Trailer vraagje, zet jij je paard vast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Trailer vraagje, zet jij je paard vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:36

Die van mij staat altijd vast.. want hij kan zich makkelijk omdraaien in de trailer.. lenig!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:40

Ik heb ook zo'n Houdini leerling gehad. Als we iets hadden wat hij niet loskreeg deed hij gewoon zijn halster uit. Erg lastig want het was een hengst en hij kon dan ook niet zomaar met andere paarden op de trailer of vrachtwagen.
"Normale" paarden zet ik wel gewoon vast. Imo veel veiliger.
Wij hebben van die elastische touwen om ze aan vast te zetten dat kan paniek voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:40

Sjonniej schreef:
Altijd goed kort vast. Waarom moet hij los?
Als hij kort staat kan hij weinig doen en kan er minder gebeuren, denk aan omdraaien, hengelen naar de grond voor wat hooi etc.

Inderdaad!
Ik ben altijd zo bang dat hij los is.
Dan hoor bijvoorbeeld dat hij allemaal schopt tegen de trailer ofzo.
De wagen die stopt meteen en in volle paniek met de trailer,wie weet is hij wel los en omgedraaid,en weet ik wat!
Staat hij daar,nog steeds vast,aan het hooi te knabbelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:00

Ene keer vast, andere keer los.. ik heb een twee paards trailer dus omdraaien kan hij niet.. hij staat zo goed als vast met zijn lichaam...

Nu kan hij lekker in zijn voerbak, bij zijn hooinet, met touw overigens ook hoor.. maar die is dus eigenlijk overbodig...

Bovendien is hij zo braaf dat hij zelfs blijft staan als de stang achter zijn kont weggehaald word.. hij leert maar gewoon dat hij geduldig moet wachten. Pas als ik zeg kom maar, dan komt ie rustig eruit..