even een vraagje voor jullie allemaal!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: even een vraagje voor jullie allemaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:24

Ik rij met een gelpad(het is niet mijn paard),ik vind het slecht,het ligt nooit goed(wordt verschoven met aansingelen)
maar wat is dan wel goed?

En waarom gebruiken zoveel manegepaarden een 'mouse'?

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:40

Blue_Star schreef:
Ik rij met een gelpad(het is niet mijn paard),ik vind het slecht,het ligt nooit goed(wordt verschoven met aansingelen)
maar wat is dan wel goed?
En waarom gebruiken zoveel manegepaarden een 'mouse'?

flair!! de lucht geeft een super pasvorm, de spieren worden niet belemmerd door harde stugge vulling, enz enz.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:46

je kan een zadelbondje ook heel goed zelf maken.
voor uitleg kan je me Pben

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:48

ja gelpads vind ik ook nooit zo geweldig, ze zijn vaak zwaar en te klein om goed onder het zadel te liggen als je ze in de kamer trekt..

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:08

cindysponys schreef:
Nou de Fries van de buren met de paarden rijden ze ook op met een onderlegger tussen zadel en dekje. Die is van een soort van foam. En dat doen ze zeker niet voor de stoer. De instructrice van degene die erop rijdt had het aanbevolen omdat je dan iets hoger zit achter en omdat het werkt als schokdemper geloof ik. Dus bij dat paard hielp het goed en het zadel paste wel :-P
Is dus verschillend per paard maar ik rijdt er nooit mee bij mij is het niet nodig dus dan doe ik het niet..

Is duidelijk geen zadeldeskundige... Zo'n onderlegger gebruik je om je zadel achter te liften maar dit is geen oplossing. Zadel oplaten vullen is de enige goede optie, een passend zadel heeft niets aan toeters en bellen nodig!!
Ik blijf erop hameren dat zadel en paard moeten "matchen"

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:11

En ik had t over de onderleggers met bont! Dat foam spul kan je ook beter tussen t dekje en t zadel leggen. (maar dan nog lijkt mij t stug dat t zadel nog steeds past, tenzij ie op maat gemaakt is met dat ding eronder)