Merovech zijn kl*te zadels...
De verf gaat erg snel van het leer, het leer is heel erg stug, breekt snel, rijdt voor geen meter..

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 16:55

Die merovech zadels kan je toch ook bij zadelmarkt kopen? Met zadelmarkt heb ik hele slechte ervaringen

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:33

Dat is toch zo

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 10:49

Nog iemand hier met zo'n probleem ?

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:28

Je kunt ook een staartriem gebruiken, maar dat is ook niet zo prettig.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 21:17

neeh inderdaad... Het moet gewoon passen
Ik hoop echt dat ik snel wat vind. Ik ga de euroriding jade ook zeker proberen!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:38

Ja, jouw probleem ken ik Ik heb bijna een jaar zonder zadel gereden omdat ik geen passend exemplaar kan vinden, maar 7 zadels verder hebben we er zelfs 2 (spring en dressuur )

Jelmer is aan de voorkant redelijk smal maar op zijn rug juist wat ronder, en heeft ook niet zo veel schoft. (het is een E-pony). Ik heb nu ook van John Kool van Best Fit een zadel, een KN Tango. Het heeft een ingebouwde voorsingel en er is behoorlijk aan gesleuteld met opvulling aan de voorkant, en het heeft mooie brede kussens die de druk goed verdelen. Ik rijd er dressuur en endurance mee, en het bevalt ons allebei prima
Misschien voor jou ook wel een oplossing, John heeft redelijk wat omloop in tweedehands zadels dus je kunt het altijd proberen. Hij heeft op mijn oude stal heel wat "probleemgevallen" opgelost, dus wie weet.
succes ermee!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 21:52

Waar zit die, en heb je misschien een telefoon nummer?

Bedankt voor je reactie...!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:00

als een zadel schuift hetzij naar voren of naar achteren past het gewoon niet
natuurlijk kun je er dan een voorsingel staartriem of borsttuig aanhangen maar het probleem los je zo niet op!!
het zadel past n.l. dan nog steeds niet

het is jammer genoeg een beetje uit jou buurt maar er zit een supergoede zadelmaker in Meppel (Van Triest) die een bestaand zadel van Stubben Kn of passier op maat kan maken
vooral de oudere zadels zijn goed te vermaken
dat kost ongeveer 150 tot 200 euro
hij meet de rug op en maakt het zadel dan helemaal op maat
ik kom al vele jaren bij hem (ik moet er zelf ook 2½ uur voor rijden )
maar ik ben zo ontzettend tevreden dat de afstand me niet meer..uitmaakt

ik hoop dat je er iets aan hebt ..succes ermee

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:15

Iemand bij ons op stal heeft een heel speciaal shabrak gekocht voor ongeveer 100 euro. Die had ook dat probleem.

Ga nu even vragen wat het merk is...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:02

Net gesproken, en ze weet het niet uit haar hoofd. Maar vanavond krijg ik het kaartje.

Het is een winkel in Santpoort, misschien met google of telefoongids even zoeken? Anders probeer ik het morgen nog te vermelden...

Succes!