Alleen rijd ik dan in de (buiten)bak ipv de wei waar ik normaal rij (omdat ik de bak te zwaar vind), omdat ze anders erg snel uitglijd. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alleen rijd ik dan in de (buiten)bak ipv de wei waar ik normaal rij (omdat ik de bak te zwaar vind), omdat ze anders erg snel uitglijd.

. 
Wel na het rijden in de regen,leg ik altijd een goed warm dekentje op,en doe ik hem af met een zweetmes
xxsweet schreef:En ik wil haar eigenlijk geen regendeken opdoen, want als het dan ophoudt met regenen dan moet ik eerst 10 minuten fietsen en hem afdoen bij wijze van spreke..
een regendeken is namelijk niet echt belachelijk warm ofzo, tenzij het 35 graden wordt nadat het heeft gereden, dan zou ik 'm wel ff afdoen, maar die kans is niet zo groot hier in ons kikkerlandje! xxsweet schreef:Ik ben van plan om namelijk helemaal geen dekens te gebruiken in de winter, misschien alleen even een zweet/uitrij-deken als ik (duh) gereden heb
hyppolyte schreef:Een winterdeken zou ik zeker wel doen, zeker als je paard dag en nacht buiten staat, maar ook al staat ie gedeeltelijk binnen is een winterdeken best belangrijk, kijk als je een koudbloed hebt is het wat anders, die kunnen gewoon meer hebben wat dat betreft. Maar ook met oog op wintervacht is het verstandig een goede deken op te doen, hoe dikker de wintervacht hoe sneller je paard zweet en hoe langer het duurt voordat ie weer droog is.
xxsweet schreef:hyppolyte schreef:Een winterdeken zou ik zeker wel doen, zeker als je paard dag en nacht buiten staat, maar ook al staat ie gedeeltelijk binnen is een winterdeken best belangrijk, kijk als je een koudbloed hebt is het wat anders, die kunnen gewoon meer hebben wat dat betreft. Maar ook met oog op wintervacht is het verstandig een goede deken op te doen, hoe dikker de wintervacht hoe sneller je paard zweet en hoe langer het duurt voordat ie weer droog is.
Mijn paardje heeft alleen maar zonder dekens op het land gestaan(dag en nacht / zomer en winter ..)
We hebben haar net 6 maand en staat nu 's nachts op stal.. Ik denk dat dat wel een verschil is en ik geloof ook dat ze 's winters helemaal niet naar buiten gaan
Citaat:Vanessa kan makkelijk zonder deken lekker buiten, het is niet voor niets een Fries hoor.
En tja zoals je ziet: iedereen denkt er verschillend over, maar zoals je weet rij ik wel gewoon in de regen, even je paardje op laten drogen, goed schabrak eronder en huppa gaan met die banaan.
Maar dat is ieders principe voor zich natuurlijk.